تویوتا و سوبارو در میان شش شرکتی که در مورد سوخت های سازگار با محیط زیست تحقیق می کنند

اخیراً، پورشه ۷۵ میلیون دلار در HIF Global LLC، یک شرکت مستقر در سانتیاگو شیلی که تأسیسات تولید سوخت مصنوعی را توسعه می‌دهد، سرمایه‌گذاری کرد. در حال حاضر، این خودروساز مستقر در اشتوتگارت قصد دارد از سوخت سبز در ورزش موتوری استفاده کند اما در نهایت با خودروهای تولیدی نیز آزمایش خواهد کرد. لامبورگینی همچنین پتانسیل سوخت های مصنوعی را برای زنده نگه داشتن موتور احتراق داخلی پس از سال 2030 می بیند.



منبع

یک بیانیه مطبوعاتی رسمی که توسط شرکت‌های درگیر توزیع شده است، روشن می‌کند که انجمن تحقیقاتی روی ترویج تحقیقات فن‌آوری در استفاده از زیست توده کار خواهد کرد. همچنین، این پروژه روش‌های کارآمد تولید سوخت بیواتانول را از طریق گردش هیدروژن، اکسیژن و CO2 مطالعه خواهد کرد. این انجمن تاسیسات تولید بیواتانول را طراحی، نصب و راه اندازی خواهد کرد.

صنعت حمل و نقل در حال حاضر بزرگترین تحول خود را از زمانی که موتور احتراق داخلی جایگزین موتور بخار شد، به دلیل بازده حرارتی بالاتر، سپری می کند. آیا ما به وسایل نقلیه الکتریکی با باتری یا خودروهای الکتریکی پیل سوختی روی می آوریم – تنها زمان نشان می دهد که کدام فناوری پیروز خواهد شد. با این حال، به نظر می‌رسد که بسیاری از خودروسازان آماده رها کردن ICE نیستند و در سوخت‌های جایگزین سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا آن را کارآمدتر و سبزتر کنند.

حوزه دیگری که انجمن جدید در آن کار خواهد کرد، تحقیق بر روی محصول جانبی اکسیژن است که غلظت بالایی در طول تولید هیدروژن دارد. CO2 تولید شده در طول تولید بیواتانول نیز قرار است مورد تحقیق قرار گیرد. آخرین اما نه کم‌اهمیت، سیستمی را نیز توسعه خواهد داد که روش‌های کشت بهینه را برای به حداکثر رساندن عملکرد و بهینه‌سازی اجزای محصول برای تامین مواد خام برای سوخت‌های بیواتانول پیشنهاد می‌کند.

اکنون تویوتا، سوبارو، سوزوکی و دایهاتسو به این شرکت‌ها می‌پیوندند، همراه با شرکت ENEOS و شرکت تویوتا تسوشو، که انجمن تحقیقاتی جدیدی را در اول جولای امسال تأسیس کردند. بر روی راه‌هایی برای بهینه‌سازی فرآیند تولید سوخت تمرکز می‌کند که باعث آلودگی کمتر و موثرتر شدن آن می‌شود. این پروژه مشترک انجمن تحقیقاتی نوآوری زیست توده برای سوخت نسل بعدی خودرو نام دارد.