فراری EV احتمالاً برای اولین بار با اگزوز تقلبی جاسوسی کرد


فراری در اواخر سال 2019 اعلام کرد که اولین خودروی الکتریکی خود را تا اواسط این دهه معرفی نخواهد کرد. با این حال، عرضه به بازار در آوریل 2021 به جلو کشیده شد، زمانی که جان الکان، رئیس شرکت، گفت که این خودرو تا سال 2025 عرضه خواهد شد. این خودرو هنوز در مسیر عرضه رسمی در اواخر سال آینده است. در این بین، ممکن است برای اولین بار تحت آزمایش قرار گرفته باشد.

این قاطر آزمایشی که به طرز عجیبی مبدل شده شبیه یک هاچ بک بزرگ است. این وسیله نقلیه غیرمعمول که در مارانلو مشاهده شد، به نظر می رسد که بدنه اصلاح شده ای دارد که از مازراتی لوانته تهیه شده است. با این حال، به نظر می رسد که چراغ های جلوی فراری رم را دارد. ما همچنین نمی توانیم از چرخ های جدید طراحی شده خودداری کنیم که احتمالاً پوشش های هوا را از دست داده اند.

و بله، اگزوزهای چهارگانه که از گوشه‌های سپر عقب آویزان شده‌اند، به طرز خنده‌داری جعلی هستند. برچسب های زرد فشار قوی نشان می دهد که ما با یک وسیله نقلیه الکتریکی روبرو هستیم. این اولین بار نیست که یک خودروساز تصمیم می گیرد یک اگزوز مصنوعی را روی یک نمونه اولیه EV بزند زیرا پورشه مدتی است که این کار را با Boxster الکتریکی انجام می دهد.

فقط به این دلیل که فراری تصمیم گرفت از بدنه لوانته استفاده کند، لزوماً به این معنی نیست که Purosangue با موتور V-12 یک همراه الکتریکی پیدا می کند. شرکت سازنده اسب پرانسینگ نشان نداده است که خودروی الکتریکی آن چه شکلی خواهد داشت. ما می دانیم که این خودروی مرموز در کارخانه جدیدی ساخته خواهد شد که این هفته در پایگاه موجود در مارانلو افتتاح شد. دیدن این قاطر آزمایشی که چند روز پس از آن در حال دویدن است، احتمالاً تصادفی نیست.

فراری قول داده است که اولین خودروی الکتریکی خود صدایی “اصیل” ارائه دهد، هر چه که باشد. قیمت هر خودرو بیش از 500 هزار دلار است رویترز، اگرچه بندتو ویگنا، مدیرعامل این هفته از تایید این گزارش خودداری کرد. او همچنین گمانه زنی ها مبنی بر اینکه کارخانه جدید تولید سالانه را از حدود 14000 به 20000 خودرو افزایش می دهد را رد کرد.

اگرچه فراری در آغاز عصر برق است، اما همچنان قصد دارد تا زمانی که ممکن است خودروهای V-12 را بفروشد. امانوئل کاراندو، رئیس بازاریابی محصول اخیراً گفته است که نیروگاه دوازده سیلندر تا زمانی که غیرقانونی نشود در تولید باقی خواهد ماند. با این حال، طرح‌های برند عجیب و غریب ایتالیایی، خودروهای ICE خالص تا سال 2030 تنها 20 درصد از فروش سالانه را به خود اختصاص خواهند داد. حدود 40 درصد توسط خودروهای هیبریدی پلاگین و 40 درصد باقی‌مانده توسط خودروهای برقی خالص ارائه خواهد شد.

در همین حال، تخمین زده می‌شود که اولین خودروی الکتریکی پنج درصد از کل محموله‌های سال 2026 را به خود اختصاص دهد. رویترز ادعا می کند که یک ماشین الکتریکی دوم در حال حاضر در حال ساخت است، البته در مراحل اولیه توسعه.



منبع