فروشندگان Stellantis مخازن هستند، مردم


Stellantis ارقام فروش سه ماهه دوم را برای برندهای خود تحت فیات کرایسلر خودرو اعلام کرد و خبر خوب نیست. افت دو رقمی همه جا وجود دارد، به جز دو استثنای بسیار عجیب. همه برندهای مستقر در دیترویت سقوط کرده اند، اما ایتالیایی ها – به ویژه فیات و آلفارومئو – رو به رشد هستند.

رام بزرگترین ضربه را متحمل شد و در سه ماهه دوم 26 درصد سقوط کرد. در مجموع 90100 کامیون و 15369 وانت ProMaster از آوریل تا ژوئن فروخته شد. Promaster City که تولید آن در سال 2022 به پایان رسید، همچنان هفت فروش داشت. به طور کلی، عملکرد سالانه Ram با 26 درصد کاهش با Q2 مطابقت دارد. این می تواند برای بهتر شدن تغییر کند زیرا پیکاپ رم 1500 2025 به روز شده در اواخر سال به نمایندگی ها می رسد.

جیپ و کرایسلر هر دو نسبت به سال گذشته 19 درصد کاهش داشتند. این کاهش ها کاملا غیرمنتظره نیست، به خصوص در کرایسلر، که فقط بر روی خودرو ساخته شده است: Pacifica. در مجموع 37786 دستگاه فروخته شد که کاهش 16 درصدی برای مینی ون را نشان می دهد. و ما به وداع با 300 مرده با 1998 فروش، 53 درصد کاهش ادامه می دهیم.

این یک داستان مشابه در جیپ با Cherokee و Renegade لغو شده است که درصدها را پایین می آورد. اما خودروهای در حال تولید نیز کاهش یافتند، یعنی رانگلر با 17 درصد، گلادیاتور با 24 درصد، و گرند چروکی – پرفروش‌ترین وسیله نقلیه جیپ با 52296 دستگاه – 26 درصد کاهش. فقط خانواده Wagoneer از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کردند، با افزایش 24 درصدی برای گرند واگنیر گران قیمت و 107 درصدی برای نسخه استاندارد.

دوج نیز در مرحله انتقال است و 17 درصد سقوط کرده است. Challenger مرده است اما 11480 نفر هنوز در سه ماهه دوم خانه پیدا کردند که تنها 11 درصد کاهش داشت. نسل فعلی شارژر نیز از تولید خارج شده است و با فروش 16216 دستگاه، 34 درصد کاهش قابل توجهی را به همراه دارد. دورانگو با نزدیک شدن به تاریخ پایان تولید خود، با 9 درصد کاهش به 17792 دستگاه رسید. تنها مدل در حال حاضر در خط تولید دوج نه هورنت در حال خروج از تولید است، اما دقیقاً محبوب نیست. تنها 4299 دستگاه در سه ماهه دوم فروخته شد.

حالا برای چند خبر خوب، با مقداری طنز کامل کنید. آلفارومئو به لطف 887 فروش Tonale، فروش خود را در سه ماهه دوم هشت درصد افزایش داد. بله، نسخه آلفا از دوج هورنت به شرکت ایتالیایی کمک کرد تا یک سه ماهه مثبت داشته باشد و فروش جولیا و استلویو را جبران کند که 24 و 29 درصد کاهش یافت. و سپس به فیات خوش دست می رسیم که فروش 119 درصدی را نسبت به سال گذشته افزایش می دهد. هرچند زیاد هیجان زده نشو. این شرکت در سال جاری 163 500 فروخت در مقایسه با تنها یک (بله، یک) در سال گذشته.

ما گمان می کنیم که در حال حاضر برخی از مدیران نگران در سالن های شرکتی دفتر مرکزی Auburn Hills FCA وجود دارند. با توجه به اینکه محصولات جدید Ram و Dodge به زودی عرضه می شوند، جالب است که ببینیم آیا این اعداد حداقل تا حدودی در نیمه دوم سال تغییر می کنند یا خیر.



منبع