رقیب بعدی داچیا در اروپا


اگر یک برند خودرویی وجود داشته باشد که می تواند نمونه خوبی از صرفه جویی در مقیاس، بازاریابی خوب و سودآوری باشد، آن داچیا است. پس از تصاحب آن در سال 1999 توسط گروه رنو راه اندازی شد و از آن زمان به غاز سازنده فرانسوی تبدیل شد که تخم های طلایی می گذارد.

اینها خودروهای چشم نواز و بدون مزخرف هستند، انتخاب مناسبی برای رانندگانی هستند که به دنبال وسیله حمل و نقل خصوصی هستند که هم از نظر کیفیت خوب و هم مقرون به صرفه با هزینه های نگهداری کم هستند.

موفقیت از نظر فروش نیز به عدم وجود رقبای مستقیم، حداقل در اروپا نسبت داده می شود، جایی که سال گذشته داچیا 90 درصد از حجم جهانی را به فروش رساند. با وجود دلایل واضح محبوبیت خودروهایش، داچیا همچنان تنها برند ارزان قیمت موجود در این قاره است. نه فولکس واگن و نه PSA سابق برندی مستقل برای رقابت با خانه رومانیایی ایجاد نکرده اند. با این حال، این ممکن است به زودی تغییر کند. و رقیب از دور می آید.

تولد دوباره (آسیایی) یک برند بریتانیایی

MG به آرامی در حال تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در بازار خودروهای الکتریکی اروپا است. SAIC چینی، مالک فعلی آن، با استفاده از اصل بریتانیایی خود، در حال گسترش حضور خود در سراسر جهان است. محصولات بسیار رقابتی را ارائه می دهد که شامل سدان، SUV و حتی هاچ بک و واگن می شود. هدف ارائه خودروهای برقی مقرون به صرفه، جذاب و مدرن است.

Motor1 Numbers MG Dacia

و فرمول نتیجه می دهد. ثبت نام در 8 ماهه اول سال جاری در اروپا دو برابر شد و در مجموع 58300 دستگاه ثبت شد. این حجم بالاتر از حجم ثبت شده توسط هوندا یا میتسوبیشی و برابر با 70 درصد حجم ثبت شده توسط سوزوکی است. ام جی موفق شد با بیشترین درصد افزایش، وارد 25 برند برتر اروپا شود.

ذکر این نکته ضروری است که MG هنوز در همه کشورهای اروپایی در دسترس نیست (تا ماه اوت هنوز در سوئیس، لهستان، جمهوری چک، پرتغال، اسلواکی، رومانی، مجارستان، استونی، لیتوانی و لتونی وجود نداشت). این بازارها مجموعاً 13 درصد از کل حجم اروپا را تشکیل می دهند.

Motor1 Numbers MG Dacia

رمز موفقیت؟ برقی با قیمت مناسب

اما در حالی که سهم بازار MG در کل بازار اروپا هنوز بسیار پایین است (0.82 درصد تا ماه آگوست)، این شرکت موقعیت راحت تری در بازار برق خالص دارد. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط JATO، این بازار 2.6 درصد از ثبت نام خودروهای برقی خالص را بین ژانویه تا آگوست به خود اختصاص داده است.

MG از همان فرمولی استفاده می‌کند که به داچیا در سال‌های اخیر بهتر عمل می‌کند، اما در بازار خودروهای الکتریکی. میانگین قیمت خط EV آن کمتر از قیمت اکثر برندهای رایج در اروپا است. برای مثال، MG ZS EV، B-SUV الکتریکی، ارزان‌تر از رقبای اوپل، پژو و هیوندای است.

Motor1 Numbers MG Dacia

MG5، یک واگن الکتریکی در بخش C، مقرون به صرفه ترین انتخاب در این بخش است. همین امر در مورد MG Marvel R، پرچمدار MG در اروپا نیز صدق می کند. متوسط ​​قیمت خرده فروشی آن در اروپا 47221 یورو است. رقبای مستقیم آن قیمت هایی بین 49831 تا 65484 یورو دارند.

در نتیجه، MG از پایین به بازار خودروهای الکتریکی در حال ظهور حمله می کند، درست همانطور که داچیا در بازار موتورهای احتراق داخلی انجام داد.

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو JATO Dynamics است.



منبع