شروعی درخشان در دنیای پرمیوم


در بحران همیشه برنده و بازنده وجود دارد. صنعت خودرو با چالش ها و تهدیدهای متعددی مواجه است، در حالی که برخی از اقتصادهای بزرگ جهان ممکن است در ماه های آینده وارد رکود شوند. در این زمینه، جالب است که ببینیم برخی از شرکت ها چگونه حتی در شرایط سخت موفق به رشد و دستیابی به موفقیت می شوند.

جنسیس، برند پریمیوم هیوندای، یکی از آنهاست. این برند در اواخر سال 2015 رسماً به عنوان یک برند مستقل معرفی شد و اولین مدل خود را با نام جنسیس G90 در سال 2017 روانه بازار کرد. این کار سال ها پس از ایجاد برند فرعی جنسیس توسط هیوندای به عنوان “تعبیری پیشرو از سدان اسپرت مدرن و خودکشش” انجام شد. ” ارزش آن را داشت.

طبق داده های جهانی سال گذشته، این برند کمی بیش از 200 هزار خودروی جدید فروخته است. مجموع 58 درصد بیشتر از چیزی بود که جنسیس در سال 2020 ثبت کرد. در آن سال، علیرغم مشکلات ناشی از بیماری همه گیر، قبلاً 55 درصد افزایش نسبت به سال 2019 ثبت کرده بود. در سال 2018، جنسیس 77000 دستگاه فروخت.

موتور1 اعداد پیدایش

سوالی در مورد سازگاری در راه اندازی محصول

دلیل اصلی رشد مداوم فروش در ثبات در عرضه محصولات نهفته است. اگرچه خودروهایی که در ابتدا توسط این برند عرضه شد، مدل‌های خودران نبودند، جنسیس شروع به کار روی یک طرح بسیار جالب کرده است که شامل چندین خودرو با فناوری و شخصیت خاص خود می‌شود. جنسیس از زمان تأسیس خود، پنج مدل جدید و دو بازطراحی بزرگ از مدل‌های قبلی هیوندای ارائه کرده است.

خط تولید فعلی شامل سه سدان با هدف سه بخش مختلف، یک واگن برای بازارهای اروپایی و سه خودروی شاسی بلند است. همه در یک سطح با مارک هایی مانند BMW یا مرسدس بنز قرار دارند.

موتور1 اعداد پیدایش

این راه درستی برای ایجاد و جایگاه یک برند جدید خودرو است. با این حال، این تنها عامل موفقیت نیست. جنسیس همچنین در بازارهای کلیدی کار کرد و به تدریج به بازارهای دیگر رسید. به عنوان مثال، از همان ابتدا مشخص بود که ایالات متحده نقطه مرجع ایده آل خواهد بود. بدون این بازار، بقای هر برند ممتاز بسیار پیچیده است. کره جنوبی که به خرید خودروهای سدان بزرگ معروف است نیز کلید خورد.

موتور1 اعداد پیدایش

پس از تضمین این دو بازار مهم، جنسیس شروع به جستجوی خارج از کشور کرد. در سال 2021 وارد اروپا شد و به تازگی وارد چین شده است. امروزه، بدون دو بازار گذشته، جنسیس از سایر برندهای سنتی برتر برتری دارد. و انتظار می‌رود که با عرضه محصولات بیشتر در بخش‌های دیگر و گسترش برند در چین، بزرگترین بازار خودروهای ممتاز در جهان، سهم آن دوباره افزایش یابد.

نمونه ای برای مارک های سنتی ممتاز

این داستان موفقیت، حداقل تا کنون، باید به نمونه ای برای سایر برندهای برتر تبدیل شود که برای به دست آوردن جایگاه خود تلاش کرده اند. به خوبی شناخته شده است که رقابت با BMW، آئودی یا مرسدس کار آسانی نیست. اما غیرممکن نیست. تسلا، ولوو و لکسوس می توانند به شما بگویند که چگونه می توانید سهم عادلانه ای از این بازار سودآور را به دست آورید.

به نظر می رسد راهی که جنسیس در حال توسعه استراتژی خود است، راه اندازی یک رویکرد برنده دیگر برای به دست آوردن زمین است. برندهایی مانند جگوار، اینفینیتی و آلفارومئو باید یادداشت برداری کنند.

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودروی JATO Dynamics است.



منبع