فروش تویوتا GR86 از سوبارو BRZ پنج به یک


تویوتا GR86 و سوبارو BRZ ممکن است از یک پارچه بریده شوند اما نمودار فروش آنها به طرز تکان دهنده ای متفاوت است. با پایان یافتن سه ماهه دوم سال، می‌توانیم نگاهی دقیق‌تر به عملکرد خودروهای اسپورت قابل دسترس در نیمه اول سال 2024 داشته باشیم. تا ماه ژوئن، GR86 7467 بار در ایالات متحده خریداری شد، جایی که فقط برادر پلتفرم‌اش به اشتراک گذاشته شد. 1414 فروش جمع آوری کرد.

GR86 از BRZ تقریباً یکسان با نسبت پنج به یک فروش بیشتری دارد، که باعث می‌شود سرمان را خار دهیم. ما با سوبارو تماس گرفتیم تا توضیح دهیم که چرا خودروی آن بسیار کمتر محبوب است. در همین حال، تنها توضیح منطقی که می‌توانیم در مورد فروش کم BRZ فکر کنیم، در دسترس بودن بالقوه محدود این خودرو در نمایندگی‌ها است. لازم به ذکر است که تویوتا شبکه خرده فروشی بسیار قوی تری نسبت به سوبارو در ایالات متحده دارد که تا حدی شکاف در فروش را توضیح می دهد.

تویوتا خوشحال است که تقاضای GR86 امسال 41.9 درصد افزایش یافته است، در حالی که سوبارو می گوید خودروی خواهرش 43.7 درصد از ژانویه تا ژوئن کاهش یافته است. ماه گذشته 1500 نفر GR86 و تنها 243 نفر BRZ خریدند. همانطور که می توانید تصور کنید، BRZ کم فروش ترین محصول در مجموعه Subie تا ماه ژوئن است. ما نمی‌توانیم همین را در مورد GR86 بگوییم زیرا فروش آن از Crown، Supra و سایر محصولات پیشی گرفته است.

در مورد خودروی اسپرت گران قیمت تویوتا که به تازگی موتور چهار سیلندر خود را برای 2025MY از دست داده است، تقاضا در شش ماه اول سال 7.8 درصد کاهش یافت. تحویل به 1495 دستگاه کاهش یافت و با از بین رفتن مدل پایه ارزان تر، آینده چندان روشنی به نظر نمی رسد. یک Supra GRMN داغتر در راه است، اما بعید است که سوزن را جابجا کند زیرا انتظار می رود یک نسخه ویژه با اجرای محدود باشد.

در یک یادداشت مرتبط، ما از تویوتا می‌پرسیم که چرا در ماه ژوئن تنها 13 دستگاه از پریوس را در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته که 2466 دستگاه فروخت، جابه‌جا کرد. ما این مقاله را به محض شنیدن دوباره به روز خواهیم کرد.



منبع