رنو و جیلی شرکت جدیدی را برای تولید پیشرانه های هیبریدی ICE تأسیس کردند



پس از امضای قرارداد چارچوبی، گروه رنو و جیلی به طور رسمی همکاری جدیدی را اعلام کردند که بر روی توسعه پیشرانه های هیبریدی و احتراق داخلی جدید تمرکز خواهد کرد. این خودروساز فرانسوی و سازنده چینی 50 تا 50 سهام مربوط به یک شرکت تازه تاسیس را در اختیار خواهند داشت که به عنوان تامین کننده مستقل سیستم ها و اجزای سیستم های پیشرانه فعالیت خواهد کرد.

در ابتدا، این شرکت جدید پیشرانه های هیبریدی نسل بعدی را برای برندهایی مانند رنو، داچیا، جیلی، ولوو، لینک اند کو، پروتون، نیسان و میتسوبیشی تولید و عرضه خواهد کرد. با این حال، در آینده، دامنه عملیات باید به مارک های شخص ثالث از صنعت خودرو گسترش یابد. شرکت جدید همچنین فناوری های بدون آلایندگی را در پنج مرکز تحقیق و توسعه جهانی در سراسر جهان توسعه خواهد داد.

طبق قرارداد جدید بین رنو و جیلی، این شرکت تازه تاسیس حدود 19000 نفر در سراسر جهان استخدام خواهد کرد و در مجموع 17 نیروگاه در 3 کشور جهان راه اندازی خواهد کرد. برآوردهای اولیه نشان می دهد که بیش از 5 میلیون موتور احتراقی، پیشرانه هیبریدی و پلاگین هیبریدی و گیربکس تولید خواهد کرد و آنها را به بیش از 130 کشور و بازار تحویل خواهد داد. در نهایت، سبد سرمایه گذاری مشترک می تواند تا 80 درصد از بازار جهانی موتورهای احتراق داخلی را پوشش دهد.

از آنجایی که گروه رنو با تحولات رنولوشن خود برای به دست آوردن ارزش در کل زنجیره ارزش خودروی جدید سرعت می‌بخشد، ما خوشحالیم که با برنامه‌هایی برای همکاری بلندپروازانه با جیلی موافقت کرده‌ایم تا به توسعه فناوری‌های ICE و موتورهای هیبریدی ادامه دهیم که بخش مهمی از آن باقی خواهد ماند. مدیر عامل رنو، لوکا دی میو، اظهار داشت: زنجیره تامین خودرو برای دهه‌های آینده.

جیلی در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در صنعت خودرو با کنترل سهام در لیست رو به رشد خودروسازان از جمله Volvo، Lotus، Polestar، Proton، Lynk & Co، Zeekr و Geometry است. اخیراً، این شرکت در استون مارتین لاگوندا نیز سرمایه گذاری کرده است. قرارداد جدید با رنو باید در سال 2023 به یک ترکیب رسمی ختم شود، زمانی که انتظار می رود جزئیات بیشتری اعلام شود.



منبع