اگر مصاحبههایی با مدیران تویوتا از بازارهای مختلف بخوانید، سیگنالهای متفاوتی از این شرکت در مورد فرآیند برقسازی صنعت خودرو دریافت خواهید کرد. برخی از مدیران می گویند عدم تقاضای جدی مصرف کنندگان برای خودروهای برقی وجود دارد، اما برخی دیگر معتقدند که زمان آن رسیده است که خودروهای الکتریکی را با دستان باز در آغوش بگیریم. با این حال، آنچه احتمالاً بیش از همه مهم است این است که تویوتا می خواهد تولید باتری برای خودروهای برقی را افزایش دهد که “تقاضا برای آنها در حال افزایش است”.
این سرمایه گذاری بخشی از استراتژی تویوتا برای ایجاد یک سیستم تامین کامل برای تولید خودروهای الکتریکی است. بخش کلیدی این سیستم تامین باتری خودرو از شرکای خود و کارخانه های تولیدی خود است. در نهایت، سازنده میخواهد انتشار CO2 را تا حد امکان و در سریعترین زمان ممکن در تمام مناطق و بازارهای سراسر جهان کاهش دهد. برای دستیابی به این هدف، تویوتا چندین گزینه پیشرانه متناسب با نیازهای مشتریان محلی ارائه خواهد کرد.
bZ4x در حال حاضر تنها خودروی صرفا الکتریکی تویوتا در فروش است. bZ3 به آن ملحق خواهد شد که احتمالاً محصولی فقط در چین باقی خواهد ماند. یک سدان برقی بزرگتر bZ5 نیز در راه است و چند مدل دیگر با باتری به زودی عرضه خواهند شد.