در اینجا نحوه عملکرد گیربکس دستی Koenigsegg CC850 آمده است


عناصر زیادی وجود دارد که Koenigsegg CC850 را به یک ماشین خاص تبدیل می کند، اما انتقال آن یکی از جذاب ترین قطعات است. گیربکس دارای یک کلاچ است که به راننده اجازه می دهد تا کارهایی مانند گیربکس شش سرعته دستی را اجرا کند. اما، یک شیار در طرح دروازه ای نیز وجود دارد که باعث می شود گیربکس به عنوان یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک عمل کند. مهندسی توضیح داد نحوه عملکرد این تنظیمات پیچیده را در یک ویدیوی جدید نشان می دهد.

معمولاً گیربکس دستی دارای کلاچ است که راننده با پای چپ خود آن را کار می کند. فشار دادن پدال و حرکت دادن شیفتر امکان جابجایی از طریق چرخ دنده ها را فراهم می کند.

جعبه دنده در CC850 دارای هفت کلاچ است و سیستم آنها را به صورت الکترونیکی کنترل می کند. هنگامی که تعویض دنده را جابجا می کنید، این فناوری عملکرد یک کلاچ را کنترل می کند. در همین حال، عملکرد پدال توسط پای شما، سیگنال را به یکی دیگر از آنها تعدیل می کند.

نتیجه یک نسخه با تکنولوژی بالا از shift-by-wire است. از نظر فنی، عملیات به صورت الکترونیکی انجام می شود، اما عملکرد کلاچ به سادگی روشن یا خاموش نمی شود. در عوض، پدال مانند یک واحد کمک هیدرولیکی عمل می کند. در تئوری، این بدان معنی است که رانندگی با CC850 درست مانند تعویض دنده هر جعبه دنده دستی دیگر است.

یک موقعیت D در سمت راست و زیر دنده عقب وجود دارد. قرار دادن تعویض دنده در اینجا باعث می شود که گیربکس مانند یک اتوماتیک عمل کند و از هر 9 نسبت استفاده کند.

اگر دنده را از D به R تغییر دهید، CC850 بدون نیاز به استفاده از کلاچ به عقب می رود. اما، اگر از یکی از موقعیت های شماره گذاری شده به R بروید، کلاچ لازم است.

برای افزودن یک لایه دیگر از پیچیدگی، ضرایب دنده دستی بسته به تنظیمات رانندگی تغییر می کند. در حالت مسیر، دنده ای که در حالت اتوماتیک سوم می شود، به نسبت موقعیت دنده اول تبدیل می شود. مزیت این کار این است که سیستم نسبت هایی را انتخاب می کند که برای شرایط مناسب هستند.

CC850 از یک توربو دوقلوی 5 لیتری V8 با قدرت 1185 اسب بخار (884 کیلووات) با پمپ بنزین یا 1385 اسب بخار (1033 کیلووات) در E85 استفاده می کند. هیچ مشخصات عملکردی در دسترس نیست، اما ماشین باید بسیار سریع و با قدرت زیاد باشد.

پس از معرفی این خودرو در هفته خودروی مونتری، کونیگزگ تصمیم گرفت تولید CC850 را افزایش دهد. به جای طرح اولیه برای ساخت 50 دستگاه، این شرکت اعلام کرد قصد دارد 70 دستگاه از آنها را جمع آوری کند.

برای بحث عمیق تر در مورد CC850، این قسمت را بررسی کنید جست و خیز درباره ماشین ها:



منبع