طبق گزارش ها، تویوتا بازسازی تاج الکتریکی و FJ کروزر را متوقف می کند

تویوتا اولین خودروی برقی خود را در اوایل سال جاری عرضه کرد، که برخی آن را در مقایسه با خودروسازان دیگر دیر به بازی می‌دانند. با این حال، رونمایی خشن این مدل مطمئنا کمکی نکرد. در ماه ژوئن، تویوتا کراس اوور الکتریکی bZ4x را برای چرخ هایی که ممکن است سقوط کنند، فراخوانی کرد و از مالکان آن خواست تا خودروهای خود را رانندگی نکنند. قیمت آن از 43215 دلار شروع می شود، برد 252 مایلی (405 کیلومتری) تخمین زده شده توسط EPA را ارائه می دهد و با سوبارو سولتررا طراحی مشترک دارد. با کمال تعجب، قیمت سوبارو از 46220 دلار شروع می شود. تویوتا نیز امروز bZ3 را در چین عرضه کرد و برند bZ را گسترش داد.

ظاهراً همه چیز برای رسیدن به این هدف روی میز است و تسلا معیار است. این شرکت می‌تواند جانشینی برای پلتفرم e-TNGA خود ایجاد کند، عمر پلتفرم را با فناوری‌های جدید طولانی‌تر کند یا یک پلتفرم جدید اختصاصی EV طراحی کند. با این حال، معماری جدید حدود پنج سال طول می کشد تا مدل های جدید تولید شود. مطابق با رویترز، کسانی که روی به روز رسانی این طرح کار می کنند تا اوایل سال آینده فرصت دارند تا نقشه راه را دوباره ارزیابی کنند.

در اواخر سال گذشته، تویوتا و لکسوس 15 خودروی الکتریکی را پیش‌نمایش کردند و برنامه‌ای برای معرفی 30 دستگاه از آنها تا پایان دهه جاری اعلام کردند. با این حال، یک جدید رویترز گزارش می گوید که این خودروساز در حال اصلاح نقشه راه خود است و تولید برخی از مدل های پیشنهادی را متوقف کرده است.

طبق این گزارش، گفته می‌شود تویوتا توسعه خودروهای الکتریکی کراون و کراس اوور تویوتا کامپکت کروزر، احیای اف‌جی کروزر را به حالت تعلیق درآورده است. مشخص نیست که آیا مدل های دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند یا خیر. ظاهراً این خودروساز برای تجدید نظر در برنامه‌های خودروهای برقی خود وقت صرف می‌کند که می‌تواند عرضه محصولات جدید را کند کند. با این حال، این حرکت تویوتا را با فرآیند تولید بهبود یافته رقابتی تر می کند و هزینه ها را کاهش می دهد. این خودروساز همچنین با تامین کنندگان برای کاهش هزینه ها همکاری می کند.