دوج چارجر کینگ دیتونا 2023 «آخرین تماس» هلکت با 807 اسب بخار است


ما در حال حاضر وارد هفته چهارم Dodge هستیم تماس اخر اولین بار برای Charger و Challenger 2023. تا کنون، بسته‌های ظاهری را دیده‌ایم که برای نسخه‌های سطوح تریم Scat Pack هر دو مدل اعمال شده‌اند، اما این شارژر نارنجی یک حیوان کاملاً متفاوت است. در واقع، این قدرتمندترین شارژری است که تا به حال از کارخانه تولید شده است.

نام آن Charger King Daytona است و همینطور است نه یک مشتق از Scat Pack با تنفس طبیعی. این یک شارژر SRT Hellcat Redeye Widebody با 10 اسب بخار اضافی برای اندازه گیری خوب است. این بدان معناست که سوپرشارژر 6.2 لیتری V8 آن 807 اسب بخار قدرت دارد، دقیقاً مشابه دوج چلنجر SRT Super Stock که در سال 2020 معرفی شد. این خودرو بر روی چرخ های 20 اینچی Satin Carbon Warp Speed ​​با ترمزهای نارنجی برمبو در پشت آنها سوار می شود. تیونینگ سیستم تعلیق همانند گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ثابت باقی می ماند.

بقیه ارتقاها زیبایی شناختی هستند و با پوشش بیرونی نارنجی Go Mango – تنها رنگ ارائه شده در این رنگ خاص شروع می شود. تماس اخر نسخه با نشان‌های کروم ساتن در بیرون و گرافیک مشکی روی کاپوت، سقف، صندوق عقب و کینگ دیتونا نام تجاری در پانل های چهارم. در داخل، ترکیب رنگی با فضای داخلی مشکی با دوخت کنتراست نارنجی ادامه می یابد. دیتونا روی پشتی صندلی به رنگ نارنجی و نارنجی دوخته شده است کینگ دیتونا نشان غیرممکن است که در خط تیره سمت سرنشین از دست داده شود. مانند تمام مدل های دوج چارجر و چلنجر 2023، الف تماس اخر پلاک زیر کاپوت نصب شده است.

با قدرت بیشتر در دسترس بودن کمتر است. در حالی که Challenger Shakedown، Charger Super Bee، و Charger/Challenger Swingers با تعداد 1000 دستگاه عرضه شدند، دوج تنها 300 کینگ دیتونا خواهد ساخت. در مورد نام، این ادای احترام به ویلیام “بیگ ویلی” رابینسون است، یکی از عناصر اصلی صحنه مسابقات درگ در دهه های 1960 و 1970 که یک شارژر 69 به نام – درست حدس زدید – King Daytona را رانندگی کرد.

دوج بعدی تماس اخر هفتمین و آخرین وسیله نقلیه این سری برای رونمایی ویژه در نمایشگاه SEMA 2022 در اوایل نوامبر برگزار می شود. در عین حال، در پادکست Rambling About Cars که در زیر موجود است، از بحث بیشتر در مورد مدل‌های Dodge Last Call و سایر اخبار خودرو لذت ببرید.



منبع