فورد ماوریک V8 با کربوهیدرات ماشین چمن زنی باعث می شود که HP در Dyno به طرز خنده دار پایین بیاید





منبع

البته، فینلی به سادگی کاربراتور کوچک را به موتور پیچ نکرد و آن را انجام نشد. جدا از ایجاد آداپتورهای سفارشی و اتصالات دریچه گاز، او بخش‌های مختلف سیستم تحویل سوخت را اصلاح کرد و یک برنامه نظارت بر زمان واقعی برای تغییر نسبت هوا به سوخت اضافه کرد. و در حالی که بسیار خوب کار می کند، او همچنان تاکید می کند که عملی نیست.

این ما را به ویدیو می‌برد، زیرا در نهایت متوجه می‌شویم که از بین بردن کامل مصرف سوخت یک هوندا سیویک جدید با یک فورد V8 قدیمی، چه جنبه‌ای منفی دارد. موتور قدرتمند ماوریک که در طول تور قدرت به یک داینو متحرک بسته شده بود، 59.7 اسب بخار قدرت را به چرخ ها تولید کرد. موتور در حین کشش حدود 3500 دور در دقیقه را مدیریت می کرد، در این مرحله چیزی برای دادن باقی نمانده بود. نمودار داینو اوج قدرت را در 2300 دور در دقیقه با حداکثر گشتاور 138 پوند فوتی در 2125 دور نشان داد. حداقل قدرت موجود در دور موتور پایین روشن می شود.

ماموریت او این بود که به سادگی ثابت کند که می توان آن را انجام داد. و برای این منظور، ما می گوییم که این ماموریت به خوبی و واقعاً انجام شده است.

فقط برای جمع بندی، ما در اوایل ماه مه به این آزمایش دیوانه کننده رسیدیم. این ماوریک 1974 چیزی شبیه یک بستر آزمایشی برای مالک آن لوک فینلی است که در زمینه موتورها و سیستم های سوخت نیز کاملاً آگاه است. ظاهراً شخصی به او گفته است که نمی‌تواند کاربراتوری را از یک موتور ماشین چمن‌زنی کوچک بسازد که بر روی میله‌ای قدیمی V8 کار کند. بنابراین او این کار را کرد و در واقع به طرز شگفت آوری خوب کار کرد. در واقع، او و پدرش ماوریک را در تور اخیر هات راد پاور راندند و بیش از 1000 مایل را با کربوهیدرات کوچکی که قطره قطره بنزین می‌ریزند، طی کردند.

راستش را بخواهید، نمی دانیم که آیا این آخرین قسط از حماسه فورد ماوریک قدیمی و موتور مقرون به صرفه 5.0 لیتری V8 آن است یا خیر. بله گفتیم صرفه جو، زیرا این سدان گلویی دهه 1970 دارای کاربراتور از ماشین چمن زنی است و در بزرگراه به بیش از 40 مایل در هر گالن دست می یابد. با این حال، این جدیدترین ویدیو از ThunderHead289، جنبه منفی چنین کارایی را نشان می دهد. صدای 60 اسب بخار چگونه است؟

برخی از محاسبات سریع به ما می گویند که موتور باید حدود 85-90 اسب بخار در میل لنگ تولید کند. این تقریباً همان قدرتی است که در اواسط دهه 1970 در فورد ماوریک مستقیماً از کارخانه، مجهز به موتور 6 خطی ابتدایی پیدا می‌کنید. بنابراین اساسا، کربوهیدرات ماشین چمن زنی کوچک، این V8 ماوریک اصلاح شده را تنها با مصرف سوخت بهتر، به مدل اولیه I6 تبدیل می کند. و با یک تعویض سریع کاربراتور، به سبک دهه ۷۰ برشته کردن لاستیک بازگشته اید.