خودروهای پریمیوم چقدر گرانتر از مدل های معمولی هستند؟


اکثر رانندگان خودروهای لوکس تر را ترجیح می دهند. این کم و بیش برای همه اقلامی که کسی می تواند بخرد صدق می کند. مردم عموماً کالاهایی را ترجیح می دهند که منحصر به فردتر باشند، ظاهر بهتری داشته باشند یا به آنها جایگاه بالاتری بدهند. بازاریابان خودرو مدت ها پیش این تمایل را شناسایی کردند و مارک ها و مدل هایی را که ما آنها را آرزومند می نامیم معرفی کردند.

مارک های خودروهای ممتاز پاسخی به این تمایل رانندگان برای رانندگی با یک ماشین منحصر به فرد تر هستند. این کار با برخی از سازندگان نمادین که هنوز وجود دارند، مانند مرسدس بنز، رولز رویس و بنتلی آغاز شد. موارد دیگری که ناپدید شده اند: هورش (1899-1940)، ناپیر (1900-1924)، لاسال (1927-1940)، استوتز (1911-1937)، و ایزوتا-فراشینی (1900-1948).

آلفارومئو استلویو مازراتی گرکاله

مسابقه طولانی برای حق بیمه

یکی از استراتژی‌های ارتقاء بازار این است که یک خودروساز یک بخش اختصاصی برای مدل‌های ممتاز داشته باشد. آئودی، آلفارومئو، کادیلاک، لینکلن، و اخیراً، لکسوس، آکورا، اینفینیتی و جنسیس، این نقش را به عنوان گزینه ای برای مشتریانی که به دنبال تجمل بیشتر هستند، ایفا می کنند.

فرمول اغلب ساده است. یک خودروساز یک پلت فرم مشترک توسعه می دهد. سپس، این شرکت از زیرساخت ها برای ایجاد چندین وسیله نقلیه برای مخاطبان مختلف استفاده می کند. شکاف قیمت بین محصولات به این معنی است که مردم از مارک های منحصر به فرد تر برای محصول بیشتر پرداخت می کنند. مدل‌های گران‌تر معمولاً فناوری پیشرفته‌تر، مواد با کیفیت‌تر و گزینه‌های پیشرانه اضافی را نیز ارائه می‌کنند.

11 مثال از تفاوت قیمت

برای درک شکاف قیمت بین یک خودروی پریمیوم و یک خودروی معمولی، به 11 مدل خودرو متعلق به یک شرکت خودروسازی و بخش مشابه، با موتورهای مشابه و تجهیزات مشابه نگاه کردم. در اینجا نتایج آمده است:

1. آلفارومئو استلویو در مقابل مازراتی گرکاله در ایتالیا: مازراتی گرکاله GT با قدرت 300 اسب بخار پنج درصد گرانتر از آلفارومئو استلویو ولوچه با 280 اسب بخار است. این دومین شکاف قیمتی کمتر از همه نمونه ها است. با تفاوت قیمت خرده فروشی 3322 یورو، آیا مشکل آدمخواری بین این دو وجود نخواهد داشت؟

2. اشکودا فابیا در مقابل آئودی A1 در آلمان: آئودی A1 S-Line در مقابل اشکودا فابیا مونت کارلو قرار می گیرد. هر دو مدل 95 اسب بخار قدرت دارند و تریم برتر هستند. نتیجه این است که آئودی هشت درصد بیشتر یا 1750 یورو قیمت دارد. آیا این مبلغ را برای ارتقاء از اشکودا به آئودی پرداخت می کنید؟

3. Hyundai Grandeur در مقابل جنسیس G80 در کره جنوبی: هیوندای دارای موتور 290 اسب بخاری در تریم Caligraphy است. جنسیس دارای یک نیروگاه 304 اسب بخاری در تریم پکیج اسپورت است. هزینه پسر عموی ممتاز 33 درصد بیشتر است!

هیوندای گراندور جنسیس G80

4. Ford Expedition در مقابل Lincoln Navigator در ایالات متحده: این دو دارای بالاترین فاصله قیمتی هستند، با تریم Lincoln in Black Label 40 درصد گرانتر از Ford در کلاس Timberline.

5. تویوتا ونزا در مقابل لکسوس NX در ایالات متحده: مصرف کننده می تواند ونزا لیمیتد بنزینی را با 219 اسب بخار به قیمت 40253 دلار خریداری کند. اگر خریدار مدل پریمیوم را بخواهد، لکسوس NX 250 لوکس با 203 اسب بخار قدرت 45700 دلار قیمت دارد. این افزایش 14 درصدی است.

تویوتا ونزا لکسوس NX 250

6. پژو 3008 در مقابل DS 7 در آلمان: اگرچه Stellantis مایل است DS را به عنوان یکی از سه برند برتر در استیبل خود قرار دهد، اما فاصله بین نسخه های PHEV 300 اسب بخاری این C-SUV ها بسیار کم است و تنها یک درصد است. پژو تریم GT است، در حالی که DS درجه GT Pack است.

7. فولکس واگن توارگ در مقابل پورشه کاین در آلمان: خودروهای شاسی بلند فولکس واگن و پورشه سال ها پلتفرم های مشترک دارند. Touareg R PHEV با 462 اسب بخار با قیمت 90995 یورو در دسترس است. پورشه کاین پلاتینیوم PHEV با همین قدرت 102901 یورو است.

8. هوندا سیویک در مقابل آکورا اینتگرا در ایالات متحده: آکورا اینتگرا که اخیرا احیا شده است، برادر ممتاز سیویک است و 20 درصد گرانتر از مدل اصلی تر است.

9. شورولت تراورس در مقابل بیوک انکلاو در مقابل کادیلاک XT6 در ایالات متحده: این یک مدل جریان اصلی در برابر یک پیشنهاد تقریباً لوکس و ممتاز است. همه آنها دارای موتورهای بنزینی با قدرت 310 اسب بخار هستند. XT6 Premium Luxury 13 درصد گرانتر از Enclave Premium است که 6 درصد گرانتر از Traverse Premier است.

10. اشکودا اکتاویا در مقابل فولکس واگن گلف در مقابل آئودی A3 در آلمان: هاچ بک های محبوب گروه فولکس واگن قیمت های بسیار متفاوتی دارند. A3 Advanced با موتورهای بنزینی 110 اسب بخاری 15 درصد گرانتر از Golf Life است. فولکس واگن 8 درصد بیشتر از اشکودا اکتاویا اکتیو است.

فولکس واگن گلف آئودی A3

11. Opel Mokka-e در مقابل DS 3 E-Tense در ایتالیا: شکاف قیمت نیز در بخش الکتریکی است. DS 3 So Chic با 136 اسب بخار 39880 یورو قبل از مشوق است. این 13 درصد بیشتر از قیمت Opel Mokka-e Edition با همین قدرت است.

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics است.



منبع