سنیور سئو سئو تکنیکال چیست؟

پیشنهاد می کنیم حتما از این افزونه استفاده کنید بسیار قدرتمند است در زمینه سئو و در دو نسخه رایگان و پولی موجود است که نسخه رایگان آن بسیار کاربردی است و بیشتر نیاز های ما را برآورده میکند. اگر سایت شما وردپرسی است، از این افزونه رایگان استفاده کنید و در همان صفحه ویرایش برگه یا مقاله این تگ را اضافه کنید. تگهای Canonical برای اعلام یک صفحه بهعنوان منبع خود یا برای صفحات تکراری برای ارجاع به منبع یا صفحه مبدأ استفاده میشود. یک URL که با یک عنصر HTML پیوند متعارف برچسبگذاری شده است توسط موتور جستجو ایندکس میشود، درحالیکه صفحاتی که به یک URL متعارف ارجاع داده میشوند ایندکس نمیشوند، البته دراینبین گاهی اوقات استثناهایی هم وجود دارد. اگر یک فروشگاه محلی هستید که فعلاً انتظار کسب درآمد در سطح وسیع را ندارید میتوانید از پلنهای کمهزینه سئو استفاده کنید، این که انتظار داشته باشید با رعایت یکسری نکات سایت شما به نقطه اول گوگل برسد، حداقل در بسیاری از موضوعات نشدنی است، مگر این که موضوع و زمینه فعالیت شما در دنیا بیرقیب باشد. اگر صفحه A دارید، یک تگ کنونیکال به نقطه A اضافه کنید.

خزنده های گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. چرا رتبه بالا در گوگل مهم است؟ به راحتی میتوانید تغییرات رتبه این صفحات را ببینید. در واقع با این تگها شما میتوانید نسخهی دلخواه خود از یک صفحه را به گوگل نشان بدهید. در حالی که با به روی کار آمدن الگوریتم مرغ مگسخوار، این فرآیند متحول شد. پس اگر در خصوص سئو فنی سایت اطلاعات کاملی ندارید و روش های دقیق پیاده سازی تگ کنونیکال را نمی شناسید باید این مطلب را به دقت مطالعه کرده و یا این کار را به تیم های حرفه ای و متخصص در این زمینه بسپارید. بنابراین معمولاً بهتر است از noindex برای صفحاتی استفاده کنید که قصد رتبه بندی یا دریافت ترافیک برای آنها را ندارید. این محتوا برای کمک به سایت در رتبه بندی کلمات کلیدی خاص و به دست آوردن لینک های برگشتی ارزشمند مفید است.

یعنی نمی توانند بدون لینکهایی که ما در صفحاتمان گذاشته ایم، وب سایت ما را پیدا کنند و برای کاربران به نمایش بگذارند. از این پس ربات دسکتاپ جای خود را به ربات دستگاههای کوچک هوشمند می دهد این یعنی از این پس رتبه بندی نتایج جستجو گوگل بر اساس نسخه موبایل صورت می پذیرد. در انتهای لیستی که برایتان نمایش داده شده گزینه ای به نام custom HTML وجود دارد که با کلیک بر روی آن میتوانید به سادگی کد مورد نظر خود را اضافه کنید. تفاوت این کد با تگ کنونیکال در این است که ریدایرکت در واقع باعث جهت دهی کاربر از صفحهای به صفحهی دیگر میشود، اما کنونیکال موتورهای جستجو را راهنمایی میکند. به بیان دیگر ، صفحه A را به صفحه B و سپس صفحه B را به صفحه A کنونیکال نکنید . با این حال، اگر همچنان میخواهید افراد به صفحه دسترسی داشته باشند، حتی اگر محتوا تکراری باشد، به جای آن به یک URL متعارف نیاز دارید. برای بررسی سازگاری وبسایت خود با موبایل میتوانید از ابزار «تست سازگاری با موبایل سایت» با عنوان Mobile Friendly Testing Tool ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید. گوگل می­داند که کاربران دوست ندارند یک محتوا را چندین بار مشاهده کنند.

اجازه ندهید که سایت شما در اینترنت به بن بست تبدیل شود، به اشتراک گذاشتن لینک سایت های معتبر چیز خوبی است. یعنی هیچ لینک داخلی که به این URL ها اشاره کند وجود نداشته باشد. خب، به انتهای بخش چک لیست سئو داخلی (یا به عبارت دیگر چک لیست جستجوگر) رسیدیم و باید به سراغ بخش بعدی مقاله برویم. از یک جستجوگر URL متعارف برای یافتن و رفع مشکلات محتوای تکراری در سایت خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما برای جذب و برقراری ارتباط مناسب با خزندههای جستجو بهینه شده است. بماند که با گسترش انواع محتوای تصویری ، کم پیش می آید که کاربران مقاله بخوانند و اگر تصویری بسازید که اصل مطلب را در آن به اختصار توضیح داده باشید ( مانند اینفوگرافیک ها) احتمالا با استقبال بیشتری رو به رو می شوید. با قراردادن تگ کنونیکال در سورس یک صفحه شما میتوانید آن صفحه را به آدرسی که دلتان میخواهد کنونیکال کنید. میتوانید از یک تگ کنونیکال یا متعارف برای اشاره به محتوای اصلی گوگل استفاده کنید و مطمئن شوید که اولین قطعه تمام اعتبار و مزایای سئو را دریافت میکند. نکته مهم در سئو : احتمالا یکی از روشها را اجرا کنید و نتیجهای نبینید و نگران شوید که مشکلی اساسی در وب سایت شما وجود باید به شما اطلاع دهم که این احتمال صفر نیست اما !

در این فصل هریک از این 3 بخش را به صورت کامل بررسی کرده و رایجترین سوالات کاربران در مورد تاثیر آنها بر سئو را پاسخ میدهیم. هفتمین نکته، استفاده از اعداد و کلماتی است، که نظر کاربر را جلب می کند و باعث می شود کاربر، توضیحات متا دیسکریپشن سایت شما را کامل بخواند. از این ابزار می­توانید استفاده کنید تا به گوگل دقیقاً بگویید که چه چیزی را بررسی کند و چه چیزی را بررسی نکند. از طریق سئو متا تگ و متا تگ روبات ها، می توانید به موتورهای جستجو بگویید که صفحات شما را خزیده نکنند، که ممکن است به نظر یک راه حل سریع باشد.

در حالی که این مقاله احتمالاً بر روی استفاده از این تگ برای کمک به گوگل تمرکز دارد ولی باید بدانید که این تگ مورد قبول تعداد زیادی از موتورهای جستجو می­باشد. وقتی شما گوگل تگ منیجر را بر روی سایت خود راه اندازی کرده باشید میتوانید با افزودن یک new tag و وارد کردن اسم مورد نظر خودتان، وارد بخش Tag Configuration شوید. راه اندازی یک URL متعارف راهی سریع برای رفع مشکلات سئو است که همراه با محتوای تکراری در سایت شما وجود دارد. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه میکنید گوگل در حال حاضر اختلاف فاحشی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد. پس شما هم اگر میخواهید میتوانید روی چندین سایت خود از برچسب متعارف استفاده کنید و در ویرایش پست افزونه سئو، در بخش “لینک قانونی (Canonical)” از برچسب استفاده کرده و محتوای اصلی را برای گوگل و بینگ مشخص کنید. این برچسب در سال 2009 معرفی شد، زمانی که گوگل با مایکروسافت (بینگ) و یاهو برای ایجاد اجماع برای پذیرش شرایط متعارف همکاری کرد. با تمام مواردی که درباره برچسب های کنونیکال گفتیم ممکن است هنوز سوالاتی در ذهن شما باشد که پاسخی در این مطلب به آن داده نشده است.

برای این کار کافی است به قسمت Page Analysis و سپس General Attributes بروید تا وضعیت تگ خود را ببینید و اشکالات آن را شناسایی کنید. روی این موارد 404 خود کار کنید: صفحه 404 را Noindex کنید؛ ظاهر فرق زیادی با دیگر صفحات نکند؛ علت حذف شدن صفحه را مشخص کنید؛ باکس جستجو قرار دهید. 404 monitor: خطاهای 404 وبسایت را می شود با این ویژگی مانیتور کرد. وقتی که URL صفحه در دسترس نباشد ارور 404 برای کاربر نمایش داده خواهد شد. جالب است بدانید در وردپرس تگ کنونیکال به صورت اتوماتیک ساخته شده و به همان صفحه لینک داده میشود و نیاز به انجام فرایند خاصی نیست.

به این دلیل که گوگل صفحات داخل سایت مپ را بعنوان Canonical میبیند. از طرف دیگر، فرض کنید گوگل میخواهد سایت شما را کرال کند، اما میبیند چندین لینک وجود دارند که همه محتوای یکسانی دارند. همه موارد ایمنی در سایت رعایت خواهد شد. به عنوان شخص ، تمامی این آدرس ها به یک صفحه سایت منتهی می شوند اما از دید خزنده های موتور جستجو هر کدام از این آدرس ها به صفحه جداگانه ای اشاره دارند . صفحاتی که کد خروجی Javascript دارند پس از خزش برای درک محتوا رندر می شوند به این پروسه تجزیه و تحلیل صفحه گفته می شود. ولی شما می­توانید این مشکل را حل کرده و با به کار گرفتن URL کنونیکال و دانستن اینکه این کد باید در چه مواردی استفاده شود نتایج مثبت سئو در بلند مدت را به خود اختصاص دهید و رتبه خوبی بگیرد. در این فریم ورک پلاگین هایی وجود دارند که کار توسعه را برای توسعه دهندگان وب بسیار راحت می کنند و آن را به یک غول توسعه وب تبدیل کرده اند.

صفحاتی که تحت تاثیر قرار گرفتند را مرور کنید و لینکهای مرده (4XX) را با لینک به صفحاتی که کار میکنند (200) و دوست دارید ایندکس شوند جایگزین کنید. به کار بردن چنین دادههایی باعث میشود تا لینک سایت شما را حالت ویژهتری در صفحه اول گوگل نمایش داده شوند. اگر افراد مختلفی در یک سایت کار می­کنند این احتمال وجود دارد که با روش­های مختلف این کار را انجام دهند. اگر تصویرتان ابعاد بزرگی دارد قبل از آپلود آن در وردپرس با استفاده از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ ابعاد آن را کوچک کنید تا نیازی به تغییر اندازه از طریق بخش حالت نمایش نباشد. سئو سایت یک فرآیند است و این در این فرآیند همین قدمهای کوچک در طی مرور زمان موجب رشد چشمگیر میشود. صحبت های زیادی در این مورد وجود دارد،ولی استفاده از تگهای کنونیکال برای صفحات شبیه به هم، مثل صفحه محصول که تنها از لحاظ موقعیت مکانی یا بعضی از قابلیت های محصول کوچک مختلف است. در رابطه با استفاده بهینه از تصاویر، در صفحه “سئو تصاویر” به موضوعاتی مثل کاهش حجم تصاویر، درک محتوای تصویر و انتخاب متن جایگزین تصاویر پرداختیم.

ترافیک زیادی برای آن پست وجود نخواهد داشت، اما تأثیر منفی بر روی کل وب سایت نخواهد داشت. پشتیبانی نکردن از قابلیت رسپانسیو باعث میشود تا گوگل چنین سایتهایی را جریمه کند و از این رو تأثیر منفی روی رتبه سایت خواهد گذاشت. درک نحوه استفاده درست از canonicalization و تنظیم URL کنونیکال، دانش مهمی برای تمام متخصصان سئو است و اجرای نادرست این موارد میتواند مسائل گستردهای را ایجاد کند که بر عملکرد سایت شما تاثیر منفی میگذارد. علاوه بر تبلیغ وب سایت برای دریافت لینک، باید روی تبلیغ نام تجاری خود نیز کار کنید و صحبت درباره آن را در شبکه ها و رسانه های اجتماعی ترویج دهید.

این بدان معناست که اگر دو صفحه با محتوای تکراری دارید، افزودن یک تگ کنونیکال به موتور جستجو می گوید که کدام صفحه، صفحه اصلی وب سایت شما می باشد و کدام کپی شده است. از این رو، تنها می توانید با استفاده از پلت فرم های خود میزبان، به کاهش زمان از کار افتادن سایت امیدوار باشید. برای این که در این راه پیچیده و دائمی با بهترین نتایج مواجه شوید، باید اصولیترین روشهای بهینه سازی برای موتور جستجو را به کار بگیرید. وب برتر ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ با بیشترین رضایت مندی مشتری در ایران (تهران Tehran). انتخاب شما باید صفحهای باشد که برایتان اهمیت بیشتری دارد و بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود جذب میکند. مثلا شما میتوانید در فضا های مجازی مثل اینستاگرام، آپارات و یا یوتیوب ببینید که بیشترین موضوعاتی که مردم دنبال آن هستند، چه بوده است. پس جای تعجبی نداره وقتی هکر بیاد و رو بستر xss پیلودی رو بنویسه که وقتی شما مثلا وارد این صفحه آسیب پذیر شدی و داشتی یوزر پسوردتو میزدی یوزر و پسورد شما به سمت سرور هکر ارسال شه ! غیرمنطقی است که نسخه HTTP یک صفحه را داشته باشیم و سپس نسخه HTTPS را بعنوان Canonical تعیین کنیم.

مبحث محتوای تکراری مبحثی پیچیده می باشد ، زمان که خزنده های موتورهای جستجو آدرس های زیادی با محتوای تکراری یا مشابه به هم را مورد بررسی قرار می دهند این مورد باعث بروز اشکالاتی در سئو سایت می شود . راه دوم هم این است که یک صفحه واحد ایجاد شود و انواع مختلف یک محصول در همان صفحه قابل انتخاب باشد. وقتی صفحه ای را نو ایندکس میکنیم، یعنی تمام سیگنال های ورودی به آن صفحه از بین میرود. میبینید روزانه با متا دیسکریپشن سر و کار داریم و همین جمله کوتاه در تصمیم گیری ما برای ورود به یک سایت تاثیر دارد شاید تاثیر مستقیمی بر سئو نداشته باشد اما با یک متای خوب و افزایش ورودی به سایت تاثیر مهم و غیر مستقیمی بر سئو دارد همچنین یک متای خوب که در یک جمله میگوید این مطلب چه کمکی به کاربر میکند میزان کیلیک روی لینک را هم افزایش داده که از نکات ماندگاری در صفحات اول گوگل است. برای این که با الگوریتم ها و رباط های گوگل بر سر این تکراری بودم محتوا به مشکل نخوریم از صفحه B و C اصطلاحا کنونیکال می دهیم به صفحه A و به موتور جست و جو خواهیم گفت درست است که ما 2 صفحه تکراری داریم، ولی محتوای اصلی مد نظر ما در صفجه A قرار دارد.

این فایل بر اساس استانداردی به نام XML ساخته میشود که نام فایل نیز از همین موضوع گرفته شده است. بهتر است بهصورت پیشفرض فایلهای جاوا اسکریپت و حتی CSS را در این فایل allow کنید تا جلوی خطاهای احتمای را بگیرید. نکاتی که در سئو موبایل می توان انجام داد: یکی بودن محتوای موبایل و دسکتاپ؛ لود صفحات کمتر از 4 ثانیه؛ استفاده از AMP؛ تست موبایل فرندلی بدون ارور؛ عدم جلوگیری از لود CSS و Js؛ عدم استفاده از فلش. دلیل نام گذاری این نوع سئو به سئوی تکنیکال، فنی بودن و عدم ارتباط آن با محتوای صفحه است. همچنین در صورت عدم سازگاری نکاتی را برای بهبود به شما ارائه می دهد. توضیحات متا در هر مقاله از وب سایت حکم توصیف کلی از محتوا در ۱۶۰ حرف را دارد این توضیحات باید دارای کلمه کلیدی اصلی و کلمه کلیدی LSI باشد. توصیه میشود توضیحات متا حداکثر دارای ۱۶۰ حرف باشد. دارای توضیحی مختصر از اینکه کاربر در محتوا به چه چیزی دست پیدا میکند باشد. حال که متوجه شدیم چرا باید از تگ کنونیکال استفاده کنیم و دانستیم این تگ چه کمکی به ما می­کند، حال وقت آن است که این تگ را در سایت خود قرار دهید.

سئو کلاه سیاه یکی از انواع بهینه سازی سایت است که با استفاده از تکنیک ها و روش های غیر اصولی و غیر قانونی موجب بهبود رتبه سایت در کوتاه مدت می شود. یکی دیگر از ابزارهای مهم برای وبمسترها، ابزارهای کنترل رتبه سایت در نتایج جستجوست. به بیان دیگر ، اگر آدرس های X ، Y و Z آدرس های کپی هستند و آدرس X نسخه کنونیکال می باشد ، اشکالی ندارد که تگ کنونیکال را که به X اشاره می کند را در صفحه آدرس X قرار دهید . لینک دادن به یک نسخه غیر کانونیکال یک صفحه از یادداشتهای hreflang میتواند گیجکننده باشد و موتورهای جستجو را گمراه کند. زیرا بالاخره این افراد چندین بار لینک این پست مهمان را در پستهای دیگرشان قرار میدهند و این کار باعث افزایش بازدید سایتتان میشود.

استفاده از بردکرامب در سئو باعث بهبود تجربه کاربری و دسترسی بهتر گوگل به صفحات سایت شده و در آخر باعث ایندکس سریعتر صفحات و ترافیک seo در اصفهان بیشتر می شود. کنونیکال بهترین روش برای تعیین صفحه هدف در گوگل است. متا تگهای توصیفی را به بهترین شکل ایجاد میکند. ”nofollow” to link لینک خروجی را بصورت نوفالو قرار دهید. مورد آدرس های کپی صفحه اصلی سایت یک مشکل بسیار معمولی می باشد افراد می توانند از راه های زیادی به شما لینک دهند (و شما هم بر روی آنکنترلی ندارید) ، ایده خوبی می باشد که آدرس کنونیکال صفحه اصلی وب سایتتون رو هم تعیین کنید تا از بروز اشکالات این چنینی جلوگیری گنید . با استفاده از تگ کنونیکال می توانید به گوگل نشان دهید که باید بر روی رتبه دهی کدام صفحه تمرکز کند. موتورهای جستجو از رباتهای مختلف خود کمک میگیرد تا سایتهای مختلف را بررسی کند.

رتبه بهتر صفحات وبسایت کسب و کار در نتایج جستجوی گوگل منجر به افزایش بازدید وبسایت و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. آیا سئو فقط برای گوگل است؟ متا توضیحات از مهمترین پارامترها برای بالا بردن رتبه سئو سایت محسوب میشده است و متخصصان سئو همیشه توصیه میکردند که از کلمات کلیدی مرتبط در این توضیحات استفاده کنید؛ اما گوگل به تازگی اعلام کرده است که توضیحات متا، تاثیری در رتبه سئو سایت ندارد. جان مولر توصیه می کند که بهتر است این وبسایت ها صفحات لندینگ خود برای تمام زبان ها را در دسترس ربات های گوگل قرار دهند، اما در همه آن ها از تگ Hreflang برای مشخص کردن زبان هر صفحه و از تگ Canonical برای مشخص کردن نسخه زبان اصلی وبسایت استفاده کنند. همه این وبسایتها تقریباً از تصویر یک تاجر در حال لبخند زدن استفاده میکنند. این نوع سئو اصولا بر استاندارد بودن قالب و راحتی ایندکس؛ ذخیره صفحه در دیتابیس گوگل و نمایش در نتایج، تاکید می نماید.

یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با نحوه نوشتن توضیحات متا می توان به آن اشاره کرد، استفاده کردن از کال تو اکشن می باشد که در واقع باید گفت کال تو اکشن عبارتی است که کاربران را به انجام یک کار خاص تشویق خواهد کرد. افزودن تگ کنونیکال به صفحه B این کار را انجام می دهد. سپس یه انتهای صفحه رفته و در منو رنک مث، ویرایش اسنیپت را انتخاب کرده و کلمات را در کادری که نمایش داده شده وارد کردا ک صفحه را ذخیره نمایید. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد ربات گوگل دائماً در فضای وب جستجو میکند، در صفحات جدید و بروز شده میچرخد و رفتار کاربران را شبیهسازی میکند.

اما با توجه به این که در صفحه نتایج نمایش داده میشود، باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط و جذاب برای جلب نظر مخاطب باشد. در فوریه ۲۰۱۱، از آپدیت پاندا خبر داد که وبسایتهایی را که حاوی محتوای تکثیرشده از وبسایتها و منابع دیگر باشند، جریمه میکند. گوگل سایت­هایی با محتوای تکراری را جریمه نمی­کند فقط محتوای تکراری را در نتایج حذف می­کند تا تجربه بهتری را برای مخاطبان رقم بزند. با این کار گوگل را به صفحه اصلی ارجاع می­دهید و مطمئن میشوید که آن محتوا تمام امتیازات سئو سایت را نزد گوگل دریافت می­کند. اکما یک سازمان بین المللی است که کار تعریف استانداردهای سیستمهای کامپیوتری و ارتباط سیستمها را انجام میدهد. در اینجا چند مثال متعارف وجود دارد که نشان میدهد چه زمانی باید از این برچسب برای شناسایی محتوای تکراری و رعایت بهترین شیوههای سئو استفاده کنید. این متن اطلاعاتی درباره تصویر به گوگل میدهد و به گوگل کمک میکند تا بهترین تصویر را بعنوان نتایج جستجوی کاربر به او نمایش دهد. برخی از سایت های چند زبانه با استفاده از آیپی کاربر و زبان مرورگر آن ها زبان مورد نظر کاربر را تشخیص می دهند و او را با استفاده از ریدایرکت به نسخه زبان مورد نظر ارجاع می دهند.

مثلا، اگر صفحه A کانونیکالیزه شده به صفحه B و آن هم به صفحه C کانونیکالیزه شده، لینک کانونیکال روی صفحه A را با یک لینک به صفحه C جایگزین کنید. در اینجا 5 مورد ذکر شده است که نشان می­دهد چه زمانی باید از این تگ برای مشخص کردن محتوای تکرار شده، استفاده کنید و سئوی خود را از این طریق بهبود دهید. سئو فنی به طرز اعجابآوری در خوانایی سایت موثر است و به موتورهای جستوجو اثبات میکند که وبسایت ارائه شده، بسیار مفید و مرتبط است. سئو یا SEO، مخفف عبارت Search Engine Optimization است که معنای بهینهسازی موتور جستوجو (مثل گوگل) را میدهد. حدودا ماهانه 40 هزار نفر کلمه خرید موبایل را در گوگل جستجو میکنند. کار اصلی یک عنوان جذب کاربر است به طوری که در بین سیل عظیم محتواهای دیگر و تبلیغات روی مقاله شما کلیک کند این نشانه یک عنوان یا تیتر عالی است فقط در صورتی که فریبنده نباشد؛ اما در سئو نیز یک مورد دیگر باید به این عنوان اضافه شود و آن کلمه کلیدی است. با کمک به موتور جستجو باعث می­شوید سئو سایت تان بهبود یابد، صفحه مورد نظرتان رتبه گرفته و این کار در نهایت منجر به افزایش تعداد کاربران سایت شما خواهد شد.

خب اصولا طبق روال، باید 70 درصد از این مخاطبان، روی وب سایتی کلیک کنند که در صفحه اول و لینک یک گوگل است. اما خب تا جایی که من میدانم استفاده از لینک های داخلی در سایت های خبری خیلی امکان پذیر نیست. آنچه در مورد بک لینک ها مهم است کمیت و مهمتر از آن، کیفیت آنهاست. آنچه مهم است درک این است که این زیرمجموعه های سئو فرایند متفاوتی نیستند، این فقط روشی است برای شکستن یک فرایند پیچیده در چندین فرآیند کوچک تر که مدیریت آن ها آسان تر شود. » یا « نرم افزار ما پروسه کاری شما را ساده تر می کند؛ در ادامه بیشتر بدانید! اما این بدین معنی نیست که همه کارهایی که در سئو باید انجام دهید سخت و طاقت فرساست، در واقع سئو سایت یک قانون بسیار ساده اما اساسی دارد: برای هر کاری اولویت شما باید راحتی کاربر باشد. اگر متعارفسازی بهخوبی انجام شود، خزندههای Google از پردازش همه صفحات با محصولات مرتب شده «از پایینترین قیمت به بالاترین» یا «بر اساس سایز و اندازه» و غیره خودداری میکنند. GPS Tag: مکان عکسبرداری را با اطلاعات موقعیت مکانی مشخص می کنند که ممکن است برای سئو محلی مفید باشد.

به عبارت دیگر، اگر کسب و کار شما به درستی رتبه بندی شده باشد، شما با فروش بیشتر سود خواهید برد. هر چه محتوای با کیفیتی داشته باشید که توسط افراد بیشتری اشتراک گذاری یا لایک شده باشه، سئو شما تقویت میشه. چه تضمینی برای رسیدن به رتبه 1 گوگل دارید؟ مشخصا گوگل می تواند با نگاه به محتوا و بهینه سازی داخلی سایت به نوع آن محتوا پی ببرد. ارتقاء سئو سایت به این معنی می باشد که وب سایت شما دارای مشکلاتی می باشد و از نظر جایگاه پیشرفتی نداشته و ندارد، پس شما نیاز به این دارید که بتوانید سایت خود را کاملا از نظر سئو داخلی بهینه سازی کنید. اگر بتوانید با کمک یک طراح گرافیست و اجرای صحیح بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی فعالیت مناسبی به اجرا بگذارید، نتایج فوق العاده ای روی سئو سایت خود مشاهده میکنید.

بهینه سازی URL در بخش سئو داخلی قرار میگیرد. اما تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در ساخت یک تیم داخلی یا همکاری با یک شرکت برای رفع نیازهای سئو می تواند دشوار باشد. با استفاده از این ابزار می توان مشکلات سایت را تشخیص داد و محتوایی را برای بررسی شدن توسط گوگل ثبت کرد، می توان جایگاه ها ، تعداد ورودی ها و عبارت های کلیدی را جست جو کرد و اقدامات بسیاری را برای تحلیل آمار و اطلاعات وضعیت سئو سایت انجام داد. 13. عملکرد وب سایت را به طور کامل کنترل کند و اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهد. و بدتر از این مورد ممکن است تصور کند کنونیکال موردی نیست که بخواهید در مورد نگران باشید . این خزنده ها به کمک لینک های بین صفحات وب از صفحه ای به صفحه دیگر و از سایتی به سایت دیگر حرکت میکنند. اگر کاربران ترجیح دهند بر روی لینک شما در SERPS (صرف نظر از موقعیت رتبهبندی شما) کلیک کنند، این به گوگل نشان میدهد که صفحه شما میتواند هدف کاربر را بهتر از بقیه ارضا کند و این در نهایت منجر به رتبههای بالاتر میشود.

بعضی اوقات اشتباه در کدنویسی سایت باعث ایجاد کدهای کنونیکال مختلف برای هر ورژن از آدرس سایت می شود (این مورد باعث از بین رفتن مفهوم کنونیکال در سایت می شود) . آدرس های سایت خود را بخصوص در سایت های فروشگاهی (e-commerce) و سایت های برپایه سیستم های مدیریت محتوا از جهت صحت عملکرد کنونیکال بررسی کنید . اولین نکته ای که برای نوشتن یک متا دیسکریپشن، باید بدانید این است که از متن محتوا برای متا دیسکریپشن استفاده نکنید . به عبارتی دیگه: نباید دسته ای از توضیحات متای تکراری وجود داشته باشند. نشانه گذاری صفحات وب باعث ایجاد خروجی اسنیپت (Snippet) در صفحه نتایج جستجو (SERP) شده و در نهایت باعث افزایش کلیک و شهرت سایت می شود؛ البته نباید این نکته را فراموش کرد که بیشتر اسنیپتها در وب فارسی فعال نیستند. نمیتواند تصمیم بگیرد که کدام صفحه باید رتبهبندی شود، بنابراین این دو صفحه پتانسیل رتبهبندی دیگری را به خطر میاندازند. این هشدار زمانی فعال میشود که یک یا تعداد بیشتری صفحات تکراری یا خیلی مشابه وجود دارند که نسخه کنونیکال معین نکردهاند.

با انتخاب هر معیاری، URL تغییر میکند، اما محتوا همیشه ثابت میماند، ازاینرو محتوا تکراری است. اما لازم نیست که حتما با رباتها آشنایی داشته باشید میتوانید دستور زیر را برای شناساندن پیام به همه رباتها در همه موتورهای جستجو ارسال کنید. البته یادگیری همه چیز درباره این موضوع عملاً غیرممکن است، زیرا مباحث مربوط به آن دائماً در حال تغییر و بهبود است. در طول راه، اطلاعات مربوط به پیوندهای مختلفی را بازدید می کنند و نحوه ارتباط آنها را ثبت می کنند. بسیاری از افراد آن را به عنوان نسخه سازمان دهی شده از کدهای یک صفحه وب در ذهن خود تصور می کنند. منو بردکرامب به انگلیسی Breadcrumb یک منو لیست شده از لینکهایی است که به صورت افقی در بالای صفحه قرار میگیرند و کار آنها نمایش مسیر طی شده توسط کاربر از صفحه اصلی است. اگر شما برای طراحی سایتتان از فریم ها استفاده می کنید کار موتور های جستجو را برای دنبال کردن لینک هایتان و خزیدن در میان محتوای سایتتان سخت کرده اید. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی میکنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده لیستی از کلیدواژههای مرتبط نشان میدهد.

او توضیح داد که انتخاب یکی از این دو روش به مواردی مثل اندازه سایت و تعداد محصولات، و منحصر به فرد بودن هر یک از انواع محصولات بستگی دارد. افزونه yoast بدون شک یکی از پرکاربردترین افزونه ها برای انواع سایت های مختلف به ویژه وردپرس می باشد. پارامترهای URL برای اهداف ردیابی ایجاد می شوند تا بتوانید به راحتی عملکرد کمپین را ردیابی کرده و URL ها را به اهداف خاصی نسبت دهید. برای همین توصیه می شود در صورتیکه بتوانید تمام نیازهای خود را با وردپرس برآورده نمایید از این سیستم استفاده کنید. مثلاً در مورد مقاله نحوه ساخت ماسک در خانه باید مقاله جامعی را بنویسید که کاربر با خواندن آن دیگر نیاز نداشته باشند مقاله دیگری را بخواند و به هدفش برسد. یکی از استراتژی های بازاریابی شما ممکن است شامل پخش محتوای موجود در وب سایت های دیگر باشد. قبل از هر چیزی، شما باید اقدام به نصب یکی از افزونههای رایگان وردپرس کنید.