رندر بی ام و سری 3 کوپه خاطرات E30 و E90 را به ارمغان می آورد



منبع

آخرین باری که BMW یک مدل سه در در خط تولید سری 3 داشت زمانی بود که نسل E90 فروخته شد و سری 3 کوپه دارای نام داخلی E92 بود. سخت‌افزار بین تمام سبک‌های بدنه سری ۳ جدید مشترک بود، اگرچه کوپه تفاوت‌های ظاهری عمده‌ای از جمله تغییر شکل چراغ‌های عقب، درهای بلندتر، پنجره‌های درب بدون قاب و موارد دیگر داشت. جالب اینجاست که وقتی E90 برای نسل F30 از بازار خارج شد تا پس از مدل سال 2011 وارد بازار شود، E92 کوپه و E93 کانورتیبل تا سال مدل 2013 در فروش باقی ماندند.

همچنین جالب است بدانید که مدل های سدان دو در در تاریخ سری 3 وجود داشته است. علیرغم اینکه به دلایل صرفاً بازاریابی به عنوان کوپه به بازار عرضه شد، نسل‌های E21 و E30 این مدل دارای نسخه‌هایی بودند که می‌توان آن‌ها را به دلیل خطوط سقف بالاتر و فضای کابین مشابه نسخه‌های سدان چهار در به دسته سدان نسبت داد.

با ورود نسل F30 بی‌ام‌و سری 3، مدل‌های کوپه و کانورتیبل این خط تولید کاملاً بازطراحی شدند و از خانواده سری 3 جدا شدند. در سال 2013، BMW اولین سری 4 را معرفی کرد و اکنون در نسل دوم خود به عنوان کوپه و کابریولت با طراحی تا حدی قطبی در مقایسه با سدان محافظه کارتر سری 3 قرار دارد. اما اگر سری 3 فعلی یک نسخه کوپه داشته باشد که بخشی از خط تولید سری 4 نباشد، چه؟

به نسل فعلی سری 3 و مشتقات دو در آن بازگردیم، پرچمدار مطلق آن خانواده به زودی در قالب 3.0 CSL با تولید بسیار محدود تنها 50 نمونه عرضه خواهد شد. این M4 دوباره بدنه شده و به شدت اصلاح شده قیمت اولیه حدود 750000 دلار خواهد داشت و ظاهراً یک گیربکس دستی و فقط دیفرانسیل عقب خواهد بود.

هنرمندان دیجیتال در Kolesa.ru تصمیم گرفتیم که تصور کنیم یک کوپه جدید سری 3 چگونه می تواند باشد. رندرهایی که در زیر ضمیمه می بینید بر اساس نسخه فیس لیفت شده مدل پریمیوم کامپکت بوده و یک ماشین لوکس دو در بسیار زیبا را به تصویر می کشد. از جلوپنجره های کلیوی عظیم سری 4 برخوردار نیست و تا حدی ما این طراحی مجازی را حتی بهتر از کوپه واقعی باواریا دوست داریم.