رئیس آلفارومئو امیدوار است که سوپراسپرت معرفی شود در مارس 2023 منتشر شود

8C

ژوئن 2018 بود که آلفارومئو بازگشت پیروزمندانه GTV و 8C را اعلام کرد اما متأسفانه مدت کوتاهی بعد این دو خودرو کنسل شدند. اگر به خاطر داشته باشید، ما حتی چند تیزر رسمی داشتیم (پیوست اینجا) و برخی از مشخصات فنی اولیه آبدار برای هر دو. GTV قرار بود یک کوپه چهار نفره با توزیع وزن 50:50، سیستم چهار چرخ متحرک (با بردار گشتاور) و بیش از 600 اسب بخار قدرت باشد.

در سدان های دارای نشان GTA، 540 اسب بخار قدرت و 442 پوند فوت (600 نیوتن متر) گشتاور مناسب است. مشخص نیست که آیا هنوز فضایی برای قدرت بیشتر وجود دارد یا خیر و آیا اضافه کردن یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است یا خیر. به نظر می رسید که یک پیشرانه هیبریدی برنامه ای برای احیای بد بخت 8C باشد، اما این چند سال پیش بود.

صرف نظر از اینکه چه چیزی به آن نیرو می دهد، علاقه مندان مطمئناً از دانستن اینکه آلفارومئو در حال برنامه ریزی آهنگ قو برای موتور احتراق داخلی است هیجان زده هستند. مدل جدید تمام ویژگی‌های یک کلاسیک فوری را دارد، زیرا هرگز خودروی دیگری مانند آن در عصر اجتناب‌ناپذیر EV وجود نخواهد داشت.



منبع حتی یک 8C دو نفره هیجان‌انگیزتر به عنوان یک کوپه موتور وسط با شاسی مونوکوک فیبر کربن و یک موتور الکتریکی که محور جلو را تامین می‌کند، معرفی شد. در آن زمان آلفارومئو اعلام کرد که این ابرخودرو مجموعاً بیش از 700 اسب بخار قدرت خواهد داشت تا در کمتر از سه ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. با این حال، هر دو قبل از اینکه روشنایی روز را ببینند، از بین رفتند و به جای آن فقط Giulia GTA/GTAm را دریافت کردیم.

قبل از اینکه آلفارومئو در اواخر این دهه کاملاً الکتریکی شود، این برند ایتالیایی احتمالاً یک خودروی اسپرت اختصاصی خواهد داشت. در مصاحبه با اتوموبیلژان فیلیپ ایمپاراتو، رئیس این خودروساز، گفت که این دستگاه عملکرد سفارشی ماه ها تا تایید تولید فاصله دارد. در یک سناریوی ایده آل، یک اعلام عمومی می تواند در اوایل مارس 2023 انجام شود. مجله بریتانیایی حدس می زند که این می تواند یک هایپرخودرو با برچسب قیمت در قلمرو شش رقمی باشد.

Nuova Alfa Romeo GTV, il rendering

جزئیات این وسیله نقلیه در هاله ای از ابهام قرار دارد، بنابراین تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که فرضیات منطقی داشته باشیم. بعید به نظر می رسد که شرکت مادر آلفارومئو، Stellantis، روی یک موتور احتراقی جدید با حجم زیاد برای مدلی با کارکرد محدود سرمایه گذاری کند. در عوض، می‌توان از موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربوی جولیا و استلویو کوادریفوگلیو استفاده کرد و در حالت ایده‌آل، پشت صندلی‌ها نصب شد.