فورد به خودروهای برقی «بسیار عالی» نیاز دارد زیرا مردم به سبز بودن اهمیت نمی‌دهند

خریداران وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً هنگام خرید یک خودروی جدید انگیزه های زیست محیطی و اقتصادی دارند، اگرچه همه افراد یک دستگاه بدون آلایندگی محلی را فقط برای سبز شدن یا صرفه جویی در هزینه نمی خواهند. بسیاری از مشتریان از عملکردی که این خودروها ارائه می‌دهند هیجان‌زده هستند و در واقع، به گفته فورد، بخش بزرگ‌تری از مصرف‌کنندگان بالقوه خودروهای برقی نه به دلیل انگیزه‌های محیطی، بلکه به این دلیل که عملکردی را که با آن همراه است می‌خواهند، به برق روی می‌آورند.

بنابراین، پاسخ این خودروساز به نیازهای بازار ایالات متحده چیست؟ فقط وسایل نقلیه برقی “بسیار عالی” حتی اگر به اندازه بالقوه زیست محیطی نباشند. ما همیشه از آن در جلسات استفاده می کنیم، اگر مثل امروز است اما کمی بهتر است، آن را لغو کنید. ما این کار را نمی کنیم، این فرمول برنده نیست. دارن پالمر، معاون برنامه‌های خودروهای الکتریکی برای بخش فورد مدل E، توضیح داد: فرمول برنده فورد این است که بخش‌هایی را که مشتریان ما دوست دارند انتخاب کنیم و سپس بفهمیم که چگونه آنها را فوق‌العاده عالی کنیم، تا کارهایی را انجام دهیم که قبلا هرگز انجام نداده‌اند. در مصاحبه اخیر با CarsGuide.

اگر نگاهی به مجموعه خودروهای برقی این شرکت در ایالات متحده بیندازید، خودروی الکتریکی کوچک، مقرون به صرفه و کارآمدی را در رده نیسان لیف پیدا نخواهید کرد. وضعیت در اروپا نیز به همین منوال است، اگرچه قاره قدیم به زودی یک خودروی الکتریکی با نشان فورد بر اساس پلت فرم فولکس واگن و همچنین یک کراس اوور تمام الکتریکی پوما دریافت خواهد کرد. در آمریکا، موستانگ Mach-E و F-150 Lightning، هر دو بسیار قدرتمند و نه چندان کارآمد، پرفروش‌ترین خودروهای برقی فورد هستند.

آیا مشتری حتی به سبز شدن اهمیت می دهد؟ فورد معتقد است نه چندان، همانطور که اما برگ، مدیر ارتباطات برنامه های خودروهای الکتریکی فورد، به نشریه استرالیایی گفت که مشتریان واقعا “به داستان انتها به انتها اهمیت نمی دهند.” در نهایت، فورد می خواهد به آنها «چیزی که قبلاً نداشته اند» بدهد.



منبع

یا اگر بخواهیم زبان بازاریابی را ترجمه کنیم، فورد می‌خواهد خودروهای الکتریکی بسازد که مردم به دلیل طراحی، عملکرد و فناوری آن‌ها بخواهند بخرند. اگر این استراتژی آشنا به نظر می رسد، احتمالا به این دلیل است که خودروسازانی مانند پورشه و پولستار مسیر بسیار مشابهی را دنبال می کنند. پالمر همچنین توضیح داد: “دلایل منطقی دیگری برای افراد وجود دارد که آنها را داشته باشند، اما مهمترین چیز این است که “باید آن را داشته باشید”.