فورد تایید کرد که تولید فیستا در سال 2023 به پایان می رسد، Teases Puma EV

فورد فیستا اصلی در سال 1976 عرضه شد و از آن زمان تاکنون بیش از 18 میلیون دستگاه از این هاچ بک در سراسر جهان ساخته و عرضه شده است. فیستا حداقل در 13 کشور مختلف در سراسر جهان از جمله بریتانیا، اسپانیا، مکزیک، آرژانتین، برزیل، آفریقای جنوبی و غیره تولید شده است.

به نظر می رسد گزارش های اوایل این هفته درست بوده اند – فورد رسما تایید کرده است که فیستا در ژوئن 2023 متوقف می شود. یکی از قدیمی ترین نام های موجود در مجموعه این شرکت با نسخه تمام الکتریکی کراس اوور پوما جایگزین خواهد شد. که از سال آینده در شهر کلن آلمان تولید می شود. این خودروساز ویدئویی دو دقیقه ای تکان دهنده منتشر کرد (پایین را ببینید) برای خداحافظی با فیستا و همچنین پیش نمایش جایگزینی بدون آلایندگی آن.

در اوایل سال جاری، این خودروساز موندئو، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بخش D اروپا را نیز متوقف کرد، اما فورد می‌گوید از سال 2026 حداقل یک مدل پلاگین یا تمام الکتریکی در هر بخش خودرویی در قاره قاره خواهد داشت. جانشینی برای Mondeo، که هنوز در چین به عنوان یک مدل کاملاً بازطراحی شده فروخته می شود، باید دید.



منبع فورد فیستا ST 2022

فیستا 47 سال است که در 9 نسل به فروش می رسد. تولید در حال حاضر در کلن انجام می شود و فورد می گوید که تنها نسخه پنج در از هاچ بک تا تابستان سال آینده از خط مونتاژ خارج می شود. تمام سفارشات مشتری ساخته خواهد شد و سازنده دفترهای سفارش را تا زمانی که حجم تولید باقی مانده پر شود باز نگه می دارد. هات هاچ فیستا ST نیز در سال 2023 متوقف خواهد شد.