تویوتا از سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری در تولید باتری در ایالات متحده خبر داد

اگر مصاحبه‌هایی با مدیران تویوتا از بازارهای مختلف بخوانید، سیگنال‌های متفاوتی از این شرکت در مورد فرآیند برق‌سازی صنعت خودرو دریافت خواهید کرد. برخی از مدیران می گویند عدم تقاضای جدی مصرف کنندگان برای خودروهای برقی وجود دارد، اما برخی دیگر معتقدند که زمان آن رسیده است که خودروهای الکتریکی را با دستان باز در آغوش بگیریم. با این حال، آنچه احتمالاً بیش از همه مهم است این است که تویوتا می خواهد تولید باتری برای خودروهای برقی را افزایش دهد که “تقاضا برای آنها در حال افزایش است”.

این سرمایه گذاری بخشی از استراتژی تویوتا برای ایجاد یک سیستم تامین کامل برای تولید خودروهای الکتریکی است. بخش کلیدی این سیستم تامین باتری خودرو از شرکای خود و کارخانه های تولیدی خود است. در نهایت، سازنده می‌خواهد انتشار CO2 را تا حد امکان و در سریع‌ترین زمان ممکن در تمام مناطق و بازارهای سراسر جهان کاهش دهد. برای دستیابی به این هدف، تویوتا چندین گزینه پیشرانه متناسب با نیازهای مشتریان محلی ارائه خواهد کرد.

bZ4x در حال حاضر تنها خودروی صرفا الکتریکی تویوتا در فروش است. bZ3 به آن ملحق خواهد شد که احتمالاً محصولی فقط در چین باقی خواهد ماند. یک سدان برقی بزرگتر bZ5 نیز در راه است و چند مدل دیگر با باتری به زودی عرضه خواهند شد.



منبع

28 عکس ها

تویوتا bZ4X 2023

به لطف سرمایه گذاری جدید، ظرفیت تولید باتری ترکیبی در ژاپن و ایالات متحده تا 40 گیگاوات ساعت افزایش خواهد یافت. به عنوان بخشی از این سرمایه گذاری، این شرکت خطوط تولید کارآمدتری نسبت به قبل خواهد ساخت و به پرسنل درگیر در تولید باتری آموزش خواهد داد. انتظار می رود تولید واقعی باتری پس از این سرمایه گذاری جدید بین سال های 2024 تا 2026 آغاز شود و از سیستم تولید جهانی تویوتا استفاده کند. باتری های تولید شده در ژاپن و آمریکا به تمام بازارهایی که تویوتا خودروهای برقی می فروشد صادر خواهد شد.