حضور «یوکوهاما» در تپه‌نوردی «پیکس‌پیک»

یوکوهاما برای سومین قهرمانی متوالی در پیکس‌پیک به عنوان بخشی از چالش Advan که به دنبال به حداکثر رساندن فروش تایرهای Advan است، هدف‌گذاری کرده است.

امسال، یوکوهاما تایرهای مسابقه ای Advan A005 و تایرهای Advan Sport V107 با عملکرد فوق‌العاده بالا را که توسط تیمی تحت حمایت هیوندای وارد شده است، به سه خودرو تمام برقی (EVs) عرضه می‌کند.

تیم پشتیبانی هیوندای؛ رابین شوت در سال‌های 2022 و 2023 با در اختیار داشتن خودروهایی مجهز به تایرهای Advan، قهرمانی کلی در پیکس‌پیک را به دست آورده است.

هیوندای Ioniq 5 N TA Spec جدید با عملکرد بالا به تایرهای مسابقه‌ای Advan A005 یوکوهاما مجهز می‌شود.

یوکوهاما همچنین تایرهای Advan A005 خود را به تعدادی از رانندگان برجسته دیگر ازجمله دیوید دوناهو عرضه خواهد کرد که در بخش زمان‌گیری یا «Time Attack 1» رقابت می‌کند؛ مسابقه‌ای که طی دو سال گذشته همین راننده در حالی که با لاستیک‌های Advan رانندگی می‌کرد، رتبه اول را کسب کرده است.

یوکوهاما همچنین تایر اسپرت خیابانی Advan A052 را به‌عنوان تایر کنترلی برای خودروهایی که برای جایزه Pikes Peak GT4 رقابت می‌کنند، ارائه خواهد کرد.

در سال‌های گذشته، این بخش توسط یوکوهاما به‌عنوان جایزه قله‌ای پورشه Pikes نامیده می‌شد و مسابقه‌ای برای خودروهای پورشه GT4 بود، اما امسال این بخش به خودروهای GT4 سایر خودروسازان هم اجازه حضور داده است که انتظار می‌رود آن را به رقابتی تبدیل کند که حتی هیجان‌انگیزتر از دوره‌های قبل باشد.

پیکس‌پیک رقابت تپه‌نوردی با سابقه طولانی و درخشان است که اولین دوره برگزاری آن به سال 1916 برمی‌گردد.

همچنین به‌عنوان مسابقه تا ابرها شناخته می‌شود، زیرا این مسیر از ارتفاع 2862متری از سطح دریا شروع می‌شود و حدود 20 کیلومتر را دربرمی‌گیرد.

قبل از رسیدن به خط پایان خودروها در ارتفاع 4302 متری می‌رسند. خودروهای مجهز به تایرهای یوکوهاما در سال‌های 2020، 2022 و 2023 قهرمانی کلی پیکس پیک را به دست آوردند.