تویوتا به فعالیت های تولیدی خود در روسیه پایان داد

ساخت تأسیسات سن پترزبورگ در سال 2005 آغاز شد. تولید در سال 2007 با تویوتا کمری راه اندازی شد و بعداً به RAV4 در سال 2016 گسترش یافت. با ظرفیت کامل، این کارخانه می توانست سالانه 100000 خودرو بسازد که عمدتاً در روسیه فروخته می شد. برخی از مدل ها به کشورهای مجاور مانند بلاروس صادر شد. در مورد آینده این کارخانه، اخبار خودرو اروپا گزارش می دهد که تویوتا می تواند این تاسیسات را بفروشد در حالی که هیچ چیز رسمی نیست. یکی از سخنگویان تویوتا به این نشریه گفت که اگر کارخانه فروخته شود، به سادگی تویوتاهای بازسازی شده تولید نمی کند.

تویوتا در 4 مارس، درست بیش از یک هفته پس از آغاز تهاجم روسیه، فعالیت خود را در تاسیسات سن پترزبورگ به حالت تعلیق درآورد. تحریم های اعمال شده علیه روسیه باعث وقفه شدید در خطوط عرضه شد، اگرچه تویوتا در صورت تغییر شرایط، کارخانه را در هفت ماه گذشته در حالت آماده راه اندازی نگه داشته است.

در بحبوحه جنگ مداوم روسیه با اوکراین، تویوتا اعلام کرد که به طور دائم به عملیات تولید خودرو در کارخانه خود در سن پترزبورگ پایان می دهد. این نشان دهنده تمام تولید خودروهای تویوتا در روسیه است، اگرچه این شرکت برای پشتیبانی از عملیات خرده فروشی در مسکو حضور خواهد داشت.

در بیانیه‌ای از تویوتا که در 23 سپتامبر منتشر شد، این شرکت هیچ نشانه‌ای مبنی بر راه‌اندازی مجدد فعالیت‌ها به این زودی‌ها مشاهده نمی‌کند، بنابراین تعطیلی دائمی می‌شود. کارمندانی که تحت تأثیر تعطیلی قرار می‌گیرند، از تویوتا برای استخدام مجدد، آموزش مهارت‌های جدید و رفاه، از جمله حمایت مالی بالاتر از الزامات قانونی، کمک دریافت خواهند کرد.

پایان تولید در روسیه به این معنا نیست که تویوتا به طور کامل کشور را ترک خواهد کرد. با وجود وسایل نقلیه در جاده ها و شبکه خرده فروشی، این خودروساز همچنان در مسکو حضور خواهد داشت تا خدمات مشتریان فعلی تویوتا و لکسوس را انجام دهد. با این حال، حتی آن بخش از کسب و کار نیز برای تناسب با وضعیت فعلی بازسازی خواهد شد.



منبع