تویوتا در حال ساخت پیتزا در اجاق سنگی هیدروژنی است


11.52 میلیون – این تعداد خودرویی است که تویوتا و شرکت های تابعه آن در سال 2023 با عرضه ده ها محصول جدید ساختند. علیرغم اینکه این خودروساز ژاپنی پرمشغله ترین خودروساز در این تجارت است، هنوز هم برای کشف رشته های غیرخودرویی وقت پیدا می کند. به طور غیرمنتظره ای آنچه را که ادعا می کند اولین کوره سنگی هیدروژنی جهان است ساخته است.

تویوتا با شرکت ژاپنی لوازم گازسوز Rinnai همکاری کرد تا آن را برای نمایشگاه تحرک ژاپن بسازد. از اجاق سنگی نه تنها پیتزاهای تازه پخته شده بلکه کروسان نیز برای بازدیدکنندگان سرو می شد. این یک موفقیت بود، به خصوص در میان بچه ها. کارکنان تویوتا فر را ساختند و اکنون از آن برای تهیه پیتزا و کروسان در طول روز استفاده می کنند.

هیدروژن دمای احتراق بالایی دارد. همانطور که می سوزد، با اکسیژن ترکیب می شود و بخار تولید می کند و ظروف را از بیرون ترد و داخل آن را شاداب می کند. به عنوان مثال، چیزهایی مانند قارچ و سبزیجات را مصرف کنید. در حالی که این مواد روی چوب خشک می شوند. یا باربیکیو زغالی، هیدروژن سریع‌تر پخته می‌شود و رطوبت و طعم‌های لذیذ را در آن‌ها ترک می‌کند.»

تویوتا با تشویق از موفقیتی که با اجاق سنگی هیدروژنی بدست آورد، اقدام به ساخت اجاق گازهای هیدروژنی اضافی کرد. اینگونه بود که جلوپنجره هیدروژنی متولد شد و متعاقباً در فعالیت‌های مختلف موتورسواری مورد تایید تویوتا مورد استفاده قرار گرفت. مدت کوتاهی پس از آن، کارگران شرکت نیز یک کامادو.

بعد از سوسیس کاری وورست فولکس واگن، عسل بنتلی و آسیاب های فلفل پژو، فر سنگی هیدروژنی تویوتا می آید. درست است، شما نمی توانید آن را بخرید، اما دفعه بعد که در یک نمایشگاه اتومبیل در ژاپن هستید، ممکن است بتوانید یک پیتزا یا یک کروسانی که در آن درست شده است بخورید.



<p>گریل هیدروژنی تویوتا</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>
<div class=

کوره هیدروژنی تویوتا

کامادوی هیدروژنی تویوتا

کامادوی هیدروژنی تویوتا

به جرات می‌توان گفت که تلاش‌های هیدروژنی این شرکت از نظر فروش پایین‌تر بوده است و تویوتا حتی اعتراف کرد که Mirai «موفق نبوده است». با این حال، از این فناوری دست نمی کشد. نه تنها Mirai هنوز وجود دارد، بلکه سدان Crown در ژاپن با پیشرانه هیدروژنی عرضه می شود. علاوه بر این، مهندسان در حال بررسی موتورهای احتراق داخلی هستند که با کار بر روی نمونه های اولیه GR Yaris H2 و GR Corolla H2 هیدروژن را می سوزانند.

سپس GR H2 Racing، مفهومی از یک خودروی مسابقه ای با موتور هیدروژنی است که در اواخر این دهه در کلاس جدید Le Mans H2 رقابت خواهد کرد. تویوتا شراکت مداوم با BMW دارد، که در میان معدود خودروسازانی است که فکر می‌کنند آینده‌ای در صنعت خودروسازی برای خودروهای با سوخت هیدروژنی وجود دارد.



منبع