طراحی بیرونی لامبورگینی هوراکان استراتو 2023 به طور کامل آشکار شد


14 نوامبر 2022 به عنوان روزی که لامبورگینی تصاویری از آخرین خودروی تولیدی خود را که منحصراً با موتور بنزینی کار می کرد به اشتراک گذاشت، در تاریخ ثبت خواهد شد. هوراکان استراتو قبل از معرفی عمومی خود در Art Basel در میامی در 30 نوامبر، در تصاویر کاملا آشکاری از طراحی بیرونی پیش نمایش داده می شود. همانطور که انتظار می رفت، خیلی از مفهومی که در ژوئن 2019 رونمایی شد، دور نمی ماند.

ابرخودروی V10 تنفس طبیعی، پوشش بدنه درشت روی قوس چرخ‌های جلو و عقب و همچنین چراغ‌های LED اضافی روی سپر جلو را حفظ می‌کند. این کانسپت قبل از خود میله نوری نصب شده روی سقف را از دست داده است، اما با داشتن ریل های سقفی با برند استراتو، همچنان از هوراکان معمولی کاربردی تر است.

یک اسکوپ سقفی در پشت اضافه شده است در حالی که دیفیوزر سپر عقب دارای پیکربندی جدیدی است که احتمالاً زاویه خروج را بهبود می بخشد. سیستم تعلیق قابل مشاهده به هوراکان استراتو فاصله بسیار بیشتری از سطح زمین نسبت به هر ابرخودروی دیگری در بازار می دهد. لامبورگینی همچنین چرخ‌های مشکی جدیدی را که در لاستیک‌های گوشتی Bridgestone Dueler پیچیده شده‌اند، نصب کرده است تا قابلیت‌های همه‌جانبه را بهبود بخشد.

همچنین دامن های جانبی درشت و محافظ زیر بدنه در جلو و عقب قابل توجه است. این رنگ خاکی (با روکش ساتن؟) همچنین در خط تولید هوراکان جدید است و با لهجه های قرمز رنگ بدنه که روی کالیپرهای ترمز کشیده شده است ترکیب شده است. لامبورگینی عمداً چراغ‌های گلگیر را بدون رنگ رها کرد تا حال و هوای خارج از جاده را به نمایش بگذارد، اگرچه اگر گزینه‌ای برای رنگ بدنه آن‌ها وجود داشته باشد، چندان تعجب نخواهیم کرد.

برای مشخصات فنی باید تا پایان ماه منتظر بمانیم، اما ناگفته نماند هوراکان استراتو منحصراً با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه خواهد شد. این کانسپت 47 میلی‌متر (1.85 اینچ) بالاتر بود و دارای مسیرهای جلو و عقب 30 میلی‌متری (1.18 اینچ) عریض‌تر بود. علاوه بر این، لامبورگینی زاویه نزدیک شدن را 1 درجه و زاویه خروج را 6.5 درصد بهبود بخشید.

از سال 2023، تمام محصولات لامبورگینی تا حدی برقی خواهند شد، پیش از سال 2028 که Sant’Agata Bolognese قصد دارد اولین خودروی برقی خود را به عنوان 2+2 با دو در و سیستم تعلیق برجسته معرفی کند.



منبع