سیستم هیبریدی M5 جدید تقریباً 900 پوند وزن دارد


BMW M5 جدید اینجاست، و بسیار سنگین است. این خودرو با قیمت 5390 پوندی به نقل از سازنده، 1020 پوند سنگین تر از خودرویی است که جایگزین آن شده است. به گفته رئیس BMW M، فرانک ون میل، بیشتر وزن اضافه شده منحصراً از سیستم هیبریدی ناشی می شود.

صحبت کردن با تخت گاز، ون میل استدلال کرد که علیرغم مجازات وزن، به جای کمک هیبریدی معمولی، یک سیستم پلاگین هیبریدی کامل دارد.

برای ما منطقی است که «تمام راه را طی کنیم» و از مزیت کامل بهره مند شویم [of electrification] ون میل گفت به جای پذیرش شکست تخت گاز. “بله [PHEV] سیستم 400 کیلوگرم اضافه می کند [881 pounds] وزن، اما یک سیستم هیبریدی معمولی در حال حاضر 150-200 کیلوگرم اضافه می کند [330-400 pounds]”

M5 نسل G90 در رسانه های اجتماعی به دلیل وزنش مورد سرزنش قرار گرفته است. وزن آن 5390 پوند بیشتر از خودروهایی مانند Chevy Tahoe، Ford F-150 و Lucid Air Sapphire است.

BMW M5 2025

ون میل افزود: «ما پیامدهای وزنه را یادداشت کردیم و به جایی رسیدیم که باید عملکرد متفاوتی داشته باشیم. در مسابقات اتومبیل رانی، بالاست به کف ماشین اضافه می شود [to even up] تعادل عملکرد اینجاست که ما “بالاست” خود را اضافه کردیم – باتری در کف با مرکز ثقل کمتری قرار دارد [than the previous M5]”

بدون فناوری هیبریدی، M5 جدید حدود 4500 پوند وزن خواهد داشت. هنوز هم یک خوک‌پز، بله، اما به مراتب بیشتر با رقبای خود مطابقت دارد. با یک سیستم هیبریدی غیر پلاگین، وزن خودرو حدود 4900 پوند خواهد بود.

ما نتوانستیم پیشنهاد قانع کننده ای ارائه دهیم [for a non-plug-in system]ون میل گفت تخت گاز. «بله، ممکن است یک [temporary] عملکرد تقویت اما یک پلاگین هیبریدی توان و انرژی الکتریکی مداوم می دهد. این به شما چیزی بیش از یک عملکرد تقویت می دهد. و این یک قدم بزرگتر است [in performance] چون داریم [43 miles] برد الکتریکی و 200 اسب بخار بیشتر. این قانع‌کننده‌تر است.»

BMW M5 2025

وقتی از ون میل در مورد سوئیچ AMG C63 به چهار سیلندر پرسیده شد تخت گاز تیم او قبل از تصمیم گیری در مورد V-8 به طور مختصر یک سیکس درون خطی را برای کاهش وزن در نظر گرفت.

ون میل گفت: “شما دیوانه می شوید که یک چهار سیلندر داشته باشید.” “سپس [the choice is] یک شش سیلندر: که جلوی بسیار بلندی می دهد. و ما به یک گیربکس بزرگ برای کنار آمدن با آن نیاز داریم [737 lb-ft]. بنابراین V-8 بهترین راه حل است، زیرا یک موتور احساسی و در عین حال جمع و جور است.

به گفته ون میل، ب ام و همچنین در نظر گرفته است که M5 را کاملاً برقی ببرد. با این حال، این ایده شکست خورد تخت گاز، زیرا فناوری فعلی نمی تواند با عملکرد پایدار و برد طولانی که خریداران از M5 انتظار دارند مطابقت داشته باشد.

از قضا، شرط می‌بندیم که یک M5 تمام الکتریکی سبک‌تر بود.



منبع