عرضه عمومی اولیه پورشه در آلمان به صورت رسمی آغاز شد


عرضه عمومی اولیه پورشه (IPO) امروز در آلمان راه اندازی شد و با توجه به مجله نیویورک تایمز، شروع خوبی دارد. عرضه اولیه اولیه سهام در بورس اوراق بهادار آلمان قرار گرفت و به یکی از بزرگترین عرضه های اولیه در اروپا تبدیل شد.

در زمان عرضه، پورشه AG ارزشی معادل 72 میلیون دلار داشت. رویترز گزارش می دهد که سهام در طول روز صعود کرد و به 84.85 دلار رسید و سپس به 80.74 دلار رسید. چهار سرمایه گذار بزرگ 40 درصد از این پیشنهاد را به خود اختصاص دادند که 25 درصد آن به خانواده های پورشه و پیچ اختصاص داشت. هیچ اشاره ای به تعداد سهام ارائه شده وجود ندارد. ما قبلاً گزارش داده بودیم که 911 میلیون سهم می تواند IPO را تشکیل دهد، که نشانه ای از معروف ترین وسیله نقلیه پورشه، 911 است.

مطابق رویترز19.5 میلیارد یورو (19 میلیارد دلار) از IPO جمع آوری شد. کمتر از نیمی از آن به شرکت مادر پورشه فولکس واگن اختصاص خواهد یافت. وجوه به حمایت و پیشبرد تلاش های برقی سازی در حال انجام در خودروساز کمک خواهد کرد.

جالب اینکه، رویترز همچنین اشاره می کند که ارزش پورشه AG تنها کمی کمتر از ارزش فولکس واگن است، هرچند در این مورد، اندکی هنوز حدود 4.6 میلیارد دلار تفاوت دارد. پورشه در سال 2008 تلاش کرد فولکس واگن را بخرد اما شکست خورد، اگرچه در نهایت منجر به ادغام این دو برند در سال 2011 شد.

پورشه به گروه رو به رشدی از برندهای عملکردی می‌پیوندد که به صورت عمومی عرضه می‌شوند. عرضه اولیه اولیه فراری در سال 2015 شروعی نسبتاً متزلزل داشت، اما ارزش‌ها در نهایت تا پایان سال 2019 به بیش از 400 درصد بازگشتند. همکاران ما در DuPont Registry کارهایی اساسی در مورد تقاضای سوپراسپرت انجام دادند و نشان دادند که فراری و پورشه با اختلاف قابل توجهی نسبت به رقبا پیشتاز هستند. با توجه به عمومی بودن هر دو شرکت، مطمئناً پتانسیل برای موفقیت مداوم وجود دارد.

تقاضای سوپراسپرت DuPont Registry

علاوه بر این، برندهای لوکس به طور کلی در چند سال گذشته بهتر از خودروسازان اصلی رفتار کرده اند. فرصت های سرمایه گذاری بیشتر باید خبر خوبی برای این برندها در آینده باشد.



منبع