تویوتا کانسپت GR کرولا رالی، GR86 مسابقه ای را به SEMA 2022 می آورد

امروز دومین روز از نمایشگاه SEMA 2022 است و تویوتا بالاخره از خودروهایی که در رویداد انجمن بازار تجهیزات تخصصی امسال به نمایش خواهد گذاشت، رونمایی کرد. هر چهار ماشین جدید بر روی عملکرد متمرکز شده اند و یک هات هچ الهام گرفته از رالی در مرکز قرار گرفته است. همچنین مفاهیم درگ و دریفت و همچنین یک خودروی آماده برای مسابقه وجود دارد.

این خودرو که با GR کرولا رالی مفهومی شروع می‌شود، از خودروی مسابقه‌ای تویوتا برای مسابقات قهرمانی رالی جهانی که در آن شرکت ژاپنی با رالی GR Yaris WRC رقابت می‌کند، الهام گرفته است. کانسپت در SEMA بر اساس نسخه 2023 GR Corolla Circuit Edition است و دارای بدنه کامل الهام گرفته از رالی ساخته شده از فیبر کربن برای نیروی رو به پایین بیشتر در سرعت بالا است. این بسته شامل دامن های جانبی جدید، فلرهای گلگیر (ساخته شده از فولاد گیج)، اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب است. هات هاچ روی چرخ های 17 اینچی OZ سوار می شود و سیستم ترمز چهار پیستونی تهویه شده را پنهان می کند. تغییرات موتور سه سیلندر کارخانه شامل ایرباکس TRD و سیستم اگزوز سفارشی است.



منبع تویوتا GR کرولا رالی مفهومی

آخرین اما نه کم اهمیت، تویوتا ماشین GR86 Cup را به نمایش می گذارد که منحصراً برای سری مسابقات GR Cup توسعه یافته است. این یک قهرمانی تک ساخت است که سال آینده زیر چتر SRO Motorsports America آغاز خواهد شد. برخی از تغییرات سخت افزاری در مقایسه با مدل GR86 شامل گیربکس شش سرعته متوالی، ترمزهای Alcon، بال فیبر کربنی در عقب و سیستم اگزوز سفارشی است.

سما نمایش

یک جفت خودروی سوپرا درگ 2020 GR نیز در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است. سوپراهای دوقلو که توسط تویوتا و تیم Toyota Motorsports Garage با بودجه 10000 دلاری ساخته شده اند، هر دو در کمتر از 11 ثانیه کشش یک چهارم مایل را پوشش می دهند. به لطف توربوشارژرهای جدید Pure Turbo و اینترکولرهای با کارایی بالا، موتورهای 3.0 لیتری شش خطی این خودروها بین 30 تا 40 درصد قدرت بیشتری نسبت به حالت موجود تولید می کنند.

لری چن – عکاس مشهور فرمول دریفت – به تویوتا کمک کرد تا کانسپت GR86 Daily Drifter را با رنگ‌آمیزی خاصی که یادآور ماشین‌های مسابقه‌ای هدفمندی است که در این سری رقابت می‌کنند بسازد. ایده اصلی این پروژه ایجاد خودرویی بود که ظاهر و احساسی (تقریباً) شبیه یک ماشین دریفت حرفه‌ای واقعی داشته باشد، اما چیزی که یک علاقه‌مند به ماشین معمولی می‌تواند از پس ساخت و نگهداری آن در خانه برآید. چندین ارتقاء بیرونی، از جمله کیت بدنه جدید وجود دارد، در حالی که کیت سوپرشارژر جدید با اینترکولر و سیستم اگزوز سفارشی، قدرت بیشتری را از موتور 2.4 لیتری استخراج می کند.