سوپراسپرت موتور وسط هیوندای N در حال توسعه بود، اما دیگر نه

شایعات مربوط به یک ابرخودرو با نشان N سالهاست که در اینترنت می چرخد ​​و در واقع حقیقتی در آنها وجود دارد. آلبرت بیرمن، رئیس سابق بخش N هیوندای، گفت تخت گاز یک خودروی اسپرت پرچمدار واقعاً در مقطعی در حال توسعه بود. در حالی که i30 N که در سال 2017 رونمایی شد، نشانه‌ای از نیات اسپورت این برند کره‌ای بود، برنامه اولیه معرفی محصولی به مراتب هیجان‌انگیزتر از هاچ‌بک کامپکت بود.

نسل متفاوتی از مدل‌های N در شرف تولد است، زیرا مهندسان در حال انجام کارهای تمام الکتریکی Ioniq 5 N هستند. انتظار می‌رود این مدل در سال 2023 با قدرتی در حدود 600 اسب بخار به زمین بنشیند. در مصاحبه ای متفاوت، همان بیرمن قول داد که بسیار سریعتر از i30 N خواهد بود و دارای حالت دریفت اختصاصی است.



منبع هیوندای N Vision 74 کانسپت

هیوندای N اصلی که در داخل به عنوان “ماشین رئیس” شناخته می شود، قرار بود یک ابرخودروی تمام عیار با طرح موتور وسط مناسب باشد. طبیعتاً، آلبرت بیرمن نیروی محرکه این پروژه بود، همانطور که زمانی که او در راس BMW M قرار داشت و برای یک ابرخودرو فشار آورد. به هر حال، این اتفاق نیز هرگز نیفتاد، زیرا کارشناسان مونیخ تصمیم گرفتند به جای آن روی پلاگین i8 تمرکز کنند.