شرکت حمل و نقل بین المللی ترابری جهانی اطلس >خانه >حمل و نقل دریایی | transemartlogistics

از روش ترانشیپ همچنین در رابطه با کشورهای تحت تحریم ترنس مارت لجستیک استفاده می‌شود. چنان‌که در خصوص کراس استافینگ توضیح دادیم، گاهی بنادر برخی از کشورها اجازه پهلوگیری، بارگیری یا تخلیه را به کشورهای تحریم شده نمی‌دهند. این کار معمولا در شرایطی لازم است که مقصد صادرات از کشور مبدأ فاصله زیادی دارد و رساندن محموله‌ها با کشتی‌های کوچک امکان‌پذیر یا به‌صرفه نیست.

  • قطعا قابل حدس است که این روش می‌تواند دشواری و صرف هزینه مالی و زمانی بیشتری به همراه داشته باشد.
  • همچنانکه پشتگانی (لجستیک ) نظامی برسرعت واکنش و انعطاف پذیری نسبت به موقعیت های متغیر تاکید دارد.
  • شرکت‌های باربری آبی با شناورهای مختلف، انواع محموله را به بنادر بزرگ دنیا منتقل می‌کنند.
  • برای حمل بار فله خشک مانند غلات ، ذغال سنگ ، سنگ آهن ، سیمان ، شکر ، نمک و شن و ماسه نیز باید از کشتی های مخصوص که دارای انبار های قیف مانند برای ریختن بار فله خشک هستند، استفاده شود.
  • یک بارنامه دریایی باید شامل نام و آدرس و مشخصات کامل فرستنده کالا و دریافت‌کننده کالا باشد.
شرکت حمل و نقل بین المللی ترابری جهانی اطلس > خانه > حمل و نقل دریایی | transemartlogistics

با این حال بیش از نود درصد روش های حمل دریایی با کانتینر صورت می‌گیرد. یعنی محموله از مبدأ تا رسیدن به مقصد با یک کشتی حمل نمی‌شود و در بین مسیر از یک کشتی به کشتی دیگر منتقل می‌شود. قطعا قابل حدس است که این روش می‌تواند دشواری و صرف هزینه مالی و زمانی بیشتری به همراه داشته باشد. شرکت دی‌اس‌وی یکی دیگر از شرکت‌های معروف جابه‌جایی کالا در دنیاست. این شرکت دانمارکی خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین علاوه بر حمل و نقل دریایی، این شرکت در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی نیز فعالیت دارد.

بررسی فنی اجرای راه های آبی درخشکی ایران

قیمت رقابتی و پایین، امنیت بالا، حمل و نقل راحت و تحویل بدون تاخیر از مزایایی است که یک شرکت حمل و نقل بین المللی می تواند به مشتریان خود ارایه دهد. بر اساس یک آمار کلی، ۹۰ درصد حمل و نقل ها از طریق آب ها صورت می پذیرد. در ادامه با حمل و نقل دریایی، انواع آن، انواع کالاهای قابل انتقال در این روش حمل، مزایا و معایب و همچنین بیمه نامه و بارنامه دریایی آشنا خواهید شد. حمل و نقل دریایی یکی از انواع روش های مرسوم حمل و نقل در سرتاسر جهان است که برای انتقال و جابجایی افراد و کالاهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

عوامل مؤثر بر نرخ حمل و نقل دریایی

به نظر می رسد که قصد سازمان فیاتا از این اعلامیه مشترک مهرتایید زدن بر فعالیت فورواردری بمنزله خدمات لجستیکی باشد. در ادبیات حمل و نقل بین المللی پیرامون این مقوله نیز از بارفرابران و NVOCC ها بعنوان عوامل شناخته شده عرصه خدمات لجستیکی یاد شده است. در کراس استافینگ محموله به صورت مستقیم به سمت مقصد منتقل و بارگیری نمی شود و قبل از آن در کشتی دیگری بارگیری و سپس به مقصد اصلی انتقال می یابد.

حمل و نقل دریایی پرطرفدارترین روش برای صادرات یا واردات در تجارت دنیا محسوب می‌شود. شرکت‌های باربری آبی با شناورهای مختلف، انواع محموله را به بنادر بزرگ دنیا منتقل می‌کنند. روش‌های کراس استافینگ ، چارتر، فله، گروپاژ و ترانسشیپ از مهم‌ترین انواع حمل و نقل دریایی هستند. همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، همه کشورها به آب‌های آزاد دسترسی ندارند. به همین دلیل یکی از انواع حمل و نقل دریایی به نام ترانسشیپ به وجود آمده است.