تویوتا پریوس 2023 با AWD، 57 MPG ترکیبی تخمین زده شده در ایالات متحده معرفی شد

تویوتا پریوس 2023

پس از معرفی تویوتا پریوس PHEV جدید در اروپا، این خودروساز آماده است تا نسخه آمریکایی را برجسته کند. پریوس هیبریدی 2023 و پلاگین پریوس پرایم 2023 در داخل و خارج شبیه به همتای اروپایی خود به نظر می رسند، اما ما اکنون اطلاعات بیشتری در مورد مدل ایالات متحده داریم، از جمله جزئیات مربوط به نسخه چهار چرخ متحرک.

تویوتا پریوس پرایم هیبریدی پلاگین 2023

این جفت تریم متوسط ​​با چرخ‌های 19 اینچی، دو جا لیوانی اضافی برای صندلی‌های عقب، آینه دید عقب با نور خودکار و شارژ بی‌سیم عرضه می‌شوند. دو تریم پایه دارای چرخ‌های 17 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی هستند. تویوتا Safety Sense استاندارد در هر دو خط تولید است.

تویوتا پریوس جدید را با یک نسخه تمام چرخ متحرک با یک موتور آهنربای دائمی داخلی با توان بالا ارائه خواهد کرد که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد. پیشرانه هیبریدی 2.0 لیتری آن 196 اسب بخار (144 کیلووات) تولید می کند که خودرو را در 7.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رساند.

نمایش خودکار لس آنجلس

پریوس پرایم پلاگین هیبریدی اسپورت ترین در میان این دسته است. همچنین از موتور 2.0 لیتری و باتری جدید استفاده می کند، اما ترکیبی از این مدل 220 اسب بخار (161 کیلووات) تولید می کند. قوای محرکه قوی تر، خودرو را تنها در 6.6 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رساند. قوای محرکه جدید همچنین شعاع حرکتی 25 مایلی مدل نسل قبلی فقط الکتریکی را بیش از 50 درصد افزایش می دهد، اما ریاضیات نشان می دهد که 37.5 مایل رانندگی با برق خالص است. کمک به شارژ مجدد باتری Prime یک پنل سقفی خورشیدی اختیاری است.

تویوتا پریوس و پریوس پرایم را در سه تریم عرضه خواهد کرد. هیبریدی معمولی دارای نام‌های LE، XLE و Limited است، در حالی که پلاگین در SE، XSE و XSE Premium موجود است. هر دو تریم برتر دارای صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای 12.3 اینچی تویوتا (و به روز رسانی های هوایی)، سیستم صوتی پریمیوم JBL با هشت بلندگو و صندلی های جلو دارای گرمکن و تهویه هستند.

8 عکس ها

پریوس دارای یک موتور 2 لیتری بزرگتر با بسته باتری لیتیوم یونی است که به تازگی ساخته شده است که 15 درصد افزایش خروجی را ارائه می دهد که همگی به چرخ های جلو نیرو می دهند. خروجی ترکیبی 194 اسب بخار (142 کیلووات) است که می تواند هیبریدی را از صفر به 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) در 7.2 ثانیه برساند که در مقایسه با مدل دیفرانسیل جلوی خروجی که نیاز به آن داشت، 26 درصد بهبود دارد. 9.8 ثانیه

تمام اخبار مربوط به نمایشگاه خودرو لس آنجلس را مشاهده کنید

نسل پنجم پریوس بر روی پلت فرم نسل دوم TNGA-C این شرکت سوار می شود. هیبریدی جدید 2 اینچ (50.8 میلی متر) کوتاه تر و یک اینچ (25.4 میلی متر) عریض تر از مدلی است که جایگزین شده است. نقطه لگن نیز یک اینچ پایین تر است. تویوتا برای کمک به کاهش مرکز ثقل خودرو و حفظ فضای بار، باتری را زیر صندلی‌های عقب قرار داد.