خودروهای اوبر از سال 2030 فقط الکتریکی خواهند بود

در حال حاضر اوبر حدود 26000 وسیله نقلیه الکتریکی در ناوگان خود دارد. برنامه این است که این تعداد تا سال آینده تقریباً دو برابر شود و به حدود 50000 خودروی برقی برسد.



منبع

به منظور حمایت از رانندگانی که مایلند زودتر از موعد مقرر به یک وسیله نقلیه الکتریکی روی بیاورند، اوبر قصد دارد حدود 800 میلیون دلار برای مشوق های مختلف هزینه کند. در حال حاضر، شرکت اشتراک‌گذاری سواری تخفیف‌هایی را برای شارژ EV ارائه می‌کند و همچنین به رانندگان وسایل نقلیه باتری‌دار به ازای هر سفر EV که انجام می‌دهند، یک دلار می‌پردازد. همچنین، اوبر با هرتز شریک می‌شود و این دو شرکت این امکان را دارند که رانندگان اجاره‌های بلندمدت تسلا را انجام دهند.

وی به خبرنگار گفت: ما هدف داریم که در آمریکا، کانادا و اروپا کاملاً برقی باشیم و سپس از او پرسیده شد که آیا رانندگان وسایل نقلیه گازسوز پس از پایان دهه اجازه حضور در این سکو را خواهند داشت یا خیر. “نه، اگر ما کار خود را انجام دهیم، کاملاً برقی خواهیم بود” پاسخ این سوال بود.

اوبر در حال انجام ماموریت است تا با استفاده از خودروهای بدون آلایندگی بیشتر و بیشتر در ناوگان خود، ردپای زیست محیطی خود را کاهش دهد. پلت فرم اشتراک‌گذاری سواری، برنامه Comfort Electric خود را به 15 شهر دیگر ایالات متحده گسترش می‌دهد، بنابراین اکنون آن را در مجموع 25 شهر در آمریکای شمالی در دسترس قرار می‌دهد. اما این تازه آغاز راه است زیرا اوبر می خواهد تا پایان این دهه کاملاً الکتریکی شود.

تا آنجا که به برنامه Comfort Electric مربوط می شود، اکنون در 25 شهر و ایالت در سراسر کشور با برنامه ریزی برای توسعه بیشتر در آینده نزدیک در دسترس است. ممکن است این ارزان‌ترین گزینه برای مشتریان نباشد، اما مدیر عامل اوبر معتقد است که هر چه تعداد راننده‌های برقی بیشتری روی پلتفرم داشته باشند، این گزینه برای مشتریان ارزان‌تر و سریع‌تر خواهد بود. خسروشاهی در پایان خاطرنشان کرد: شتاب بسیار خوبی است اما بیشتر کار پیش روی ماست نه پشت سر ما.

صحبت کردن با اخبار سی بی اسبن تریسی، خبرنگار ارشد ملی و زیست محیطی، مدیر عامل شرکت، دارا خسروشاهی اخیراً گفت که شرکت او قصد دارد تا سال 2030 از CO2 خنثی شود. او تأیید کرد که این طرح نه تنها شامل عملیات اوبر در آمریکای شمالی، بلکه در اروپا نیز می شود.