فورد گلکسی در سال 1996 در اروپا عرضه شد، زمانی که اولین نسل از حمل و نقل خانوادگی به عنوان یک محصول سرمایه گذاری مشترک بین فورد و گروه فولکس واگن وارد شد. این مدل بهعنوان فولکسواگن شاران و SEAT الحمرا نیز فروخته میشد، اما زمانی که مدل نسل دوم در سال 2006 معرفی شد، به پلتفرم جدید مشترک با موندئو منتقل شد. از زمان عرضه به بازار، بیش از 820000 دستگاه از Galaxy در سراسر قاره اروپا فروخته شده است.
هر دو S-Max و Galaxy در سال 2021 با اضافه شدن یک پیشرانه الکتریکی جدید به طیف خودرو، به روز شدند. یک موتور بنزینی 2.5 لیتری چرخه اتکینسون، که توسط یک موتور الکتریکی کوچک، یک باتری لیتیوم یونی 1.1 کیلووات ساعتی و یک CVT پشتیبانی میشود، وظیفه تامین انرژی این دو ون را بر عهده داشت که حداکثر توان 190 اسب بخار (142 کیلووات) را ارائه میکرد. با این حال، با توجه به جاه طلبی های این برند برای تبدیل شدن به تمام الکتریکی در اروپا تا پایان دهه جاری، به نظر می رسد جایی برای خودروهای خانوادگی با پیشرانه احتراقی وجود ندارد.
نسل دوم گلکسی در کنار مدل اسپورت S-Max به فروش رفت که از سال 2006 حدود 570000 نمونه از آن به مشتریان تحویل داده شده است. با این حال، تنها در سال 2021، فروش به طرز چشمگیری کاهش یافت و تنها 4700 دستگاه گلکسی و 7400 دستگاه S-Max فروخته شد. در اروپا.
اگر امروز یک فورد جدید بزرگ در اروپا می خواهید، گزینه های شما در حال حاضر محدود به شاسی بلند کوگا است که با پیشرانه های احتراقی و هیبریدی به فروش می رسد. Mondeo در اوایل سال جاری بازنشسته شد، اما خودروساز قول داده است که حداقل یک مدل پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی را در هر بخش در بازار اروپا داشته باشد، که احتمالاً شامل بخش D در حال حاضر در حال کاهش است، جایی که Mondeo با آن رقابت میکرد. فولکسواگن پاسات، اشکودا سوپرب و امثال آن. با این حال، ما شک داریم که نقشه راه محصول شامل یک ون خانوادگی جدید باشد.
فورد میگوید دفترچههای سفارش این دو خودروی چند منظوره اخیرا بسته شده است، که اساساً به این معنی است که دیگر نمیتوانید یک S-Max یا Galaxy جدید را سفارش دهید. فقط سفارشات مشتریان موجود در کارخانه فورد در والنسیا، اسپانیا، قبل از توقف تولید این دو مدل، تولید خواهد شد.
15 عکس ها
فورد با افتخار اعلام می کند که “بزرگترین تحول در تاریخ شرکت” را پشت سر خواهد گذاشت، که – حداقل در اروپا – شامل تغییر موقعیت در بازار به عنوان یک نام تجاری ماجراجوتر است. این خودروساز که تا حدودی با این فلسفه جدید مغایرت دارد، اکنون تأیید میکند که مدلهای S-Max و Galaxy – جادارترین و آمادهترین خودروهای ماجراجویانه آن در قاره کهن – در بهار سال آینده بدون هیچ جایگزینی مستقیمی در خط لوله متوقف خواهند شد. این تصمیم در نتیجه گذار فورد به سمت طیف محصولات تمام الکتریکی و در پاسخ به تغییر تقاضای مشتریان است.