طراحی داخلی منزل ایرانی

اما در ویلا نیم پیلوت، ارتفاع به اندازه کافی زیاد نیست که پلههای لاکچری نصب شوند. این واحد حسی از سبک امروزی صنعتی دارد، اما در کنار آن می توان اتاق غذاخوری را با روکش چوبی و پایه های برنجی طلایی اش دید که در نتیجه ناهماهنگی دیگری را ایجاد میکند. به عبارتی می توان گفت که چالش دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده ایجاد یک تجربه طراحی بود، که جزئیات آن همه به هم می پیوندند تا فضایی کامل، یکپارچه و طراحی داخلی خانه ویلایی دوبلکس هماهنگ ایجاد کنند. در طراحی داخلی این منزل مسکونی واقع در محله Jung-Wha-dong در سئول، از دیواری آرامش بخش با طراحی دو طرفه استفاده شده است طراحی مدرن و منحصر به فرد دکوراسیون خانه دوبلکس در طبقه بالا یک ساختمان صنعتی ۳۰ ساله صورت گرفته که متراژ فضا دارای مساحت ۸۰ متر مربع است که به دو طبقه تقسیم شده است. اگر آشپزخانه منزل شما کوچک است بهتر است تعداد کابینت هایتان را افزایش دهید تا بتوانید وسایل آشپزخانه را به راحتی درون کابینت ها بچینید همچنین برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک بهتر است از رنگ های روشن و نورپردازی مناسبی استفاده نمایید. در طراحی دکوراسیون داخلی یک فضا بهتر است به جای تمرکز روی همه ی دیوارهای مکان، دیواری که بیشتر دردید قرار دارد را متفاوت با بقیه و متناسب با بقیه اجزای مکان طراحی و تغییر داد.

مورد اول یک خانه باغ کوچک و بسیار زیبا با دیزاین ساده با متراژ فقط 25 متر مربع است. این حیاط اندرونی گاهی آن قدر بزرگ و سرسبز بود که برای خانه حکم یک باغ را داشت. همانطور که گفتیم؛ منازل دوبلکس خانه هایی یک طبقه هستند که فضای داخلی آنها شامل دو طبقه می باشد که طبقه اول را سالن پذیرایی و نشیمن تشکیل می دهد و در طبقه بالایی آن که به وسیله راه پله جدا شده شامل اتاق خواب ها، اتاق کار و یا اتاق مطالعه می باشد، طراحی چنین خانه هایی برای منازلی با متراژ پایین و نقلی بسیار مناسب است و مشکل کمبود فضا را برای ساخت اتاق خواب ها و فضای مورد نیاز رفع می کند، در ادامه تصاویری جدید از دکور داخلی منازل دوبلکس نقلی را ملاحظه می کنید. این روش كه وترجت با فشار بسیار بالا می باشد، هم می تواند به همراه مواد ساینده از قبیل شن و ساچمه به كار كرفته شود و هم بدون مواد ساینده. جالب است بدانید که اگر متراژ ویلای نیم پیلوت بیشتر باشد، میتوان در قسمت نیم پیلوت، برای اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام مجزا هم در نظر گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله روش بازسازی سرویس بهداشتی و حمام را مطالعه کنید.

حتی اگر سبک سنتی را برای طراحی داخلی خانه خود ترجیح ندهید، احتمالاً باز هم در آن آرامش دارید. محبوب ترین مواد مبلمان فضای باز عبارتند از آهن فرفورژه ، پلاستیک ، آلومینیوم ، حصیر و چوب طبیعی. همچنین اگر می خواهید فضای اتاق را بـه دو بخش مجزا تقسیم کنید، و در یک طرف آن برای خودتان پرایوسی بیشتری ایجاد نمایید، می توانید از قفسه کتاب ها اسـتفاده کنید و بـه این ترتیب از کاربری دوگانه آنها سود ببرید. یکی از ایده های مدرن در فضای داخلی منزل که حالتی دراماتیک در این محیط ایجاد می کند، استفاده از نورهای تاکیدی است. در پاسخ به نیازها، طراحی کوچه خانه پیشنهادی را ارائه می کند که درونگرایی لازم را در یک معماری مبتنی بر فرهنگ حفظ کرده و در عین حال ارتباطاتی را با محیط بیرون ایجاد می کند که منحصر به هر فضا و فعالیت هایی است که از درون آنها را در خود جای داده اند. طراح آن اشاره می کند که وقتی برای نخستین بار از لوکیشن آپارتمان بازدید کرد، شیفته نوسان هوا و تغییر روزهای گرم به شب های سرد شد.

در مورد دکوراسیون سرویس بـهداشتیهای کوچک شما بـه راحتی میتوانید از دوشهای کابینتی در سرویس حمام خود بـهره ببرید. چرا که رنگهای تیره فضا را کوچکتر نشان میدهند و برای خانههای کوچک پیشنهاد نمیشوند. چرا نورپردازی طراحی داخلی مهم است؟ در خانههای کوچک، کمبود جا معمولا شما را در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه گیج و سردرگم میکند. مشاوره ابتدائی به محل مورد نظر شما بستگی دارد؛ به عنوان مثال اگر محدوده شما برای بازدید و بررسی با محل کار فاصله داشته باشد این رقم افزایش پیدا میکند. به این ترتیب مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای خرید این متراژ کاشی و سرامیک، در نظر گرفته شده است. این ویلاها با نمای رومی و نمای کلاسیک، در سبک خلاقانه معماری ساخته شدهاند. در انجام بازسازی ممکن است سبک کلاسیک و یا مدرن باشد.

علل بسیار دیگری نیز باعث آسیب دیدگی و خرابی بتن می شوند كه در سالهای اخیر شناسایی شده اند. در اینجا نکاتی ساده در مورد طراحی داخلی کل آپارتمان اشاره می شود تا شما نیز بتوانید بدون استفاده از تخصص فردی تا حدودی به طراحی فضای آپارتمانی خود بپردازید. بسیاری از افراد گمان می کنند که وقتی صحبت از ایده های مدرن در طراحی داخلی می شود، منظور ویژگی های معماری منزل است و حرفی از دکوراسیون داخلی منزل به میان آورده نمی شود. رنگ های طبیعی و میز و صندلی چوبی هم محیطی گرم ایجاد می کند ، هم فضای شما را جادار جلوه می دهد و در فضای کوچک چشمان شما را خسته نمی کند.

از این چالش، ایده ایجاد یک خانه مدرن شکل گرفت که ارتباطی بین متریالی ایجاد می کند که از یک طرف گرما، نرمی و ظرافت را به وجود می آورد، ماسه های نرم و روان بیابان را یادآوری می کند، و از طرفی دیگر یادآور مواد سرد که حس آسمان آبی تیره را در شب های بی صدا در کویر منتقل می سازد. چیزی که در دکوراسیون های داخلی به سبک کلاسیک دارند حسابی به چشم می آید، کلکسیون های است که در قفسه های چوبی و کمدهایی چوبی که دربهای شیشه ای دارند خودنمایی می کنند. این ساختمانها با ویلاهای فلت یا همان همکف بسیار فرق دارند. با این حال ، نکات زیادی وجود دارد که باید قبل از اعمال این ایده ها در نظر گرفته شود. با اعمال این نکات بیشک یک خانه ایرانی و زیبا خواهید ساخت. در طبقه همکف این واحد مسکونی آشپزخانه اتاق نشیمن و میز غذاخوری قرار داده شده است و بیشتر جنبه عمومی دارد در حالی که در طبقه اول با قرار گرفتن اتاق خواب و اتاق کار تا حدودی جنبه خصوصی یافته است استفاده از راه پله های فلزی که به صورت عمودی به گردش در آمده اند از دیگر نکات جالب توجه در طراحی مدرن و زیبای این معماری داخلی منزل است.

شکی در این نیست که اگر طراحی دکوراسیون در منطقه ای دور از محل کار به انجام برسد هزینه رفت و آمد و خرید وسایل با نوسان روبرو می شود. آینه بزرگ دایره ای شکل و میز کنسول ،فضای ورودی را به یک فضای تجملی تبدیل کرده است. برای این کار بهتر است فضای ورودی را از پذیرایی جدا کرده و آشپزخانه را از ناهار خوری تفکیک کنید. به همراه رنگ های درخشان و سطوح ساده با لبه های برش خورده از بازتاب سبک مدرن در محیط آشپزخانه است. مکانی را که میخواهید مورد طراحی دکوراسیون داخلی قرار دهید باید یک کل در نظر بگیرید به صورتی که در انتها تمام اجزا باهم پیوستگی و انسجام داشته باشند. همانطور که می دانید در طراحی داخلی از رنگ های روشن از جمله سفید برای بزرگتر جلوه دادن محیط استفاده می گردد، در طراحی باغ کوچک پیشنهاد می شود دیوارها را با رنگ سفید رنگ آمیزی کرده و از مبلمان سفید نیز بهره ببرید؛ البته استفاده رنگ های شاد مانند نارنجی، صورتی و آبی فیروزه ای قطعا ایده های خوبی به شمار می روند.

به همین دلیل امروزه بناها و سازه ها و طراحی های سنتی به دلیل حس آرامش بخشی که دارند مورد توجه قرار گرفته اند و بسیاری از افراد به دنبال ایده هایی برای طراحی باغ سنتی می باشند. به این ترتیب کل دستمزد نیروهای کارگری در این پروژه، برابر با ۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد. در در نظر گرفتن نوع قرارداد این پروژه، بعنوان یک پروژه درصدی و در نظر گرفتن ۱۵ درصد بعنوان دستمزد پیمانکار، مبلغ نهایی دستمزد پیمانکار حدود ۲۱ میلیون تومان خواهد بود. به این ترتیب، براساس مزد روزانه هر استاد کار بنا به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان و مزد روزانه نیروی کارگری به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، مجموعاً مبلغ ۱میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بعنوان دستمزد بنایی به لیست هزینه های پروژه خیابان توحید تهران اضافه می شود. توجه داشته باشید که رنگ های روشن باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضای خانه های کوچک می شود بنابراین بهتر است شما برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک سراغ رنگ های تیره نروید و از رنگ های روشن نظیر سفید و کرم و … همچنین طراحی دکوراسیون داخلی محیط های اداری باعث ایجاد یک فضای امن برای کارمندان میشود و با احساس راحتی که در آنها ایجاد میکند راندمان کار را بالا میبرد.

برای جذابیت بیشتر از رنگهای تیره به مقدار کم و برای ایجاد کنتراست استفاده کنید. البته بکاربردن دکوراسیون مشکی هم در خانههای امروزی جای خود را دارند و با ترکیب با سایر رنگها میتوان طراحی زیبایی ایجاد کرد. فضاهای داخلی مدرن دارای سبک ارگانیک هستند و به ساده پردازی گرایش دارند و این ویژگی در سازه و تزیینات آن مشخص شده است. منازل دوبلکس به دلیل برخورداری از فضاهای بیشتر شاید کار سختی به نظر آید و به دلیل هزینه های زیادی که برای طراحی معماری داخلی این نوع خانه ها شده است، لذا طراحی داخلی آن بسیار زیبا و چشم نواز به نظر می رسد. انجام بازسازی و کارهای ساختمانی در فصولسال مانند زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی ساخت تر است و شامل هزینه دستمزد زیادی را در برمی گیرد.

در هر دو صورت یعنی داخل منازل سنتی و کلاسیک و همچنین منازل مدرن ایرانی می توان برای بهتر شدن دکوراسیون خانه ایرانی از انواع فرشها استفاده نمود، فقط دقت در انتخاب طرح و رنگ نیاز است که آن نیز با کمی توجه، حل خواهد شد. اگر این روش برای تعمیرات زیر آبی به كار گرفته شود، قسمتی از مواد تعمیری هر سطل به علت شسته شدن (WASH- OUT) از بین رفته و در نتیجه حفره های لانه زنبوری در سیستم تعمیر شده به وجود می آید. بهتر است قبل از آغاز پروژه ساخت ویلا نیم پیلوت، به همه هزینهها توجه داشته باشید. ✔ بازسازی لوله کشی ، برق کشی و تاسیسات کهنه را آغاز کنید. در طی بازسازی این پروژه طراحان تمامی دیوارهای داخلی را تخریب کرده و با توجه خواسته ها و نیاز های کارفرما کلیه آپارتمان را از نو طراحی و جانمایی فضاهای داخلی را آغاز کردند. آنها خواستار فضایی بزرگ، روشن، دلباز برای زندگیشان بودند، به گونه ای که گردش و سیالیت در تمامی بخش ها به سادگی امکان پذیر باشد. برای خانههای کوچک استفادهی کاربردی از تمامی بخشهای خانه مهم و باارزش است. مبلمان ها و صندلی ها و وسایل بیشتر جنبه کاربردی دارند.

نزدیک آب انبار و چاه آب قرار دارد. به نظر شما یک خانه ایرانی چه ویژگیهای دیگری دارد؟ اتاق نشیمن، سالن غذاخوری خوری و اتاق خواب اصلی با کفپوشی که دارای طرح جناقی هستند، تعریف می شوند و آن مناطق را به عنوان مکان های صمیمی و فضاهای نشیمن بیان می کنند. همه ما در مورد سبک کلاسیک مدرن در طراحی داخلی و ویژگی های اصلی این سبک کلیاتی میدانیم کهچه چیز سبک کلاسیک را از مدرن متمایز می کند. کانسپت اصلی در اینجا نحوه تغییر دمای بیابان در طول روز و شب که از گرم به سرد تغییر می کرد، شکل گرفت.

نکته مینیمالیسم این است که تعلق خودتان را به کمترین حد ممکن برسانید به همین دلیل خودتان را با انبوهی از وسایل تزئینی آزار ندهید. به طور مثال شما در سبک مدرن بخشی به عنوان اتاق کار در نظر گرفته می شود. بسیار مهم است که مواد کفپوش مورد استفاده را به طور کامل بررسی کنید. اما به طور کلی می توان تا حدودی از طریق از این ایده ها استفاده کرد تا بهترین چیدمان متریال را در کنار یکدیگر تجربه کرد. البته این به آن معنا نیست که ساخت سایر پلانهای ویلا مناسب نیستند، اما چه بهتر که بتوانید سرمایه بیشتری فراهم کنید و ویلای اختصاصی خود را بسازید. با اینکه اغلب افراد بر این باورند که نمیتوان دکوراسیون زیبایی برای خانههای کوچک طراحی کرد، اما اتفاقاً بروز خلاقیت در دکوراسیون خانههای کوچک بیشتر است.