تویوتا سوپرای جدید Dodge Challenger Hellcat را در مسابقه درگ سورپرایز کرد

اینجاست که واقعا جالب می شود. مسابقه دوم شاهد جهش سوپرا به یک برتری بسیار سالم است. به وضوح در پرتاب و مدیریت کشش بهتر است، اما این بار شش دیگ جیغ می‌تواند هلکت را به اندازه‌ای نگه دارد که بتواند ابتدا از خط پایان عبور کند. و منظور ماست فقط – یک چشمک دیگر و سوپرا چراغ های عقب چلنجر را می دید. این اتفاقی هم نبود، زیرا در سومین مسابقه حفاری هر دو خودرو در گرمای مرده از خط عبور می کنند. مسابقه درگ خیلی بهتر از این نمی شود.

شباهت بسیار کمی بین تویوتا سوپرا و دوج چلنجر SRT هلکت وجود دارد. هر دو خودرو دارای موتورهایی در چرخ‌های محرک جلو در عقب هستند و این خودروهای خاص دارای جعبه‌دنده‌های هشت سرعته اتوماتیک هستند. در یک نگاه، به نظر می رسد فراوانی زمینه مشترک اما همه ما می دانیم که تویوتا در یک مسابقه خط مستقیم شانسی ندارد. و با این حال، اینجاست.

از ما با سه مسابقه حفاری و سه مسابقه از یک رول استقبال می‌کنیم، و هر دو راننده در مرحله نهایی مسابقه هستند. در اولین مسابقه، سوپرا چلنجر را از خط خارج می‌کند، اما قدرت چرخش بخار Hellcat را نمی‌توان متوقف کرد. ادعای پیروزی برای عضله آمریکایی گذشته است، اما سوپرا خیلی عقب نیست.

در این مورد، موجودی بی ربط است زیرا سوپرای ارائه شده در اینجا به حدود 500 اسب بخار (373 کیلووات) تغییر یافته است. Hellcat موجود است، اما همچنان دارای برتری 200 اسب بخاری (149 کیلووات) نسبت به تویوتا است. پس از آن، مجدداً، سوپرای دو سرنشینه به طور قابل توجهی سبک تر است و در حدود 3300 پوند در مقایسه با 4400 وزن در دوج است. این یک داستان بسیار آشنا از وزن در مقابل قدرت است، اما این بار، تفاوت‌ها در مسابقات نزدیک و تکان دهنده به اوج می‌رسد. به هر حال از سکون.

همه چیز به اندازه یک رول رقابتی نیست. با وجود جرم چلنجر در حال حرکت، در هر مسابقه به راحتی از سوپرا دور می‌شود. پس به عاقلان، طرفداران تویوتا بگویید. اگر می‌خواهید یک هلکت را به چالش بکشید، به نوار درگ بروید و از مزیت وزن خود نهایت استفاده را ببرید. همچنین، چند ارتقای قدرت نیز ضرری ندارد.



منبع

اگر تصادفاً نمی‌دانید زیر کاپوت این خودروها چه می‌گذرد، در اینجا یک تازه‌سازی است. چلنجر SRT هلکت دارای یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر است که در این سال و مشخصات خاص، 707 اسب بخار (527 کیلووات) قدرت دارد. در مورد سوپرا، یک مدل استوک با توربوشارژر 3 لیتری شش سیلندر خطی برای 382 اسب بخار (285 کیلووات) یا 335 اسب بخار (250 کیلووات) در مدل های 2020 مناسب است.