فراری 499P هایپرخودروی لمانز کاور با V6 توئین توربو را شکست


فراری پس از مدت ها انتظار، هایپرکار جدید لمانز خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهانی استقامت FIA (WEC) در سال آینده به پایان رساند. تیم مارانلو نام “499P” را برای تکرار نامگذاری که برای چندین دهه از آن استفاده می کند، انتخاب کرده است. “499” به ظرفیت هر سیلندر در سانتی متر مکعب اشاره دارد در حالی که “P” نشان دهنده نمونه اولیه است. در قلب این ماشین الکتریکی، یک موتور 3.0 لیتری V6 با یک جفت توربوشارژر قرار دارد.

فراری به سایت خواهر ما گفت: اگرچه آسیاب شش سیلندر دارای همان معماری 120 درجه موتور مورد استفاده 296 GTB / GT3 است. Motorsport.com “همان موتور نیست.” فردیناندو کانیزو که رهبری طراحی و توسعه بخش مسابقه اتومبیلرانی اسپورت فراری Attivita Sportive GT را بر عهده داشت، گفت که موتور از نظر ساختاری متفاوت است و V6 به دلیل سبک وزن و جمع و جور بودن انتخاب شده است.

موتور احتراقی وسط عقب حداکثر توان خروجی 680 اسب بخار (500 کیلووات) را برای مطابقت با قوانین تولید می کند. این موتور همراه با یک موتور الکتریکی نصب شده در جلو با قدرت 272 اسب بخار (200 کیلووات) کار می کند که آب مورد نیاز خود را از یک باتری 900 ولتی مشتق شده از F1 می گیرد که در هنگام کاهش سرعت و ترمز شارژ می شود. این پیشرانه به یک گیربکس هفت سرعته متوالی متصل است و در مجموع قدرتی معادل 680 اسب بخار (500 کیلووات) دارد.

499P که در فراری فاینالی موندیالی در ایمولا رونمایی شد، دارای نشانه های طراحی Daytona SP3 به همراه رنگ قرمز با لهجه های زرد به عنوان بازگشتی به 312PB اوایل دهه 1970 است. این دو خودرو شماره‌های مسابقه #50 و #51 را خواهند داشت، که اولی نشان‌دهنده نیم قرن از آخرین مسابقه‌ای که اسب پرنسینگ در مسابقات سطح بالا در لمانز شرکت کرده است. مورد دوم تعداد پرباری است که توسط اتومبیل های مسابقه ای فراری در مسابقات GT استفاده می شود.

499P بیش از 7500 مایل (12000 کیلومتر) آزمایش را با دو نمونه اولیه انجام داده است و تا قبل از پایان سال به طور کامل تایید خواهد شد. اولین موتوراسپرت آن قرار است در اواسط مارس 2023 و در دور افتتاحیه WEC در Sebring 1000 Miles برگزار شود.



منبع