شارژر نسل بعدی دوج با موتور شش‌گانه خطی از نظر فنی امکان پذیر است

در حال حاضر، دوج آخرین مدل از نسل فعلی شارژر و چلنجر گازسوز را گرامی می‌دارد، در حالی که کانسپت به روز شده Charger Daytona SRT را در نمایشگاه SEMA امسال عرضه می‌کند. خودروی جدید Stryker Red نام دارد که به لطف رنگ بیرونی سه لایه آن با همین نام است. این کانسپت دارای چرخ‌های 18 اینچی فیبر کربنی با شعاع‌های کششی 305 میلی‌متری است که در اطراف آن‌ها پیچیده شده‌اند و نشان‌های «مرحله 2» در داخل و خارج دارند.

دوج قصد دارد به تولید فعلی Charger و Challenger در دسامبر 2023 پایان دهد و قبلاً دفترچه سفارش مدل های Last Call خود را باز کرده است. هنوز مشخص نیست که کانسپت Charger Daytona SRT یک پیش نمایش نزدیک به تولید محصول آینده است یا چیزی انتزاعی تر. صرف نظر از این، دوج برای آینده ای برقی برنامه ریزی می کند، حتی اگر پلت فرم بتواند انواع مختلفی از پیشرانه را در خود جای دهد. این مفاهیم احتمالاً پیش‌نمایشی از آنچه در آینده است نشان می‌دهند، و Dodge در حال ایجاد یک مورد عالی برای علاقه‌مندان است که به آن اعتماد کنند.



منبع

8 عکس ها

در کنار کانسپت، دوج اولین اعداد عملکرد EV را نیز ارائه کرد. این خودرو دارای شش خروجی مختلف برای مدل‌های 400 ولتی است که از مدل پایه 455 اسب بخاری (340 کیلووات) تا 670 اسب بخار قدرت (500 کیلووات) را شامل می‌شود. خودروهای 800 ولتی دارای سه خروجی اضافی با قدرت بیشتر از سیستم انتقال قدرت Banshee خواهند بود.

در طول روز EV Stellantis در سال 2021، این خودروساز چهار پلت فرم باتری الکتریکی را معرفی کرد: STLA Small، Medium، Large و Frame. اینها زیربنای طیف گسترده ای از محصولات آینده این مجموعه از برندهای متعدد آن خواهند بود، با انتظار می رود STLA Large زیربنای نسل بعدی مدل های شارژر و چلنجر باشد.

مطابق با درایوکونیسکیس گفت که امکان برداشتن کفپوش و باتری خودروی الکتریکی و جایگزینی آن با یک تونل محور محرک وجود دارد. دوج این معماری را به عنوان یک “سکوی چند انرژی” طراحی کرد که ظاهراً شامل موتورهای احتراق داخلی است. با این حال، فقط به این دلیل که دوج می تواند به این معنی نیست که این کار را خواهد کرد. رئیس دوج افزود: “ما قطعاً چنین چیزی را راه اندازی نمی کنیم.”

دوج چارجر Daytona SRT Stryker Red Concept

دوج در ماه جولای تایید کرد که این خودروهای نسل بعدی فقط الکتریکی خواهند بود. با این حال، انعطاف پذیری و مدولار بودن STLA Large امکانات دیگری را فراهم می کند. طی یک بحث رسانه ای اخیر، تیم کونیسکیس، مدیرعامل دوج فاش کرد که این پلت فرم می تواند موتورهای بنزینی مانند Hurricane inline-six را در خود جای دهد.