در اینجا صدمات واقعی است که با گرم کردن بیش از حد موتور انجام می شود


اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً می دانید که مایع خنک کننده و روغن موتور هرگز نباید با هم مخلوط شوند. مایع خنک کننده به طور موثر اثرات روانکاری روغن را خنثی می کند، که متعاقباً توانایی موتور را برای ادامه کار خنثی می کند. این همان چیزی است که در مورد این آئودی V-6 3.0 لیتری توربوشارژر اتفاق افتاد، که وقتی از S5 مدل 2022 خارج شد هنوز تا حد زیادی جدید بود. اکنون، این یک توده مکانیکی است که با یک کوکتل خنک کننده روغن پر شده است که شبیه یک میلک شیک شکلاتی است.

با کمال تعجب، آسیب این موتور تقریباً جدید نسبتاً کم است. مسافت پیموده شده دقیق ناشناخته است، اما همانطور که این ویدیوی تخریب I Do Cars نشان می دهد، اجزای مختلف به راحتی از هم جدا می شوند. علاوه بر این، ساییدگی و پارگی بسیار کمی وجود دارد. بلبرینگ های اصلی، یاتاقان های میله ای، لوب های میل بادامک و حتی دیواره های سیلندر همگی در وضعیت نسبتاً خوبی ظاهر می شوند. با توجه به اینکه موتور با روغن ضعیف کار می کرد، این امر باعث تعجب می شود.

پس چرا این موتور آشغال تلقی شد؟ بر اساس این ویدئو، یک خط مایع خنک‌کننده در نقطه‌ای از کار افتاد و موتور آنقدر گرم شد که سرهای آلومینیومی را منحرف کرد. که منجر به مخلوط شدن مایع خنک کننده با روغن شد. فرسودگی نشان می دهد که ممکن است به جای قفل کردن، خاموش شده باشد، اما در هر صورت، سرها نان تست هستند. ممکن است بالای بلوک نیز مشکلاتی داشته باشد. آسیب قابل ترمیم است، اما در این مورد، تعویض کامل موتور انجام شد.

و با توجه به ویدئو، جایگزینی تحت پوشش گارانتی نبود. مجری برنامه می گوید که آئودی این ادعا را رد کرده است زیرا موتور بیش از حد گرم شده است که منجر به پرداخت 30000 دلار صورتحساب تعمیر برای صاحب خودرو شده است. بنابراین اگر متوجه شدید موتور شما کمی گرم کار می کند این را در نظر داشته باشید. بکشید، بگذارید خنک شود، آن را بکسل کنید و هر کاری که لازم است برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آن انجام دهید. این می تواند از تبدیل شدن یک تعمیر کوچک شلنگ به یک ضربه بزرگ مالی جلوگیری کند.



منبع