فراری 360 که با سوخت مصنوعی کار می کند یک ابرخودروی کربن خنثی است

سوخت های مصنوعی علمی تخیلی نیستند. آنها در حال حاضر اینجا هستند و در برخی از برنامه ها از جمله مسابقه استفاده می شوند. سوخت مسابقه لزوما چیزی مناسب برای خیابان نیست، اما از طریق شیشه دیده می شود کانال یوتیوب برای ارزیابی گاز مبتنی بر زیست توده این شرکت در یک خودروی تولیدی به P1 Fuels جرأت کرد.

در مورد P1 Fuels، منظور ما به معنای واقعی کلمه است. این شرکت در حال حاضر سوخت مصنوعی را برای مسابقات رالی قهرمانی جهان تامین می کند و این سوخت اخیراً به عنوان نمایشی در یک خودروی F1 متعلق به دهه 1990 مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از چنین ماشین هایی به عنوان نمونه، این مالک فراری اعتراف کرد که در تست آن در موتور 3.6 لیتری V8 360 راحت بوده است. و بدون تعجب واقعی، این ماشین مانند یک فراری عمل کرد، بدون تفاوت قابل تشخیص در عملکرد. تنها جنبه ای که در این ویدئو به آن پرداخته نشد مسافت پیموده شده سوخت بود.

بله، این بدان معناست که مانند بنزین می سوزد و انتشار کربن را منتشر می کند. با این حال، کربن آزاد شده در حال حاضر بخشی از چرخه کربن فعلی است که طی ماه‌ها با رشد محصولات در مقابل سوخت‌های فسیلی که کربن را برای میلیون‌ها سال جذب کرده‌اند، جذب می‌شود. در نتیجه، ویدئو بیان می‌کند که این از نظر فنی یک راه‌حل کربن خنثی است. علاوه بر این، به منبع محدود نفت متکی نیست. چند محصول قدیمی را جمع آوری کنید، آنها را با هیدروژن تبدیل به سوخت کنید و به مسابقه می روید.

این ویدیو همچنین ما را به خدمات رقابت تاریخی در بلژیک می برد تا نگاهی گذرا به برخی آثار کلاسیک با شکوه قبل از جنگ مانند آلفارومئو RL داشته باشیم. این تصادفی نیست، زیرا این ویدئو توضیح می‌دهد که چگونه سوخت‌های مصنوعی می‌توانند به حفظ آینده خودروهای موتور احتراقی، به‌ویژه ماشین‌های کلاسیک نزدیک و عزیز دل علاقه‌مندان کمک کنند.



منبع

مسلماً، یک فرد معمولی با فراری 360 در اطراف شهر کار نمی‌کند. اما این ابرخودرو همچنان به عنوان معیاری برای مشاهده عملکرد یک موتور خیابانی طراحی‌شده برای سوخت‌های فسیلی با چیزی کمی متفاوت در باک عمل می‌کند. در این حالت سوخت با ترکیب زیست توده و هیدروژن تولید می شود. زیست توده بر پایه محصولات زراعی است و وقتی همه آن فرآوری شود، نتیجه سوختی است که مانند بنزین عمل می کند.