رئیس BMW می گوید تقریبا همه ظاهر XM 2023 را دوست دارند

“من جنجال می خواهم. اگر مناقشه ای نداشته باشیم، از قبل می دانم که خیلی آسان است. در طراحی اولیه، اگر جنجال نداشته باشید، این اشتباهی است که مرتکب می شوید. از مجادله، نامزدی به دست می آید. شما باعث می‌شوید که مردم در مورد آن فکر کنند و به گزینه‌های جایگزین فکر کنند.»

الیور زیپس، رئیس این خودروساز، طی مصاحبه‌ای در میزگرد معرفی سری 7 و i7 بی‌ام‌و در ایالات متحده، گفت که زبان طراحی عجیب و غریب جدید که برخی از مدل‌های BMW استفاده می‌کنند، برای محصولات بعدی باقی می‌ماند. Zipse اعلام کرد که طراحی های بحث برانگیز M3/M4 و XM جدید کار خود را در جذب مشتریان جدید و کمک به رشد شرکت انجام داده اند.

XM تنها دومین مدل مستقل بی‌ام‌و M است و تاکنون واکنش‌های متفاوتی را از سوی متخصصان و علاقمندان دریافت کرده است. با این حال، این بازخورد قطبی کننده خودروساز مستقر در مونیخ را آزار نمی دهد، زیرا برنامه ای برای تغییر استراتژی طراحی خود ندارد. دلیل؟ ب ام و معتقد است که تقریباً همه ظاهر XM را دوست دارند. بگو چی؟!

BMW XM 2023



منبع

چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​زبان طراحی بحث برانگیز جدید BMW یک نقص نیست، بلکه بخشی از برنامه های این شرکت است. برای یک رویکرد سنتی تر، باید با مدل هایی مانند سری 3 و سری 5 کار کنید. محصولات عجیب و غریب تر از بایرن مطمئناً قطبی تر به نظر می رسند.

«اگر می‌خواهید طراحی مدرن و آینده‌گرا داشته باشید، به‌طور خودکار با جنجال‌هایی روبه‌رو می‌شوید و البته ما این را می‌خواهیم. این بدان معنا نیست که مردم آن را نمی خرند و البته، ما می خواهیم بحثی را در مورد “اینجا چه کار می کنند؟” شروع کنیم. ما شاهد بسیاری از این موارد در XM هستیم. بحث‌های زیادی در اینجا وجود دارد، اما تقریباً همه آن را دوست دارند.»

Zipse همچنین فاش کرد که استراتژی جدید این برند – طراحی بحث‌برانگیز که مشتریان بیشتری را به ارمغان می‌آورد – بر اساس تحلیلی که پس از BMW سری 7 E65 توسط کریس بنگل طراحی شده بود، ایجاد شده است. اگرچه در ابتدا استقبال خوبی از آن نشد، اما به راحتی از مدل قبلی شیک خود یعنی سری 7 E38 پیشی گرفت. و BMW معتقد است که این جنجال کار خود را با قرار دادن نام مارک در تیتر خبرها انجام داد. هیچ تبلیغات بدی وجود ندارد، می دانید.