تویوتا در حال ساخت BRZ STI است که سوبارو نخواهد ساخت


تویوتا برای نمایشگاه SEMA امسال در لاس وگاس برنامه ویژه ای در نظر گرفته است. این شرکت در حال ساخت یک GR86 یکباره است که از موتور سه سیلندر توربوشارژ و پیشرانه تمام چرخ محرک از هات هاچ الهام گرفته از رالی خود، GR کرولا استفاده می کند. مانند توربو، AWD BRZ STI که سوبارو از ساخت آن خودداری می کند.

لری چن، عکاس حرفه ای و یوتیوبر، موفق شد نگاهی گذرا به ساخت در حال پیشرفت داشته باشد و ویدیویی طولانی را منتشر کند که تمام کارهای انجام شده روی این ماشین بسیار خاص SEMA را بررسی می کند.

چن با مایک چانگ از Evasive Motorsports صحبت کرد که گفت تویوتا برای ساخت ماشین به مغازه تیونر او مراجعه کرد. به گفته چانگ، تویوتا می خواست به خودروهای رالی گذشته خود، مانند Celica GT4 دهه 1990 ادای احترام کند. به طور خاص، تویوتا از Evasive Motorsports خواست تا تفسیری مدرن از آن خودرو بسازد.

و چه راهی بهتر از پیشرانه GR کرولا برای تبدیل GR86 به یک مسابقه رالی؟ چانگ می گوید که ساخت جدید کرولا G16-GTS سه سیلندر، جعبه دنده شش سرعته دستی و بقیه پیشرانه را حفظ خواهد کرد. سوار ماشینی شوید که حدود 400 پوند وزن کمتری دارد و یک دستور غذا برای سرگرمی دارید.

از آنجایی که GR86 هرگز قرار نبود تمام چرخ متحرک باشد، این تعویض کاملاً ساده نیست. Chang از مهندسی Eimer برای کمک به اصلاح شاسی با مواردی مانند موتور جدید، گیربکس و پایه‌های دیفرانسیل برای پذیرش پیشرانه GR کرولا کمک گرفت. تغییراتی در قاب وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که میل‌های محرک جلو پاک می‌شوند. و سیستم تعلیق را فراموش نکنید، که به هاب های اصلاح شده و قطعات سفارشی نیاز دارد تا به خوبی با چهار نیم شفت GR کرولا و هندسه GR86 هماهنگ شود.

تا آنجایی که برای رالی‌های ویژه یک‌باره پیش می‌رود، به نظر می‌رسد که این یکی بسیار جالب خواهد بود. ما بی صبرانه منتظر دیدن محصول نهایی در SEMA در ماه نوامبر هستیم.



منبع