ریماک نورا پس از رسیدن به سرعت 256 مایل در ساعت، سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی را به دست آورد

Nevera برای تلاش برای حداکثر سرعت اصلاح نشد و از تایرهای قانونی Cup 2 R استفاده کرد. یک مهندس از میشلن برای بررسی لاستیک قبل از رکوردشکنی در محل حضور داشت. ریماک می‌گوید این هایپرکار پس از خروج از بانک و حرکت به سمت راست، در حال انجام سرعت 155 مایل در ساعت (250 کیلومتر در ساعت) بود که میرو زرنچویچ چهار موتور را به کار انداخت تا قدرت 1914 اسب بخاری را باز کند. برای اندازه گیری دقیق سرعت، یک دستگاه Racelogic V-Box مبتنی بر GPS در داخل خودرو نصب شد.

در مورد اینکه کدام EV می تواند سریعتر از Rimac Nevera حرکت کند، ما نمی توانیم به هیچ کدام فکر کنیم. لوتوس حداکثر سرعت بیش از 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت) را برای Evija وعده داده است، اما تا 256 مایل در ساعت (412 کیلومتر در ساعت) راه زیادی در پیش است. پینین فارینا باتیستا به سرعت 217 مایل در ساعت (350 کیلومتر در ساعت) می رسد در حالی که Nio EP9 “فقط” می تواند 194 مایل در ساعت (312 کیلومتر در ساعت) را انجام دهد و قانونی در جاده ها نیست. Lucid Air در سال 2017 به سرعت 235.44 مایل در ساعت (378 کیلومتر در ساعت) رسید و ما نباید Aspark Owl را با حداکثر سرعت ادعایی 249 مایل در ساعت (400 کیلومتر در ساعت) حذف کنیم.

همچنین نسل دوم تسلا رودستر نیز وجود دارد که ظاهراً پس از چندین تاخیر در سال 2023 وارد بازار می شود. زمانی که مفهوم همنام پنج سال پیش ارائه شد (بله، نوامبر 2017)، حداکثر سرعت آن بیش از 250 مایل در ساعت (402 کیلومتر در ساعت) بود. وقتی ببینیمش باور می کنیم. در این میان، Nevera سلطنت می کند.



منبع

برای تحقق این امر، Nevera در حالت حداکثر سرعت قرار گرفت، که در خودروی مشتری به صورت الکترونیکی حداکثر سرعت را به 219 مایل در ساعت (352 کیلومتر در ساعت) محدود می کند. با این حال، Rimac می‌گوید که آن 150 نفر که به اندازه کافی خوش شانس هستند که یکی از آنها را داشته باشند، می‌توانند دارایی ارزشمند خود را در طول “رویدادهای ویژه مشتری با پشتیبانی تیم ریماک و تحت شرایط کنترل شده” به حداکثر برسانند.

ریماک نورا پس از طی یک چهارم مایل در 8.58 ثانیه شگفت‌انگیز، کمی بیش از یک سال پیش، توانست دوباره ما را با عملکرد خود تحت تأثیر قرار دهد. در تست خودرو پاپنبورگ در آلمان، این هایپرکار الکتریکی در دستان میرو زرنچویچ، راننده ارشد تست و توسعه شرکت به سرعت 256 مایل در ساعت (412 کیلومتر در ساعت) رسید. این مسیر عمدتاً برای دو مسیر مستقیم طولانی خود انتخاب شد که هر کدام 2.9 مایل (4 کیلومتر) اندازه داشتند.

مدتی طول می کشد تا خودروهای برقی با عملکرد بالا بتوانند با حداکثر سرعتی که توسط هایپرکارهای مجهز به ICE به دست آمده است، مطابقت داشته باشند. به عنوان یک تازگی، بوگاتی شیرون سوپر اسپرت پس از رسیدن به سرعت 304.77 مایل در ساعت (490.48 کیلومتر در ساعت) در سال 2019 در مرکز آزمایش Ehra-Lessien گروه فولکس‌واگن، پادشاه سرعت باقی می‌ماند. هیچ رقابتی بین این دو برند وجود ندارد زیرا حدود یک سال پیش پس از ادغام و تبدیل شدن به بوگاتی ریماک، زیر یک چتر شرکتی قرار گرفتند.