فورد ممکن است در حال برنامه‌ریزی صفحه‌های درب قابل نصب برای آفرود بعدی خود باشد


بازکردن درها از فورد برونکو خیلی سخت نیست و راهی عالی برای داشتن یک تجربه آفرود جذاب تر است. حرکت با سرعت در بزرگراه چندان عالی نیست، و در حالی که می‌توانید درهای لوله‌ای را نصب کنید، برای تجربه رانندگی در فضای باز مطمئن‌تر کار بسیار زیادی است. بر اساس این پتنت اخیراً منتشر شده برای درهای صفحه نمایش قابل نصب، به نظر می رسد فورد در حال فکر کردن به راه هایی برای بهبود تجربه است.

این حق اختراع در ابتدا در اکتبر 2020 به ثبت رسید، نه مدتی پس از معرفی Bronco با درهای قابل جابجایی. وسیله نقلیه ای که برای تصاویر ثبت اختراع استفاده می شود، شباهتی به Bronco ندارد، اما نمی توانیم فکر نکنیم فورد رقیب تازه متولد شده جیپ رانگلر خود را به وضوح با این ایده در ذهن دارد. به طور خلاصه، این شبکه ای از صفحه نمایش است که می تواند به طور خودکار یا به دستور راننده مستقر شود. موتورها صفحه ها را در موقعیت خود قرار می دهند و این فقط برای درها نیست. این حق اختراع همچنین در مورد صفحه نمایش پانل های سقف قابل جابجایی صحبت می کند، اگرچه ما مطمئن نیستیم که چرا کسی آن را نسبت به آسمان صاف و بدون مانع ترجیح می دهد.

فورد برانکو 2021

صفحه نمایش روی درهای باز مطمئناً می تواند امنیت بیشتری را برای راننده و مسافرانی که از افتادن بیرون می آیند فراهم کند، اما فورد همچنین به جنبه ایمنی بزرگتر با پتنت اشاره می کند. صفحه‌ها با موتورهای الکتریکی کشیده و جمع می‌شوند، اما می‌توان از یک وسیله آتش‌نشانی نیز استفاده کرد تا در صورت تشخیص ضربه، آنها را به معنای واقعی کلمه در جای خود منفجر کند. احتمالاً، سنسورها قبل از خاموش کردن، تأیید می‌کنند که دست‌ها، پاها یا انگشتان در دهانه‌ها نیستند. و مشخص نیست که آنها با چه سرعتی باید مستقر شوند تا مؤثر واقع شوند. به طور خلاصه، فورد درهای صفحه نمایش با قابلیت منفجر شدن و منفجر شدن را به ثبت رسانده است.

آیا این ویژگی در خودروهای آینده ظاهر خواهد شد؟ مثل همیشه، بسیاری از پتنت ها فقط برای محافظت از ایده هایی که هرگز به نتیجه نمی رسند، ثبت می شوند. با این اوصاف، به نظر می‌رسد صفحات قابل نصب ایده‌ای عالی برای حفره‌های درب هستند. اضافه کردن شارژ آتش سوزی برای دمیدن آنها در جای خود در هنگام تصادف؟ ما هنوز در حال بررسی آن قسمت هستیم.



منبع