تولید فورد فیستا تا اواسط سال 2023 به پایان می رسد: گزارش

فورد قبلاً با حذف مدل سه در، خط تولید فیستا را ساده کرده است و تصمیمات مشابهی را که توسط گروه VW و Stellantis گرفته شده است با دریچه های ساب کامپکت خود در پرتو کاهش فروش سبک بدنه کمتر کاربردی، تکرار کرده است.

32 عکس ها

بیش از 16 میلیون فیستا از زمان شروع آن در اواسط دهه 1970 فروخته شده است، بنابراین آن را به یکی از پرفروش ترین محصولات فورد تبدیل کرده است. فیس لیفتی برای Mk7 سال گذشته با چراغ های LED ماتریسی و گشتاور کمی بیشتر برای هات هاچ ST معرفی شد. به نظر می رسد این ترفندها فروش را در بازاری که همچنان به کراس اوورها وسواس دارد، احیا نکرده است.

فیستا در کارخانه کلن آلمان ساخته می شود، جایی که فورد قصد دارد خودروهای برقی را بر اساس معماری MEB گروه فولکس واگن بسازد. لازم به ذکر است که کراس اوور کوچک پوما روی همان پلتفرم فیستا سوار می شود و در سال 2024 نسخه الکتریکی آن را دریافت می کند که در کرایووا رومانی در کنار مدل ICE مونتاژ می شود.

به نقل از منابع نزدیک به شرکت، AE دریافته است که فورد به “احزاب منتخب” خواهد گفت که تولید فیستا در اواسط سال آینده به پایان خواهد رسید. هنگامی که مجله با آن تماس گرفت، این خودروساز از اظهار نظر در مورد توقف احتمالی خودرو خودداری کرد: “ما در حال سرعت بخشیدن به تلاش های خود برای انجام تمام کارها در زمینه الکتریکی سازی هستیم و بنابراین مجموعه خودروهای خود را مطابق با استراتژی تجاری خود بررسی می کنیم. ما در مورد گمانه زنی ها و گمانه زنی ها اظهار نظر نمی کنیم. در ماه های آینده اطلاعات بیشتری به اشتراک خواهد گذاشت.”