فورد سری F پیشتاز فروش را در سه ماهه سوم 2022 افزایش داد، سیلورادو به سختی از رم جلوتر بود

با ورود به سه ماهه پایانی سال 2022، خودروسازان در سراسر جهان همچنان با مشکلات زنجیره تامین دست و پنجه نرم می کنند و تولید خودروهای جدید را محدود می کنند. در ایالات متحده، هیچ چیزی بیشتر از وانت بارها فروش ندارد و با توجه به اینکه همه بازیگران اصلی آمار فروش سه ماهه سوم را گزارش می‌کنند، می‌توانیم ببینیم که کندی تولید چگونه بر این بخش بسیار مهم تأثیر می‌گذارد.

علیرغم افت ماه سپتامبر، فورد از رقبای دیترویتی خود برای Q3 پیشی گرفت. رم به سختی از شورولت سیلورادو در سه ماهه دوم پیشی گرفت و با فروش 118106 به 117198 برای تمام تریم های سیلورادو رسید. هر دو رم و شورلت در این دوره اندکی کاهش یافتند، همانطور که جی ام سی سیرا با 50169 فروش کاهش داشت. شرکت‌های ژاپنی با فروش تویوتا توندرا در ماه سپتامبر، 9817 فروش را نشان دادند. این افزایش 14.1 درصدی است، اما هوندا در سپتامبر با افزایش 53.3 درصدی حتی بهتر عمل کرد. با این حال، با تنها 4114 دستگاه فروخته شده، این تنها کسری از فروش تولید شده توسط موتور سیتی است.

*فروش تویوتا توندرا فقط برای ماه سپتامبر است. مجموع فروش توندرا Q3 در دسترس نیست.

در حالی که سه ماه تا سال 2022 باقی مانده است، فورد نسبت به شورولت و رم در فروش از سال تا به امروز برتری خوبی دارد. سری F بدون اتفاق فاجعه بار باید عنوان خود را به عنوان پرفروش ترین کامیون در آمریکا حفظ کند. نبرد واقعی برای جایگاه دوم است، جایی که سیلورادو با اختلاف 18248 برتری نسبت به رم دارد.

فورد چندین دهه است که بر قلمرو پیکاپ‌ها حکومت می‌کند و به نظر می‌رسد که این سلطنت تا سال 2022 ادامه خواهد داشت. مجموع تولید سری F برای سه ماهه سوم (ژوئیه تا سپتامبر) 167962 دستگاه بود. این امر ناشی از فروش قوی در ماه های جولای و آگوست بود، به خصوص در ماه آگوست که فروش سری F نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش داشت. با این حال، فروش سپتامبر به شدت کاهش یافت، به طور دقیق 26.6 درصد. با رونمایی از فورد سوپر دیوتی کاملاً جدید، جالب است که ببینیم برند دیربورن با فروش در ماه های پایانی سال چگونه عمل می کند.

در مورد جدیدترین پیکاپ‌های سنگین از فورد، رم، و شورلت محتوای بیشتری دریافت کنید جست و خیز درباره ماشین ها پادکست، در زیر موجود است.



منبع شورولت سیلورادو HD 2024

و سپس نیسان است. فقط 1275 تایتان فروخته شد کل سه ماهه سوم. این کاهش تقریباً 75 درصدی است و دلیلش این نیست که تولید کامیون متوقف شده است. شایعات می گویند که تایتان ممکن است برای سال 2024 یا 2025 مرده باشد، اما نیسان اعلام کرده است که هنوز زنده است “برای مدل 2022 و بعد از آن.”

مدل فروش Q3 2022 فروش سال به روز YTD درصد تفاوت
فورد سری F 167962 467,307 -12.6٪
شورولت سیلورادو 117,198 381,337 -8٪
رم 118,106 363,089 -16٪
جی ام سی سیرا 50,169 169,107 -11.5٪
تویوتا توندرا 9817* 74,519 +14.1٪
هوندا ریج لاین 12515 32,312 +4.7٪
نیسان تیتان 1275 12,487 -45.2٪