خودروهای کوچک نتایج متفاوتی را در تست تصادف جانبی سخت‌تر IIHS نشان می‌دهند

در سال 2023، برای کسب جایزه انتخاب ایمنی برتر IIHS، یک امتیاز خوب یا قابل قبول در تصادف با برخورد جانبی شدیدتر ضروری است. رتبه خوب در میان الزامات Top Safety Pick+ است.

خودروهای کوچک‌تر و پایین‌تر وقتی با سد آزمایشی جدید برخورد می‌کنند، در مضیقه قرار می‌گیرند، که نمایشی واقعی‌تر از قسمت جلویی یک SUV معمولی مدرن نسبت به سد قدیمی ما است. بکی مولر، مهندس ارشد پژوهشی IIHS، گفت: در چنین تصادفی حتی برای سرنشینان خودروهای کوچک.

برای درک اینکه تست جدید چقدر چالش برانگیزتر است، شایان ذکر است که همه این خودروها در ارزیابی اولیه رتبه خوب را کسب می کنند.

در آگوست 2022، IIHS هفت خودرو و کراس اوور سایز متوسط ​​را در این آزمایش قرار داد. سوبارو اوت بک تنها مدلی بود که امتیاز خوبی داشت. دو مدل نمرات قابل قبول دریافت کردند. یکی حاشیه ای بود و سه نفر فقیر.

IIHS کسب جوایز خود را در سال 2023 سخت‌تر می‌کند. علاوه بر تست برخورد جانبی دقیق‌تر، یک تست جدید پیشگیری از تصادف عابر پیاده در شب و تغییری در نحوه رتبه‌بندی چراغ‌های جلو توسط آژانس وجود دارد.



منبع

جدول زیر نتایج را نشان می دهد:

وسیله نقلیه امتیاز در آزمون ضربه جانبی جدید
مزدا 3 هاچ بک 2023 خوب
مزدا 3 سدان 2023 خوب
هوندا سیویک هاچ بک 2022 قابل قبول
هوندا سیویک سدان 2022 قابل قبول
نیسان سنترا 2022 قابل قبول
تویوتا کرولا هاچ بک 2022 قابل قبول
تویوتا کرولا سدان 2022 قابل قبول
کیا فورته 2022 فقیر
2022-23 سوبارو کراس‌ترک فقیر
2022-23 سوبارو ایمپرزا سدان فقیر
2022-23 سوبارو ایمپرزا واگن فقیر

تست تصادف جانبی اصلاح شده دارای یک مانع 4200 پوندی است که با سرعت 37 مایل در ساعت به وسیله نقلیه برخورد می کند. نسخه قبلی 3300 پوند وزن داشت و 31 مایل در ساعت حرکت می کرد. IIHS بعد از اینکه متوجه شد که تقریباً یک چهارم مرگ و میرها در تصادفات تصادفات جانبی در برخوردهای شدیدتر از ارزیابی اولیه رخ داده اند، اوضاع را تغییر داد.

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها 11 خودروی کوچک و کراس اوور را در تست تصادف کناری جدید و چالش برانگیزتر ارسال کرد. دو نفر از آنها نمرات خوب، پنج مورد قابل قبول، و چهار نفر امتیاز ضعیف – کمترین امتیاز ممکن از آژانس را کسب کردند.

در اکتبر 2022، آژانس فورد موستانگ Mach-E را در تست برخورد جانبی جدید ارزیابی کرد. امتیاز خوب دریافت کرد زیرا سنسورها خطر آسیب کمتری به ساختگی را نشان دادند.