طراحی McLaren Solus GT توسط طراح سابق P1 به طور کامل تشریح شده است


مک لارن تابستان گذشته مدل رادیکال Solus GT را معرفی کرد. به نظر می رسد این خودروی مسابقه ای تک سرنشین و فقط در پیست، شبیه هیچ مدل دیگری از این خودروساز نیست، و آن را به کاندیدای مناسبی برای فرانک استفنسون، طراح سابق فراری و مک لارن، برای تجزیه و تشریح تبدیل می کند.

ماشین برای اولین بار در گرن توریسمو اسپورت چند سال پیش قبل از اینکه مک لارن طراحی دیجیتال را به یک مدل واقعی تبدیل کند. سولوس تغییر چندانی نداشت، اگرچه مک لارن مجبور بود طرح کابین خلبان را تغییر دهد. با این حال، چندین عنصر سبک دیگر وجود دارد که استفنسون آنها را دوباره کار می کند.

نمای جلو منافذ عظیم طراحی شده برای هدایت هوا در زیر خودرو را برجسته می کند. با این حال، همچنین نشان می‌دهد که گلگیرهای شناور واقعاً شناور نیستند و پایه‌هایی را نشان می‌دهند که آنها را بالا نگه می‌دارند – چیزی که استفنسون آن را تغییر می‌دهد. او همچنین با سایبان باریک که از این زاویه تناسب خودرو را به هم می زند، مشکل دارد. او پایه را پهن می کرد یا بالای سایبان کابین خلبان را می کوبید تا ظاهری روان تر به آن بدهد.

در کنار، استفنسون برای پوشاندن چرخ‌ها کار می‌کرد. از نظر او، چرخ‌های باز شده، طراحی آینده‌نگر خودرو را قدیمی می‌کنند. قسمت عقب خودرو کاملاً تجاری است، با دهانه های بزرگ در عقب که به هوای زیر بدنه اجازه می دهد تا خارج شود. استفنسون گفت که طراحی چراغ عقب را تغییر می دهد و قوس کمی به آن می دهد تا با خطوط بدنه مطابقت داشته باشد. او همچنین اشاره می‌کند که چگونه حفره زیر بدنه داخل چرخ‌ها را از دید پنهان می‌کند و به ظاهر شیک آن می‌افزاید.

سولوس GT فراتر از طراحی، دارای یک موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی است. این موتور 829 اسب بخار (619 کیلووات) و 479 پوند فوت (650 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که می تواند خودرو را در 2.5 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) برساند. وزن این خودرو کمتر از 2205 پوند (1000 کیلوگرم) است، اما بدنه متمرکز بر هوا می تواند بیش از 2646 پوند (1200 کیلوگرم) نیروی رو به پایین تولید کند.

مک لارن تنها 25 سوپراسپرت Solus GT خواهد ساخت که صاحبان آن لباس مسابقه، کلاه ایمنی و دستگاه HANS دریافت خواهند کرد. طراحی جسورانه سولوس بسیار دیدنی است، اما چشم تیزبین استفنسون چند سکسکه را در استایل بی عیب و نقص خودرو مشخص می کند.



منبع