شاخه های رشته معماری و معرفی آن‌ها شهر معمار | معماری نواز

شاخه های رشته معماری و معرفی آن‌ها شهر معمار | معماری نواز

زمانی که دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی رشته معماری در استرالیا را گذراندید، در صورت علاقه می‌توانید برای دریافت عنوان معمار رسمی استرالیا در امتحان APE شرکت کنید. دانشگاه‌‌های زیادی در استرالیا وجود دارند که رشته معماری را ارائه می‌دهند. با‌این‌حال، معیار رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به نام QS، بعضی از دانشگاه‌های استرالیا را به علت داشتن کیفیت بالای آموزش و روش جدید تدریس جزو بهترین دانشگاه‌ها برای رشتۀ معماری معرفی کرده است. به صورت میانگین دانشجویان بابت تحصیل در رشته معماری در آمریکا به صورت سالیانه در حدود 50 تا 175 هزار دلار در سال است. دوره کارشناسی ارشد مطالعات ایران به بازنگری و تعمق در پیشینه تاریخی معماری ، شهر و شهرنشینی ایران و بسط و تعمیق دانش موجود در این زمینه م یپردازد . بدیهی است در توضیح و تبیین مشخصات معماری و شهر به عنوان فضای زیست ایرانی در دور ههای مختلف علاوه بر پرداخت به سکونتگاه ها و بناها ، به شئونات دیگر زندگی انسان همانند فرهنگ ، هنر ، تاریخ و … پرداخته می شود .

بسیاری از دفاتر مطرح معماری در کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا به شیوه مدلسازی اطلاعات ساختمان روی آورده‌اند و محبوب‌ترین نرم‌افزار برای این شیوه کاری، سایت شرکت معماری رویت است. نرم‌افزار رویت در دفاتر بزرگ معماری که دارای تیم بزرگی از معماران و مهندسان سازه و تاسیسات هستند، حرف اول را می‌زند و برای ارتباط تیم‌های مختلف و پیشبرد منظم طراحی و اجرا استفاده می‌شود. در یک مثال می‌توان گفت که نوع کار لیسانس و فوق لیسانس معماری مثل نوع کار پزشک عمومی و پزشک متخصص است. یعنی لیسانس معماری به کلیات معماری می‌پردازد و فوق لیسانس معماری به صورت تخصصی در این رشته فعالیت می‌کند.

  • دانشجویان این گرایش تنها مسائل مربوط به معماری داخلی را بررسی می‌کنند.
  • دانشگاه های معماری آمریکا همچنین فرصتی برای متمایز کردن افراد از همتایان خود را فراهم می آورند، از این رو که بسیاری از این افراد دارای مدارک تحصیلی A-level و کارشناسی مشابه هستند.
  • دانشجویان در این گرایش آموزش می‌بینند تا پس از حوادث بناها را بازسازی کنند و بناهای تاریخی را به بهترین شکل مرمت کنند.

دانشجویان این گرایش تنها مسائل مربوط به معماری داخلی را بررسی می‌کنند. دکوراسیون داخلی و طراحی محیط‌های داخلی در برنامه اصلی دانشجویان این گرایش وجود دارد. هدف این گرایش بررسی آلودگی‌های زیست محیطی و تاثیر آن بر صنعت ساختمان است. معماری سبز هدفی است که دانشجویان در این گرایش آن را یاد می‌گیرند.

نرم افزار های مورد نیاز در بازار کار مهندسی معماری

لازم به ذکر است که کنکور هنرستان براساس دروس فنی و حرفه ای برگزار می شود و دانش آموزان کارو دانش می بایست دروس اختصاصی را از کتاب های فنی و حرفه ای مطالعه کنند. شما در مسیر تحصیل معماری، کار در یک گروه را می‌آموزید و یاد می‌گیرد که کار خود را به استاد و دیگر دانشجویان ارائه کنید. تحصیل و کار در زمینه معماری مجموعه‌ای از استعدادهای شما را به چالش می‌کشد و رشد می‌دهد و امکان فعالیت در بسیاری از حیطه‌های طراحی و فنی را برای شما فراهم می‌کند. بهترین گرایش رشته معماری بر اساس علایق و استعدادهای شما بستگی دارد و نمی‌توان یک نسخه ثابت برای همه پیچید. اما به طور کلی شاید به دلیل بازار کار بیشتر و درآمد بالای معماری داخلی و گرایش معماری، بتوان این دو گرایش را نسبت به بقیه ارجح دانست. رشته مهندسی معماری یکی از زیرمجموعه های گروه آزمایشی ریاضی – فیزیک است و یکی از زیرشاخه های گروه مهندسی قرار می گیرد.

فارغ‌التحصیلان معماری علاوه بر شاخه‌های طراحی می‌توانند در اجرا و نظارت ساختمان فعالیت کنند. پس از مدتی تجربه کاری در معماری می‌توانید به عنوان مدیر پروژه‌ فعالیت کنید. مدیر پروژه تیم طراحی معماری، سازه و تاسیسات را رهبری می‌کند و با کارفرما در ارتباط است. برای کار به عنوان مدیر پروژه نیاز است مهارت ارتباطی بالا و دانشی گسترده از تخصص‌های مختلف صنعت ساختمان داشته باشید تا بتوانید یک تیم را مدیریت کنید. در سراسر جهان در میزان حقوق پرداختی دفاتر معماری به معماران آقا و خانم اختلاف وجود دارد و صنعت ساختمان از گروه مشاغلی است که شکاف درآمدی جنسیتی در آن بالاست. طبق آمار رسمی در آمریکا و کانادا ۳۶ درصد از معماران خانم حقوقی پایین‌تر از ۵۰ هزار دلار در سال دارند.

تحصیل در رشته شیمی محض | آینده درسی و بازار کار