تولید BMW XM 2023 در کارخانه تولید اسپارتانبورگ آغاز شد


ب ام و XM 2023 به طور رسمی تولید سری خود را آغاز کرد. این کراس اوور برقی با کارایی بالا بهار آینده به نمایندگی ها می رسد، اما مونتاژ XM در حال حاضر در اسپارتزبورگ، کارولینای جنوبی انجام می شود.

دکتر رابرت انگلهورن، رئیس و مدیر عامل بی‌ام‌و ساخت، گفت: «ما هیجان‌زده هستیم که اولین BMW XM را به مجموعه کارخانه خود اضافه کنیم. “طراحی مدرن، آینده‌گرا و عملکرد قدرتمند BMW XM شور و شوق زیادی را ایجاد کرده است. کارخانه BMW Spartanburg به عنوان مرکز شایستگی مدل‌های X، آماده ساخت این خودرو با بالاترین کیفیت برتر است که مشتریان ما شایسته آن هستند. “

XM در ماه سپتامبر با سر و صدای کمی عرضه شد. این اولین وسیله نقلیه ویژه M پس از BMW M1 نمادین است، اما با 644 اسب بخار قدرت و جرم بیشتر سه تن، این جانشین M1 نیست. این سنگین‌ترین Bimmer تولیدی است که تا به حال ارائه شده است، و همچنین اولین نمونه‌ای است که دارای یک پیشرانه الکتریکی از BMW M است. و سپس طراحی بیرونی وجود دارد که به همان اندازه قطبی‌کننده و منحصربه‌فرد است. به هر نحوی که آن را برش دهید، XM برجسته می شود.

در صورتی که اولین نمایش را از دست دادید، XM 2023 ترکیبی از یک موتور 4.4 لیتری V8 توربوشارژ دوقلو با یک موتور الکتریکی تعبیه شده در جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک است. این موتور به تنهایی 483 اسب بخار نیرو تولید می کند و موتور الکتریکی نیز 194 اسب بخار دیگر را اضافه می کند. با همگام سازی همه چیز، امتیاز ترکیبی 644 اسب بخار را دریافت می کنیم و کافی است XM را در 4.1 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسانیم. اگر این برای شما کافی نیست، بی‌ام‌و نسخه قرمز لیبل با قدرت 738 اسب بخار را ارائه می‌کند اما تا پاییز 2023 عرضه نمی‌شود.

تاسیسات اسپارتانبورگ ب ام و همچنین محل تولید SUV های بی ام و X5، X6 و X7 است. این یک مکان بسیار فعال است و تنها در سال 2021، 257876 کل صادرات را از این کارخانه انجام داده است. بی‌ام‌و هیچ رقم تخمینی تولید XM ارائه نمی‌کند، اما با قیمت اولیه 159995 دلار، می‌توان حدس زد که حجم تولید آن کمتر باشد.

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد BMW XM هستید؟ بررسی کنید جست و خیز درباره ماشین ها پادکست، در زیر موجود است.



منبع