حمایت دولت فیلیپین از صنعت تایر

موسسه یادشده اعلام کرد برنامه‌ای عملیاتی با هدف افزایش تولید کائوچو طبیعی و بهبود وضعیت معیشت کشاورزان خرد ایجاد خواهد کرد. شریل ایسالا، مدیر PRRI نیز بر اهمیت کنترل گسترش بیماری «Pestalotiopsis» تاکید کرد، زیرا آن را تهدیدی مهم برای صنعت لاستیک می‌داند.

او از سایر واحدهای دولتی محلی یا «LGUs» در منطقه IX خواست «دستور اجرایی» را با هدف ممنوعیت جابه‌جایی مواد کاشت کائوچو برای مهار گسترش بیماری و محافظت از مزارع کائوچو از آسیب بیشتر ایجاد کنند.

موسسه PRRI اعلام کرد از دستور اجرایی اخیر Zamboanga Sibugay که به طور موقت جابه‌جایی قطعات و کاشت درخت کائوچو در استان را ممنوع می‌کند، کاملا حمایت خواهد کرد.

صنعت لاستیک زامبوانگا به طور جدی توسط PLFD تهدید می‌شود و مزارع کائوچو این استان را در معرض خطر قرار می‌دهد. هنگامی که گیاهان آلوده منتقل می‌شوند، بیماری ممکن است به سرعت گسترش یابد و صنعت را به طور جدی تهدید کند.

همچنین آنها قصد دارد با وزارت محیط زیست و منابع طبیعی یا «DENR» و وزارت علوم و فناوری یا «DOST» در مورد استفاده از چوب کائوچو در مبلمان مشارکت کند.

این سازمان‌ها با همکاری یکدیگر فرصت‌هایی را برای استفاده از درختان کائوچو سالخورده کشف خواهند کرد و از این طریق به شیوه‌های پایدار در صنعت کمک خواهند کرد.

در همین حال، سازمان منطقه ویژه اقتصادی شهر زامبوانگا و مدیر فریپورت رائول از PRRI خواست ارزیابی و نظارت بر آفات را در منطقه اکوسون انجام دهد، همچنین از لاپاکان که به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده کائوچو طبیعی برای CTK Asia Rubber Corp شناخته می‌شود، حمایت کند.

با تاکید بر اطلاعات قابل اعتماد، شورای توسعه منطقه‌ای یا «RDC» حمایت خود را از فعالیت‌های نمایه‌سازی PRRI ابراز کرد و PRRI را قادر ساخت اطلاعات دقیق و جامع را جمع‌آوری کند و منجر به تصمیم‌گیری آگاهانه و مداخلات هدف‌مند شود.

وزارت محیط‌زیست نیز تصمیم خود را برای توقف توزیع مواد کاشت اعلام و فهرستی از داده‌های مرتبط با کائوچو را منتشر کرده که تاثیر PLFD را بر مناطق کشت ارزیابی می‌کند تا گزارش‌های دقیقی در مورد شیوع بیماری ارائه دهد.

علاوه بر این، وزارت محیط‌زیست تعهد خود را به حمایت از کشاورزان کائوچو از طریق تضمین قیمت‌گذاری منصفانه و تسهیل دسترسی به بازار برای محصولات را اعلام کرده است.