داچیا جوگر موتور هیبریدی چهار سیلندر با قدرت 140 اسب بخار دریافت می کند


داچیا جوگر در حال حاضر مقرون به صرفه ترین خودروی هفت نفره جدید در بازار اروپا است و قبلاً واکنش های مثبتی از سوی نمایندگان رسانه ها و مشتریان دریافت کرده است. نقطه ضعف اصلی این مدل همیشه عدم وجود موتور چهار سیلندر در محدوده بوده است و داچیا در نهایت با معرفی یک خودروی چهاربانده هیبریدی جدید پاسخ انتقادات را داده است.

در واقع، خودروساز رومانیایی زمانی که این خودرو در ابتدا حدود یک سال پیش عرضه شد، قول داده بود که موتور قدرتمندتری را به خط تولید Jogger اضافه کند. داچیا جوگر هیبرید 140 را در نمایشگاه خودروی پاریس 2022 رونمایی خواهد کرد و همانطور که از نامش پیداست، این کارخانه حداکثر توان تولید 140 اسب بخار (104 کیلووات) خواهد داشت. این افزایش نسبت به قدرتمندترین واحد قبلی، موتور 1.0 لیتری سه سیلندر گازی با 110 اسب بخار (81 کیلووات) است.

داچیا در مورد مشخصات دقیق موتور هیبریدی جدید وارد جزئیات نمی شود، اگرچه ما گمان می کنیم که Jogger Hybrid 140 از پیشرانه 1.6 لیتری برقی رنو کلیو استفاده کند. در هاچ بک کوچک فرانسوی، موتور احتراقی توسط یک موتور الکتریکی و یک استارت-ژنراتور یکپارچه برای حداکثر قدرت 140 اسب بخار (104 کیلووات) پشتیبانی می شود. این پیشرانه به گیربکس CVT متصل شده و نیرو را به چرخ های جلو می فرستد.

اگر واقعاً این تنظیماتی باشد که Jogger دریافت خواهد کرد، این خودروی هفت نفره را به یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌هایی که داچیا در حال حاضر به فروش می‌رساند تبدیل می‌کند. جوگر همچنین طولانی ترین و جادارترین وسیله نقلیه در محدوده این شرکت با طول 455 متر (179 اینچ) و حجم بار 708 لیتر (25 فوت مکعب) در پیکربندی پنج صندلی است. اگر ردیف دوم صندلی ها را تا کنید، فضای بار قابل توجه 1819 لیتری (64.23 فوت مکعب) برای استفاده خواهید داشت.

داچیا تمام جزئیات فنی اولین هیبریدی تولیدی خود را هفته آینده در نمایشگاه خودروی پاریس 2022 فاش خواهد کرد. دفترهای سفارش واگن الکتریکی-SUV-MPV mashup اوایل سال آینده با شروع فروش برنامه ریزی شده برای بهار 2023 افتتاح می شود. اولین تحویل ها نباید قبل از تابستان سال آینده انجام شود.



منبع