سونی هوندا موبیلیتی روی سه خودروی خود تمرکز خواهد کرد: Autonomy، Augmentation و Affinity. این مدل قادر به استقلال سطح 3 محدود خواهد بود، به این معنی که رانندگان می توانند دست خود را از روی فرمان بردارند، و سطح 2+ در هنگام رانندگی شهری. بر اساس این اعلامیه، این مدل دارای یک رابط کاربری متصل به ابر خواهد بود که “سرگرمی فراتر از رانندگی” را ارائه می دهد. همچنین یک “چارچوب خدمات یکپارچه” وجود خواهد داشت که از نرم افزار داخل خودرو تا فضای ابری اجرا می شود.
سونی هوندا موبیلیتی که سرمایهگذاری مشترک خودرویی بین هوندا و سونی است، اعلام میکند که تحویل اولین خودروی آن در سال 2026 آغاز میشود. این شرکت این مدل را در تاسیسات هوندا در آمریکای شمالی میسازد و آن را در بهار 2026 در ایالات متحده به فروش میرساند. پیش نمایش این وسیله نقلیه در 4 ژانویه 2023 در لاس وگاس درست قبل از نمایشگاه Consumer Electronics نمایش داده می شود.
20عکس ها
طبق استراتژی این شرکت، سونی هوندا موبیلیتی در نیمه اول سال 2025 پیش خرید اولین مدل خود را آغاز خواهد کرد و فروش آن قبل از پایان همان سال آغاز خواهد شد. پس از راه اندازی در ایالات متحده، تحویل در ژاپن در نیمه دوم سال 2026 آغاز خواهد شد.
تنها دو روز قبل از این اعلامیه، هوندا و الجی انرژی سولوشن برنامههای خود را برای سرمایهگذاری 4.4 میلیارد دلاری برای ساخت یک کارخانه باتری در نزدیکی جفرسونویل، OH و بهروزرسانی کارخانههای دیگر آن در ایالت فاش کردند. تا سال 2025، این کارخانه هر سال 40 گیگاوات ساعت باتری لیتیوم یونی تولید خواهد کرد.
سونی هوندا موبیلیتی بر فروش خودروهای خود به صورت آنلاین تمرکز خواهد کرد و تجربه مشتری پس از فروش شخصی سازی شده خواهد بود. در این اطلاعیه اشاره ای نشده است که آیا این مدل ها از نمایندگی های هوندا در ایالات متحده در دسترس خواهند بود یا خیر.
هوندا استراتژی EV متنوعی دارد. این شرکت با جنرال موتورز همکاری می کند تا از پلتفرم Ultium برای Prologue و Acura ZDX آینده استفاده کند. e:Architecture خود این خودروساز در سال 2026 وارد بازار می شود. در سال 2027، هوندا و جنرال موتورز قصد دارند محصولی را بر روی پلت فرم مخصوص خودروهای برقی خود عرضه کنند.