فورد اس مکس، گلکسی مرده بدون جانشین مستقیم در افق

فورد گلکسی در سال 1996 در اروپا عرضه شد، زمانی که اولین نسل از حمل و نقل خانوادگی به عنوان یک محصول سرمایه گذاری مشترک بین فورد و گروه فولکس واگن وارد شد. این مدل به‌عنوان فولکس‌واگن شاران و SEAT الحمرا نیز فروخته می‌شد، اما زمانی که مدل نسل دوم در سال 2006 معرفی شد، به پلت‌فرم جدید مشترک با موندئو منتقل شد. از زمان عرضه به بازار، بیش از 820000 دستگاه از Galaxy در سراسر قاره اروپا فروخته شده است.

فورد با افتخار اعلام می کند که “بزرگترین تحول در تاریخ شرکت” را پشت سر خواهد گذاشت، که – حداقل در اروپا – شامل تغییر موقعیت در بازار به عنوان یک نام تجاری ماجراجوتر است. این خودروساز که تا حدودی با این فلسفه جدید مغایرت دارد، اکنون تأیید می‌کند که مدل‌های S-Max و Galaxy – جادارترین و آماده‌ترین خودروهای ماجراجویانه آن در قاره کهن – در بهار سال آینده بدون هیچ جایگزینی مستقیمی در خط لوله متوقف خواهند شد. این تصمیم در نتیجه گذار فورد به سمت طیف محصولات تمام الکتریکی و در پاسخ به تغییر تقاضای مشتریان است.