خودروهای تویوتا و لکسوس دستیار صوتی آفلاین و مجهز به هوش مصنوعی خواهند داشت

معاون Umesh Vemuri گفت: «با همکاری نزدیک با تویوتا برای درک الزامات و قابلیت‌های دستگاه داخل خودرو، ما توانستیم کیفیتی شبیه به سرور ارائه کنیم و در عین حال از بخش کوچکی از قدرت پردازشی برای اطمینان از بهترین تجربه ممکن برای رانندگان استفاده کنیم. ، مشتریان و صنایع استراتژیک جهانی، Google Cloud.

با جدیدترین ویژگی Google Cloud Speech On-Device، دستگاه‌های تعبیه‌شده بدون در نظر گرفتن اتصال به اینترنت، همان تشخیص و ترکیب گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی را در فضای ابری دریافت خواهند کرد. مهمتر از آن، به زودی در دسترس خودروهای تویوتا و لکسوس قرار خواهد گرفت بدون اینکه منتظر بروزرسانی بعدی سرگرمی اطلاعات تویوتا در سال 2025 باشیم.

سرویس گفتار تویوتا، لکسوس AI-Drive

به طور سنتی، تعامل گفتار و دستیار صوتی به شدت به قدرت اتصال به اینترنت وابسته است، زیرا پردازش زبان طبیعی بسیار پیچیده است و می‌تواند به رایانه‌های تخصصی نیاز داشته باشد.

جدیدترین سیستم‌های سرگرمی تویوتا و لکسوس مبتنی بر لینوکس هستند و در حال حاضر از فناوری Google Cloud استفاده می‌کنند. ویژگی دستیار صوتی آن از سرویس گفتار به متن Google Cloud برای انجام دقیق تشخیص گفتار خودکار برای درخواست‌های داخل خودرو استفاده می‌کند. این از سال 2018 بین Toyota Motor North America Connected Technologies و Toyota Connected به طور مشترک توسعه یافته است.

تویوتا و گوگل شراکتی را اعلام کرده اند که باعث می شود خودروساز از جدیدترین ویژگی سرویس گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت فناوری استفاده کند. مهمتر از همه، این ویژگی در نسل بعدی سیستم‌های سرگرمی تویوتا و لکسوس، بدون در نظر گرفتن اتصال به اینترنت – حتی با عدم وجود آن، در دسترس خواهد بود.

هدف آخرین مشارکت این است که با استفاده از یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی که دیگر نیازی به اتصال به اینترنت ندارد، این کار را ارتقا دهد.

سرویس گفتار تویوتا، لکسوس AI-Drive

به طور خاص، دستیار صوتی آفلاین مجهز به هوش مصنوعی در خودروهای تویوتا مدل 2023 از جمله خانواده توندرا، سکویا و کرولا در دسترس خواهد بود. به همین ترتیب، خودروهای لکسوس 2023، به ویژه NX، RX و RZ تمام برقی، همان را دریافت خواهند کرد.



منبع